بیوگرافی محسن کیایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی محسن کیایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

2

1402/7/30

22:55


بیوگرافی محسن کیایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

هر دهه از سینمای ایران، بازیگرانی جدید پا به این عرصه سخت و پرطرفدار می‌گذارند. در این بین برخی از آن‌ها خیلی زود به بازیگرانی موفق و پرکار مبدل می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا به بیوگرافی محسن کیایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی بپردازیم.

محسن کیایی از بازیگران جوان و موفق سینما، تلویزیون و تائتر ایران است که در نویسندگی هم دستی بر آتش دارد. او که نخستین کار بازیگریش برای سینما را در فیلم بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی برادرش مصطفی کیایی آغاز کرد، خیلی زود توانست در این حرفه به موفقیت زیادی برسد. ما در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با بیوگرافی محسن کیایی آشنا نماییم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی محسن کیایی

  • تاریخ تولد: 6 شهریور 1360
  • محل متولد: تهران
  • میزان تحصیلات: رشته کارشناسی رشته بازیگری از دانشگاه آزاد
  • قد محسن کیایی: 177 سانتی‌متر
  • نام همسر محسن کیایی: سهیلا امیرحسینی
  • نام دختر محسن کیایی: رز
  • اینستا محسن کیایی: mohsen_kiaee

زندگی شخصی محسن کیایی

محسن کیایی از بازیگران خوش آتیه در سینما، تلویزیون و تئاتر است که فعالیت حرفه‌ای‌اش را سال 1388 با فیلم بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی برادرش مصطفی آغاز کرد. محسن برای این فیلم در نقش جوانی شیاد با شکلی مذهبی در کنار علی صادقی ظاهر شد که از همان ابتدای ورودش مورد توجه دیگر فیلمسازان هم قرار گرفت. در این بخش از مقاله می‌خواهیم تا به زندگی نامه محسن کیایی بپردازیم.

بیوگرافی محسن کیایی

شاید سوال برای شما این سوال پیش بیاید که محسن کیایی اصالتا اهل کجاست؟ یا اینکه پدر محسن کیایی اهل کجاست؟ در جواب باید بگوییم که این بازیگر در شهر تهران و خانواده‌ای هنرمند بزرگ متولد شد. برادر بزرگتر او مصطفی کیایی متولد سال 1355 نویسنده، کارگردان و تهیه کننده در سینما و تلویزیون ایران است که کار حرفه‌ای خود را همراه با محسن در فیلم بعدازظهر سگی سگی آغاز نمود. محسن در رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده است.

در ادامه بیوگرافی محسن کیایی باید بگوییم که محسن کیایی از دوران کودکی به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و این ورزش را به‌طور حرفه‌ای در چند تیم برای تهران ادامه داد، امّا به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانویشو پرداختن به حرفه بازیگری ورزش را کنار گذاشت. او به‌خاطر ورود برادر بزرگترش در عرصه هنر از همان سن نوجوانی به دنیای بازیگری و ساخت فیلم علاقه‌مند شد و جهت تماشای اکثر نمایش‌های برادرش، به تماشای تئاتر می‌رفت.

شاید کنجکاوید باشید بدانید که همسر محسن کیایی کیست؟ محسن با سهیلا امیرحسینی همکار بودند. آن‌ها در سال 1384 عقد و دو سال بعد هم زندگی مشترکشان را آغاز نمودند. حاصل این ازدواج دختری به نام رُز است که بنا بر ادعای محسن تمام زندگی او است. نکته جالب درباره مادر محسن کیایی این است که در کل‌کل برادران کیایی که میهمان برنامه خندوانه بودند به‌صورت طنز مدعی شد که هنوز مادرم از مصطفی برای من نقش می‌گیرد!

زندگی هنری محسن کیایی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به فعالیت‌های حرفه‌ای این بازیگر جوان بپردازیم تا بیشتر با این جنبه از زندگی محسن کیایی آشنا شویم.

بیوگرافی محسن کیایی ؛ ورود به عالم بازیگری

فعالیت هنری محسن کیایی از سال 1379 با سریالی به نام رویای گلی در گروه کودک‌ونوجوان و سریال اپیزودی شاهین می‌خواند، در تلویزیون استارت خورد. امّا همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، اولین حضور حرفه‌‌ای‌اش به عنوان بازیگر سینما در سال 1388 فیلم بعدازظهر سگی سگی به کارگردانی برادرش مصطفی کیایی رقم خورد.

فیلم های محسن کیایی

سالنام فیلمکارگردان
1388بعد از ظهر سگی سگیمصطفی کیایی
1390ضد گلولهمصطفی کیایی
1392خط ویژهمصطفی کیایی
1393عصر یخبندانمصطفی کیایی
1394بارکدمصطفی کیایی
1394یک روز بخصوصهمایون اسعدیان
1394نقطه کورمهدی گلستانه
1395سد معبرمحسن قرایی
1395ایستگاه اتمسفرمهدی جعفری
1396آستیگماتمجیدرضا مصطفوی
1396در وجه حاملبهمن کامیار
1396لونه زنبوربرزو نیک نژاد
1396چهارراه استانبولمصطفی کیایی
1396جشن دلتنگیپوریا آذربایجانی
1397دینامیتمسعود اطیابی
1397ماجرای نیمروز: ردخونمحمدحسین مهدویان
1397مطربمصطفی کیایی
1398تا ابدامید امین نگارشی
1398بی صدا حلزونبهرنگ دزفولی زاده
1398روز بلوابهروز شعیبی
1400نگهبان شبرضا میرکریمی

البته محسن کیایی در عرصه سینما نگارش فیلمنامه لونه زنبور را نیز برعهده داشته است.

زندگی شخصی محسن کیایی

سریال های محسن کیایی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد بازیگری محسن کیایی در تلویزیون با سریال‌های رویای گلی و شاهین می‌خواند استارت خورد. در ادامه مقاله به دیگر آثار تلویزیونی این بازیگر می‌پردازیم.

سالنام سریالکارگردان
1390راه در روسعید آقاخانی
1391مهمانان ویژهسیدجواد رضویان
1393پرده نشینبهروز شعیبی
1394سر به راهسعید سلطانی
1395کشیک قلبحسین مهکام

محسن کیایی در نمایش خانگی

سالنام نمایشکارگردان
1397ساخت ایران 2برزو نیک‌نژاد
1398هم گناهمصطفی کیایی
1401بی‌گناهمهران احمدی
1402صداتومحمد جوادزاده

تئاترهای محسن کیایی

محسن کیایی در تئاتر پپرونی برای دیکتاتور، در کنار پژمان جمشیدی به ایفای نقش پرداخت که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سالنام تئاترکارگردان
1396-97پپرونی برای دیکتاتورعلی احمدی
1397نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داردعلی مست علی

آثار محسن کیایی در مقام نویسنده

سالنام اثرکارگردانسمتتوضیحات
1391مهمانان ویژهسیدجواد رضویاننویسندهشبکه پنج
1393خوب بد زشتمنوچهر هادیطرح فیمنامهشبکه دو
1396لونه زنبوربرزو نیک‌نژادنویسندهفیلم سینمایی
1398هم گناهمصطفی کیایینویسندهنمایش خانگی
1398خوشنامعلیرضا نجف‌زادهنویسنده فیلمنامه اولیهشبکه یک
1401بی‌گناهمهران احمدیسرپرست نویسندگاننمایش خانگی

بیوگرافی محسن کیایی

این بازیگر اخیراً اجرای رئالیتی شو متفاوت و موزیکال برنامه صداتو را نیز برعهده دارد، که مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

جوایز و افتخارات محسن کیایی

این بازیگر هنوز در جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغی نشده است. امّا برای نگارش فیلمنامه سریال هم گناه همراه با علی کوچکی کاندید بهترین فیلمنامه تلویزیونی در جشن حافظ 1400شد.

شایعات و حواشی محسن کیایی

به‌طور کلی چه در سینمای ایران یا جهان همواره هنرمندان و چهره‌های معروف در معرض حواشی‌های مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که محسن کیایی هم از این قاعده مستثنی نیست.

از مهم‌ترین حواشی درباره محسن کیایی می‌توان اظهارت جنجالیش در مورد سریال هزار و یک شب و حواشی ساخت آن اشاره کرد. محسن کیایی درباره‌ ساخت این سریال در صفحه شخصی‌اش چنین اذعان کرد:

پیش‌تولید این سریال از اول تابستان شروع شده بود، با برخی بازیگران هم صحبت شد و با عوامل قرارداد بسته شد که قرار بود کار آبان‌ماه جلوی دوربین برود، امّا به‌خاطر وقایع اخیر متوقف شد و هنوز معلوم نیست چه زمانی راه بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به برخی اخبار کذب و نادرست درباره پروژه سریال هزار و یک شب تاکید کرد که: در چنین روزهای سرد و سخت، نه من و نه دیگر همکاران، رابطه خوبی با سرما از جنس روسی نداریم، چه رسد به سرمایه‌گذاران روس، خیالتان راحت.

طعنه سنگین محسن کیایی به مهران رجبی

محسن کیایی درباره پر کار شدن و حواشی‌های اخیر مهران رجبی در یک استوری واکنش نشان داد. او در بخشی از استوری‌اش با کنایه به مهران رجبی چنین نوشت:

خدا آرامش بده، خدا مشکل مالیشون رو حل کنه.

محسن کیایی عاشق فوتبال

کیایی عاشق فوتبال است و خود را یک پرسپولیسی سرسخت می‌داند. به گفته او احمدرضا عابدزاده و جان لوئیجی بوفون از اسطوره‌های تکرارنشدنی فوتبال هستند. همچنین او با مهدی طارمی و محسن مسلمان دوست است. او تجربه‌هایی نیز در این زمینه دارد و در گذشته به عنوان گلر بازی می‌کرد.

جر و بحث او با علیشمس

در یکی از مصاحبه‌ها از او پرسیده بودند که از کدام خواننده خوشت نمی‌آید؟ او نیز گفت: «علیشمس را نمی‌شناسم ولی از صدا و کارهای او اصلا خوشم نمی‌آید.»

علیشمس نیز ساکت نماند و در پاسخ به این حرف او گفت: «بازیگر رده دهم که صرفا در فیلم های برادرش بازی کند، آن هم در سن ۳۲ سالگی به بعد وارد دنیای هنر شده است، اصولا شخصیت مهمی نیست که بخواهم جوابش را بدهم و این صحبت های من هم به درخواست طرفدرانم بوده است که از من خواسته بودند تا جواب این بازیگر را بدهم.»

در ادامه با عکسی از محسن کیایی و همسرش به مناسبت تولد به بخش حواشی پایان می‌دهیم.

بیوگرافی محسن کیایی

آلبوم عکس محسن کیایی

کلام آخر

ما در این مقاله به حقایق پنهان محسن کیایی و حواشی این بازیگر پرداختیم. بدون شک او یکی از بازیگران جوان و مستعد است که با حضورش در این عرصه همچنان به فعالیت هنری‌اش ادامه می‌دهد. امید است مقاله بیوگرافی محسن کیایی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مطرح و دوست داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو