بیوگرافی دیوید کورنسوت | جایگزین بر حق هنری کویل

بیوگرافی دیوید کورنسوت | جایگزین بر حق هنری کویل


منبع: گیمفا

4

1402/7/21

10:00


دیوید کورنسوت را می‌توان ستاره فعلی دنیای سینمایی جدید دی‌سی خطاب کرد که ایفای نقش سوپرمن را در طی سال‌های آینده بر عهده خواهد داشت.

بیوگرافی دیوید کورنسوت | جایگزین بر حق هنری کویل

دیوید کورنسوت را می‌توان ستاره فعلی دنیای سینمایی جدید دی‌سی خطاب کرد که ایفای نقش سوپرمن را در طی سال‌های آینده بر عهده خواهد داشت.

دیوید پاکارد کورنسوت در تاریخ ۸ ژوئیه ۱۹۹۳ میلادی (۱۷ تیر ۱۳۷۲) در پنسیلوانیا ایالت فلوریدا کشور آمریکا چشم به جهان گشود. خانواده وی را پدرش جان، بازیگری از خانواده مشهور یهودیان نیواورلئان و مادرش کارولین و خواهرش امی نیز به شغل وکالت مشغول هستند. او در سال ۲۰۱۹ پدرش جان را از دست داد.

پدربزرگ مادری وی جزو نویسندگان مشهور عصر حاضر محسوب می‌شود که تاکنون بیش از ۵۰ کتاب را نگارش کرده و “Choose Your Own Adventure” یکی از داستان‌های پرطرفدار وی به شمار می‌رود که ادبیات کودک را هدف قرار داده است. مادر و خواهرش نیز در حرفه وکالت حسابی مشهور بوده و پرونده‌های متعددی را پیروزمندانه، به پایان رسانده‌اند.

دیوید کورنسوت تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی مشغول تحصیل در دانشگاه بود و در نهایت موفق شد تا در رشته هنرهای زیبا مدرک کارشناسی خود را دریافت نماید. با این حال حرفه بازیگری او به چند سال پیشتر و به ۲۰۱۱ بازمی‌گردد که در سن ۱۸ سالگی برای نخستین‌بار هنرنمایی در مقابل دوربین را تجربه نمود تا به عرصه بازیگری علاقه پیدا کرده تا زندگی خود را در این مسیر هدایت نماید.

البته که اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به زندگی هنری وی داشته باشیم، باید باز هم عقبتر رفته و به حوالی سال ۲۰۰۲ نگاهی داشته باشیم. مقطعی که او با شور و هیجان در نمایش‌های تئاتر حضور پیدا کرده و در اثری همچون All My Sons فرصت هنرنمایی پیدا کرد تا توانایی‌های بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشته و استقبال مخاطبینش را در پی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۱ دیوید کورنسوت با ایفای نقش در فیلم کوتاه Following Chase رسماً بازیگری در هالیوود را آغاز نمود. با این حال در کمال شگفتی نشان داد که نه تنها در بازیگری، بلکه در نویسندگی نیز تبحر خاصی دارد؛ زیرا نگاش فیلم‌نامه این پروژه را خود شخصاً بر عهده داشت و در حوزه تلویزیون نیز بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بازیگری، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اثری تلویزیونی به نام Moe & Jerryweather را بر عهده گرفته بود.

او تا سال ۲۰۱۶ به ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی One Bad Choice پرداخت تا این که نظر مثبت کارگردان مشهور هالیوود یعنی راب راینر خالق فیلم تحسین شده A Few Good Men را چلب نمود. او دیوید کورنسوت را برای ایفای نقش اصلی سریالی به نام The Tap در نظر داشت که در دهه ۱۹۶۰ آمریکا به وقوع می‌پیوست و حتی قسمتی آزمایشی نیز برای جلب نظر تهیه‌کنندگان ساخته شد که در کمال تعجب، ساخت ادامه آن به فراموشی سپرده شد.

اگرچه که سریال نام برده شده توفیقی برای پخش در تلویزوین پیدا نکرد اما دیوید کورنسوت تسلیم نشد و برای پیدا کردن جایگاه خود در سینما با عزمی راسخ به سعی و تلاش ادامه داد تا در نهایت نخستین تجربه سینمایی جدی خود را در سال ۲۰۱۸ با فیلم Affairs of State ساخته اریک بروس رقم زد. اثری سیاسی اجتماعی که هنرنمایی وی در قامت یک سیاست‌مدار کنگره با تحسین منتقدین روبرو شد.

او سپس به عنوان بازیگر مهمان در آثاری نظیر House of Cards و Elementary به ایفای نقش پرداخت تا این که توجه کمپانی نتفلیکس را جلب نمود. همکاری دیوید کورنسوت و نتفلیکس منجر به تولید سریالی کمدی و درام تحت عنوان The Politician شد که از سال ۲۰۱۹ تا به امروز ۲ فصل از آن در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. اثری که باز هم میزبان هنرنمایی تماشایی از این بازیگر ۳۰ ساله بود.

او در همکاری مجدد با خالقین سریال The Politician ایفای نقش سرباز کهنه کار جنگ جهانی دوم را در مجموعه تلویزیونی Hollywood بر عهده گرفت که به هالیوود رفته تا بلکه بتواند شهرتی را برای خود به ارمغان بیاورد. هنرنمایی وی در این سریال کوتاه به حدی چشمگیر و جذاب بود که منتقد IndieWire از او به عنوان ستاره نسل جدید یاد کرد. او در همین حین به ایفای نقش در فیلم کمدی و عاشقانه The Sunlit Night در سال ۲۰۱۹ نیز پرداخت که به خودی خود فیلم جمع و جور ولی زیبا به شمار می‌رود.

به سبب گزیده کاری، دیوید کورنسوت با پروژه‌های انگشت شمار موفق شده بود تا در آستانه شروع دهه ۲۰۲۰ میلادی، در حرفه بازیگری نامی برای خود دست و پا نماید که این مسئله سبب شد تا توجه خالقین سریال تماشایی The Wire را جلب کرده و در همکاری با بازیگر توانمندی همچون جان برنثال، به ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی We Own This City پرداخته و ایفای نقش در قامت مأمور کهنه‌کار کارگروه ویژه مواد مخدر را بر عهده بگیرد.

سریال We Own This City که از شبکه HBO در سال ۲۰۲۲ به پخش درآمده است، با الهام از مجموعه رویدادهایی واقعی در شهر بالتیمور ساخته شده و دیوید کورنسوت هنرنمایی متفاوت و بسیار جذابی را از خود به معرض نمایش گذاشته که علی‌رغم حضور کوتاه مدتش اما توجه مخاطبین را حسابی به خود جلب نموده است.

او در حوزه سینما نیز سال ۲۰۲۲ را با ۲ پروژه کاملاً متفاوت ولی موفق پشت سر گذاشت. نخست در همکاری با لیلی راینهارت در فیلم کمدی، درام و عاشقانه Look Both Ways به ایفای نقش پرداخت و سپس برای نخستین‌بار بازیگری در ژانر وحشت و اسلشر را با فیلم Pearl در کنار میا گاث تجربه نمود. اثری که توسط استودیو A24 ساخته شد و مارتین اسکوریزی، کارگردان بزرگ هالیوودی آن را “مسحور کننده” خطاب کرد.

در حالی که دیوید کورنسوت برای سال‌های آینده در حوزه سینما و تلویزیون پروژه‌هایی نظیر Lady in the Lake، Twisters و The Greatest Hits تدارک دیده که او را با بازیگر مطرح و شناخته شده‌ای همچون ناتالی پورتمن همکار خواهد کرد اما در سال ۲۰۲۳ اتفاقی برای او به وقوع پیوست که شاید آرزوی بسیاری از بایگران جوان و جویای نامی باشد که برای دستیابی به آن حاضر به انجام هر کاری خواهند بود.

پس از آن که دنیای سینمایی فعلی دی‌سی با نام DCEU پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز به کار خود، با شکست‌های متعددی روبرو شد و نتوانست تا برنامه ارزشمندی را برای طرفداران دی‌سی به ارمغان آورد، جیمز گان و پیتر سفران وارد میدان شده و مدیریت دنیای سینمایی جدیدی را بر عهده گرفتند که با عنوان DCU در سال ۲۰۲۵ کار خود را آغاز خواهد کرد. سالی که با فیلم Superman: Legacy فاز نخست این فرنچایز جدید را آغاز کرده و برای انتخاب بازیگر نقش کلارک کنت/سوپرمن، نام‌های بسیاری مطرح شد تا این که دیوید کورنسوت ۳۰ ساله موفق به کسب این نقش پر سر و صدا گشت تا در کنار ریچل بروزناهان (در قامت لوئیس لین) وقایع جدیدی را برای سینماگران به ارمغان بیاورد.

در حالی که دنیای سینمایی فعلی دی‌سی امسال به پایان خواهد رسید و شکست‌های فاجعه‌باری را از خود به یادگار خواهد گذاشت اما مسئله‌ای که تمامی منتقدین و طرفداران DCEU در آن هم نظر بودند، در این بود که هنری کویل بهترین سوپرمنی بود که سینما می‌توانست به خود ببیند. هنری کویلی که فدای بی‌برنامگی و تصمیمات احمقانه کمپانی برادران وارنر شد و فرصت چندانی برای رقم زدن خاطراتی به یاد ماندنی برای طرفداران دی‌سی نداشت. با این حال جیمز گان و پیتر سفران اگرچه که نقش سوپرمن را از هنری کویل دریغ نمودند اما بازیگری را انتخاب کردند که لااقل در بحث ظاهری، شباهت‌هایی با وی داشته و همین موضوع، طرفداران دی‌سی را به آینده دیوید کورنسوت در دنیای سینمایی جدید دی‌سی امیدوار کرده است.

باید صبر کرد و دید که شباهت دیوید کورنسوت تنها مختص به ظاهر هنری کویل خواهد بود و یا او می‌تواند سوپرمنی ارزشمند و به یاد ماندنی را در DCU به ارمغان بیاورد تا بلکه بتواند جایگزین بر حق سوپرمن هنری کویل لقب بگیرد. مسئله‌ای که تنها زمان می‌تواند نتیجه آن را مشخص نماید؛ اتفاقی که می‌تواند زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون کرده و از او ستاره‌ای مشهور در هالیوود به ارمغان بیاورد.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو