بیوگرافی آناهیتا افشار ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او

بیوگرافی آناهیتا افشار ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او


منبع: پلازا

5

1402/7/21

11:23


بیوگرافی آناهیتا افشار ؛ از زندگی شخصی تا مرور کارنامه حرفه ای او

آناهیتا افشار یکی از بازیگران خوب و حرفه‌ای کشور ایران است که آثار او عمدتا به مذاق مخاطبان خوش می‌آیند و مورد استقبال قرار می‌گیرند. از این‌رو قصد داریم تا در مقاله پیش‌رو با بیوگرافی آناهیتا افشار همراه شما باشیم.

آناهیتا افشار، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۶۵ در شهر تهران به دنیا آمد. این بازیگر ایرانی، در ابتدا تحصیلات خود را در رشته نقاشی آغاز کرد؛ اما به دلیل علاقه‌ی بسیاری که از کودکی به بازیگری داشت، به سمت دنیای هنر بازیگری پیش رفت و از سن پایین به بازیگری در تئاتر مشغول شد. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با بیوگرافی آناهیتا افشار همراه شما هستیم.

اطلاعات شخصی آناهیتا افشار

  • نام و نام خانوادگی: آناهیتا افشار
  • تاریخ تولد: ۷ مرداد ۱۳۶۵
  • محل تولد: تهران
  • سن آناهیتا افشار: 37 سال
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • صفحه اینستاگرام آناهیتا افشار: anahitafshar

زندگی نامه آناهیتا افشار

زندگی نامه آناهیتا افشار

در این بخش زندگی نامه آناهیتا افشار اطلاعاتی درباره زندگی خصوصی آناهیتا افشار از ابتدای کودکی تا اتفاقات پیرامون ازدواج او در اختیار شما خواهیم گذاشت.

خانوادهٔ آناهیتا افشار به نظر می‌رسد کم جمعیت باشد و اطلاعاتی درباره نام و شغل پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر و حتی موقعیت فرزندی آناهیتا افشار در خانواده در دسترس نیست. حتی اگر به صفحه اینستاگرام او مراجعه کنید، عکسی از آناهیتا افشار و خواهرش یا سایر اعضای خانوادهٔ او منتشر نشده است.

آناهیتا افشار، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در مراسم سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت. در این مراسم، فیلم “یک کیلو و بیست و یک گرم” که در آن نقش اصلی را ایفا کرده بود، به نمایش درآمد. در این مراسم همسر آناهیتا افشار آقای ایمان طاهری حضور پیدا کرد و برای اولین بار آن‌ها در یک مکان عمومی باهم دیده شدند. جالب است بدانید که اطلاعات زیادی درباره زندگی شخصی آناهیتا افشار در دسترس نیست.

زندگی شغلی آناهیتا افشار

زندگی شغلی آناهیتا افشار

آناهیتا افشار از سن ۱۱ سالگی بازیگری را با تئاتر آغاز و در طول مسیر حرفه‌ای خود جوایز متعددی را دریافت کرد. او در سال ۱۳۸۴ با بازی در سریال “متهم گریخت” به کارگردانی رضا عطاران وارد عرصه بازیگری تلویزیونی شد و نقش همسر او را ایفا کرد. همچنین در سریال “خانه به دوش” ساختهٔ رضا عطاران، شخصیت حسابدار شرکت بیات را بازی کرد.

یکی از مشهورترین سریال‌هایی که آناهیتا افشار در آن نقش داشت، سریال “سه در چهار” به کارگردانی مجید صالحی است که در سال ۱۳۸۷ پخش شد و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. در این سریال، او نقش مرضیه، عروس خانوادهٔ سیروس املشی را بازی کرد و با بازی خاص خود مورد توجه قرار گرفت. سادگی و صداقت شخصیت مرضیه باعث می‌شد تا رفتارهای خاصی را نشان دهد.

در سال ۱۳۸۷، آناهیتا افشار با بازی در فیلم “زندگی با چشمان بسته” به کارگردانی رسول صدرعاملی، تجربهٔ سینمایی خود را آغاز و سپس در فیلم‌هایی مانند “ویلایی ها”، “هفت و نیم” و “پل خواب” نقش آفرینی کرد.

آناهیتا افشار از بازیگرانی است که فعالیت خود را با نقش‌های کمدی استارت زد، اما در طول سال‌ها نشان داد که استعدادی برای ایفای نقش‌های جدی نیز دارد که این استعداد توسط اهالی صنعت سینما تأیید شده است.

سریال “مدینه” به کارگردانی سیروس مقدم در ماه رمضان سال ۱۳۹۳ در شبکهٔ یک سیما پخش شد. این سریال دربارهٔ زندگی زنی به نام مدینه است که همسرش در آب غرق می‌شود و او باید کارخانهٔ باقی‌مانده از همسرش را به همراه پسر خواندهٔ خود به نام بهمن اداره کند. در این راه مدینه با مشکلاتی روبرو می‌شود که عبدی، شریک همسرش، مشکلات بیشتری را برای او ایجاد می‌کند. بهمن قصد دارد با پولی که دریافت می‌کند، سهم عبدی را بخرد تا از دست او خلاص شود. اما مرگ عبدی همه چیز را تغییر می‌دهد. در این سریال، آناهیتا افشار نقش هانیه برادرزادهٔ مدینه و همسر بهمن را بازی می‌کند. بازی در این سریال و همکاری با تیم هنری سیروس مقدم، تجربه‌ای جدید برای آناهیتا افشار بود و این سریال به عنوان یکی از سریال‌های ماندگار او شناخته می‌شود.

در سریال “مدینه”، آناهیتا افشار با بازیگرانی همچون پریوش نظری، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، مهدی سلطانی، مریم کاویانی، بهزاد فراهانی، لیندا کیانی، شیوا ابراهیمی، مریم بوبانی و دیگر هنرمندان همبازی بود.

سریال “قورباغه” به کارگردانی هومن سیدی اولین تجربه‌ی نمایش خانگی خانم افشار بود که بعد از آن در سریال پوست شیر محبوبیت زیادی نسیب او شد.

سریال “پوست شیر” توسط جمشید محمودی کارگردانی شده است و در سال 1401 از طریق پلتفرم فیلم نت منتشر شد. این سریال درباره فردی به نام نعیم است که پس از 15 سال از زندان آزاد شده و در تلاش برای پیدا کردن دخترش ساحل است. به همراه دخترش، او به شمال کشور می‌رود و در طول بازگشت با یک حادثه وحشتناک روبرو می‌شود.

آناهیتا افشار در این سریال به همراه بازیگرانی مانند شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، بابک کریمی، ژیلا شاهی، علی اوسیوند و بهزاد خلج به هنرنمایی پرداخته‌است.

فیلم های آناهیتا افشار

سالعنوانکارگردان
۱۴۰۱اتاقک گلیمحمد عسگری
۱۳۹۷هفت و نیمنوید محمودی
۱۳۹۶کارت پروازمهدی رحمانی
۱۳۹۵ایستگاه اتمسفرمهدی جعفری
۱۳۹۵یک کیلو و بیست و یک گرمرحیم طوفان
۱۳۹۵ویلایی‌هامنیر قیدی
۱۳۹۳پل خواباکتای براهنی
۱۳۹۲برفمهدی رحمانی
۱۳۹۱یک، دو، سه،… پنجمحمد معیری
۱۳۹۰برف روی کاج‌هاپیمان معادی
۱۳۸۹پنهانمهدی رحمانی
۱۳۸۷طاووس‌های بی پرجواد مزدآبادی
۱۳۸۷زندگی با چشمان بستهرسول صدرعاملی

سریال های آناهیتا افشار

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۶سایه‌باننوید محمودی، جمشید محمودی شبکه ۲
۱۳۹۳مدینهسیروس مقدم شبکه ۱
۱۳۸۹زیر هشتسیروس مقدم شبکه ۱
۱۳۸۸خسته دلانسیروس الوند شبکه ۱
۱۳۸۸رستگارانسیروس مقدم شبکه ۱
۱۳۸۶سه در چهارمجید صالحی شبکه ۱
۱۳۸۵ترش و شیرینرضا عطاران شبکه ۳
۱۳۸۴متهم گریخترضا عطاران شبکه ۳
۱۳۸۳خانه به دوشرضا عطاران شبکه ۳
۱۴۰۲مگه تموم عمر چندتا بهارهسروش صحت – شبکه نمایش خانگی
۱۴۰۱پوست شیرجمشید محمودی – شبکه نمایش خانگی
۱۴۰۰آنهامیلاد جرموز – شبکه نمایش خانگی
۱۳۹۹قورباغههومن سیدی – شبکه نمایش خانگی

تئاترهای آناهیتا افشار

سالعنوانکارگردان
آذر و دی ۱۳۹۸فرانکشتاینایمان افشاریان – تئاتر شهر

جوایز و افتخارات آناهیتا افشار

جوایز و افتخارات آناهیتا افشار

با توجه به اینهمه استعداد در خانم افشار هنوز موفق به کسب جایزه یا افتخاری به جز محبوبیت نشده است.

حواشی آناهیتا افشار

حواشی آناهیتا افشار

متاسفانه به علت تازه معروف شدن آناهیتا افشار، تاکنون حاشیه‌ی خاصی را نداشته و اطلاعات خاصی درباره‌ی او که اصالتش را در حرفه‌ بازیگری زیر سوال ببرد در دسترس نیست. اما شایعاتی در فضای مجازی پخش شده بود که ادعا می‌کردند آناهیتا افشار، دختر عموی مهناز افشار است.

با این حال، این شایعات کاملا بی‌اساس بوده و هیچ نسبتی بین این دو هنرمند وجود ندارد. مهناز افشار و آناهیتا افشار هیچ گونه رابطه خویشاوندی با یکدیگر ندارند.

حقایق پنهان آناهیتا افشار

حقایق پنهان آناهیتا افشار

در این قسمت بیوگرافی آناهیتا افشار، با چند حقیقت جالب درمورد این بازیگر که ممکن است ندانید، همراه شما هستیم‌.

فیلمساز مورد علاقه خارجی او آقای “اسکورسیزی” و “وودی آلن” است. بازی “هدیه تهرانی” در فیلم “چهارشنبه سوری” و بازی لیلا حاتمی در فیلم “آب و آتش” و همچنین بازی‌های خانم ترانه علیدوستی همیشه مورد علاقه او بوده‌اند.

آلبوم عکس های آناهیتا افشار

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی آناهیتا افشار از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. خانم افشار بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو