معرفی انیمشن های تد جونز ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمشن های تد جونز ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/7/21

14:21


معرفی انیمشن های تد جونز ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن تد جونز یک مجموعه کوتاه اسپانیایی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به انتشار رسید. برای آشنایی بیشتر با انیمیشن های تد جونز همراه ما باشید.

کارتون تد جونز توسط انریکه گاتو کارگردانی شد. این انیمیشن داستان یک ماجراجویی در مورد تد جونز است که به یک هرم وارد می‌شود و در آنجا خانواده‌ای از مومیایی‌ها را پیدا می‌کند. وقتی گاتو تمایل داشت یک فیلم کوتاه با ژانر اکشن و طنز نسبت به پروژه‌های قبلی خود بسازد، ایده ساخت این اثر را ارائه کرد. او تصمیم گرفت که با الهام برداری از سری فیلم‌های اندیانا جونز، این انیمیشن را بسازد.

انیمیشن Tadeo Jones شصت و پنج جایزه، از جمله جایزه گویا برای بهترین فیلم کوتاه انیمیشنی و جوایز بریتانیایی اکادمی فیلم و تلویزیون بفتا را به دست آورد و برای فهرست نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشنی انتخاب شد، اما جزو پنج فیلم کوتاه انتخاب شده برای نامزدی قرار نگرفت. یک دنباله برای این انیمیشن با نام «تد جونز و زیرزمین نابودی» ساخته شد و همچنین یک فیلم انیمیشنی بلند به نام «تاد، کاوشگر گمشده» نیز در سال ۲۰۱۲ به انتشار رسید. در این مقاله از پلازا به معرفی معرفی انیمیشن Tadeo Jones می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن تد جونز

انیمیشن تد جونز 1

انیمیشن تد جونز داستان فردی به نام تد جونز را روایت می‌کند که در طی یک ماجراجویی وارد یک هرم می‌شود و در آنجا خانواده‌ای از مومیایی‌ها را پیدا می‌کند. او برای خروج از این هرم به دنبال یک راه می‌گردد، اما نمی‌داند با کارهایی که انجام می‌دهد، باعث می‌شود تا خانواده مومیایی‌ها بیدار شوند. سری انیمیشن های Tadeo Jones همواره حول محور این شخصیت هستند و ماجراهای جذابی را به تصویر می‌کشند.

هنرپیشه های انیمیشن تد جونز

انیمیشن تد جونز 2

شخصیت تد جونز در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک تقلید از ایندیانا جونز ایجاد شد، اما پروژه کارتون تد جونز در دو سال بعد آغاز گردید که گاتو شروع به نوشتن فیلمنامه کرد. در سپتامبر سال ۲۰۰۳، مذاکرات با شرکت تولید لا فیستا آغاز شد و چهار فیلمنامه دیگر از انیمشن های تد جونز نوشته شد. در ادامه با بازیگران کاراکترهای انیمیشن Tadeo Jones آشنا خواهید شد.

کری شیل در نقش تد جونز

انیمشن تد جونز

کری شیل (Kerry Shale) متولد 4 ژوئن 1952 برابر با 14 خرداد 1331 یک بازیگر و نویسنده کانادایی، ساکن لندن، انگلستان است.

میشل جنر در نقش سارا لاوروف

کارتون تد جونز

میشل جنر هوسون (Michelle Jenner) متولد ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۶ برابر با ۲۳ شهریور ۱۳۶۵ یک بازیگر اسپانیایی است. وی به خاطر نقش سارا در سریال تلویزیونی “مردان پاکو” در اسپانیا شناخته شد. علاوه بر بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، وی همچنین به عنوان یک صداپیشه نیز فعالیت داشته است. میشل ژنر هوسون در بارسلونا، اسپانیا به دنیا آمد. او یک برادر بزرگتر به نام دیوید ژنر هوسون دارد. وی در رشته‌های تئاتر، خوانندگی و رقص تحصیل کرده است.

خوزه موتا در نقش فردی

انیمشن های تد جونز

خوزه سانچز موتا (José Mota) متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۶۵ برابر با ۹ تیر ۱۳۴۴، شناخته شده به عنوان خوزه موتا، یک کمدین، کارگردان تلویزیون، طنزپرداز، خواننده و بازیگر اسپانیایی است که به خاطر برنامه‌های کمدی تلویزیونی خود شهرت دارد. او عضوی از کمدی دوتایی “کروز ی رایا” بود که همراه با خوان مونیوز بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۷ فعالیت می‌کرد و سپس به شروع یک حرفه تکی پرداخت.

در سال ۱۹۸۵، در حین خدمت در نیروی مسلح، موتا با خوان مونیوز آشنا شد و به عنوان یک کمدین حرفه‌ای کار خود را آغاز کرد. آن دو شروع به اجرا نمودن نمایش‌ها در تئاترهای کوچکی در مادرید کردند، اما خاویه ساردا به آن‌ها فرصتی برای ساختن برنامه رادیویی خود، “لا بیساگرا” را داد. در سال ۱۹۸۹ با برنامه “اما این چیست؟” به تلویزیون رفتند که در شبکهٔ عمومی اسپانیایی پخش میشد.

آدام جیمز در نقش مکس موردون

انیمیشن Tadeo Jones

آدام جیمز (Adam James) در تاریخ ۹ سپتامبر ۱۹۷۲ برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۵۱ در لندن به دنیا آمد. پدربزرگ جیمز، جان پرتوی، بود. او در مدرسه موسیقی و درام گیلدهال تحصیل کرد و همزمان با دومینیک وست و دانیل اوانز دانشجو بود و در سال ۱۹۹۶ فارغ‌التحصیل شد. در سپتامبر ۲۰۱۵، او با بازیگر و روان‌درمانگر ویکتوریا شالت ازدواج کرد. فرزند اول آنها در سپتامبر ۲۰۱۶ به دنیا آمد و او دارای یک دختر از ازدواج قبلی‌اش به نام دیزی است.

نمرات کارتون تد جونز

معرفی انیمیشن Tadeo Jones

نقد انیمشن های تد جونز توسط منتقدان و طرفداران نمرات متوسط رو به بالایی را به همراه داشت. انیمیشن تد جونز 1 که در سال 2004 به انتشار رسید، از سایت Imdb نمره 6.2 از 10 و انیمیشن تد جونز 2 نمره 5.9 از 10 را دریافت کرد. آخرین کارتون تد جونز در سال 2022 به نام “Tad the Lost Explorer and the Emerald Tablet” به انتشار رسید که نمره 6 از 10 را دریافت نمود.

کلام آخر

داستان انیمشن تد جونز

انیمیشن Tadeo Jones یکی از پرطرفدارترین آثار اسپانیایی است که داستان‌های ماجراجویی هیجان انگیز و کمدی جذابی را به تصویر می‌کشد و کودکان عاشق آن خواهند شد. همانطور که گفته شد، انیمشن های تد جونز همواره نمرات خوبی از بینندگان دریافت کردند و توانستند همواره ماجراجویی‌های فوق العاده‌ای از این شخصیت پرطرفدار را به تصویر بکشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو