عادت های روزانه ای که نمی دانستید وزن تان را بالا می برند

عادت های روزانه ای که نمی دانستید وزن تان را بالا می برند


منبع: روزیاتو

1

1402/8/8

13:18


عادت های روزانه ای که نمی دانستید وزن تان را بالا می برند

عادت های روزانه ای که نمی دانستید وزن تان را بالا می برند

ترکیب وعده های غذایی مغذی، ورزش منظم و یک برنامه ی کاهش وزن فکر شده ممکن است برای آب کردن چربی های اضافه ی خود کافی نباشد. در اینصورت ممکن است پای عادت های روزانه ی ساده و کوچکی در میان باشد که از آن ها غفلت شده و نیاز به تجدیدنظر دارند. چیزهایی مانند ارجحیت دادن به مواد غذایی گیاهی، زیاده روی در ورزش، یا حتی انتخاب هایتان برای پوشش روزانه ی خود می تواند تأثیر چشمگیری بر کُند شدن روند کاهش وزن تان داشته باشد.

۱- آووکادو زیاد مصرف می کنید

آووکادو مملوء از چربی های سالم اشباع نشده و دیگر مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است. همین ویژگی ها سبب شده بسیاری از افراد آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانند و آن را با انواع و اقسام غذاها ترکیب کنند بدون آنکه به میزان مصرف آن توجه داشته باشند. با این حال، آووکادو کالری نسبتاً بالایی دارد و بنابراین مصرف زیاد آن مفید نخواهد بود. در صورت علاقه به مصرف آووکادو، توصیه می شود برای کاهش وزن، روزانه بیشتر از یک نصفه مصرف نکنید.

۲- ناهار نمی خورید

بعضی افراد ناهار نمی خورند چون تصور می کنند کم غذا خوردن برای آن ها مفید است. بعضی هم صرفاً به دلیل مشغله ی زیاد ناهار خوردن را فراموش می کنند. اما نرساندن غذای کافی به بدن می تواند شما را دچار احساس خستگی و اضطراب کند، امری که هوس های غذایی و پرخوری با مواد غذایی ناسالم را بیشتر می کند. به علاوه، این کار می تواند منجر به برهم خوردن تعادل هورمونی بدن شود که جلوی چربی سوزی را خواهد گرفت.

۳- شلوارهای تنگ می پوشید

شلوارهای تنگ شاید باعث شوند باریک تر دیده شوید، اما زیاد پوشیدن آن ها می تواند مشکلاتی به بار آورد. شلوارهای جذب به ران ها، باسن و فشار می آورند، امری که کارکرد تکیه گاهی عضلات را از آن ها می گیرد. عضلات بعد از قرار گرفتن تحت فشاری طولانی مدت، شل می شوند و رفته رفته حالتی آویزان پیدا می کنند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از شلوارهای گشادتری استفاده کنید یا بعد از پوشیدن شلوارهای تنگ، پاهای خود را به طور مرتب ماساژ دهید.

۴- لبنیات نمی خورید

اگر بدن تان را با لاکتوز ناسازگار است یا گیاهخوار هستید، روی آوردن به جایگزین های گیاهی برای شیر، مثل شیر بادام شاید ایده ی خوبی برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، نباشد. کسانی که لبنیات مصرف می کنند، سوخت و ساز بهتری دارند و احتمال افزایش وزن در آن ها کمتر است، امری که به لطف کلسیم صورت می گیرد. با این حال، این تنها در صورتی است که مصرف لبنیات بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

۵- کربوهیدرات و چربی مصرف نمی کنید

صرف نظر کردن از دیگر مواد غذایی برای مصرف بیشتر پروتئین می توانید باعث مشکلات قلبی، تضعیف دستگاه ایمنی بدن، کمبود ویتامین و غیره شود. به علاوه، عدم مصرف کربوهیدرات و چربی های سالم به میزان کافی باعث برهم خوردن تعادل رژیم عذایی و منجر به افزایش وزن می شود. برای آنکه از فواید بیشتری برخوردار شوید، مطمئن شوید که بیشتر، کربوهیدرات ها پیچیده و چربی ها اشباع نشده مصرف می کنید.

۶- زیاد ورزش می کنید

ورزش منظم نه تنها کمک می کند از اندام متناسبی برخوردار شوید، بلکه راه بسیاری خوبی برای کاهش اضطراب هم هست. با این حال، افراط در ورزش می تواند تأثیر عکس داشته باشد و سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب را در بدن بالا ببرد. این امر باعث می شود بدن چربی بیشتری ذخیره کند و غذای بیشتری طلب کند. توصیه می شود هفته ای حدود ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی شدت متوسط داشته باشید. گروه های عضلانی اصلی شما باید ۲ بار در هفته ورزش داده شوند.

۷- نوشابه های بدون قند مصرف می کنید

شیرین کننده های مصنوعی شاید در کوتاه مدت باعث شوند کالری کمتری دریافت کنید، اما در دراز مدت می توانند مشکلات جدی ای برای سلامت تان ایجاد کنند. این مواد نه تنها روند کاهش وزن را مختل می کنند، بلکه تحقیقات نشان داده میان آن ها و ابتلا به دیابت و چاقی ارتباط وجود دارد. به علاوه، شیرین کننده های مصنوعی می توانند روی هوس های غذایی تان تأثیر بگذارند و باعث شوند بیشتر هوس شیرینی جات کنید.

۸- زیاد بیرون نمی روید

اگر هر روز خودتان را در معرض نور طبیعی قرار ندهید، ممکن است چربی بیشتری ذخیره کنید. تحقیقات نشان داده، نور روز بعد با نفوذ به درون پوست، به سلول های چربی هم می رسد. بعد از آن، سلول ها چربی کمتری دخیره می کنند، چون لیپیدهای درون سلول ها کوچک می شوند و از آن ها خارج می شوند. بنابراین سعی کنید روزانه دست کم یک ساعت به فضای باز بروید و از نور طبیعی روز برخوردار شوید.

۹- رودربایستی می کنید

در دورهمی های خانوادگی و دوستانه ممکن است بیشتر از چیزی که قصدش را داشتیم غذا بخوریم. به علاوه، ممکن است به خاطر کم غذا خوردن یا تمام نکردن غذایتان عذاب وجدان بگیرید، به خصوص اگر میزبان غذای مفصل و خوشمزه ای تدارک دیده باشد. با این حال، این احساس بیشتر مضر است تا مفید، چون ما را به پرخوری وامی دارد و در نتیجه باعث افزایش وزن می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو