بهترین جاهای دیدنی باتومی کدامند؟ | راهنمای کامل دیدنی ها در باتومی

بهترین جاهای دیدنی باتومی کدامند؟ | راهنمای کامل دیدنی ها در باتومی


منبع: پلازا

4

1402/8/9

19:29


بهترین جاهای دیدنی باتومی کدامند؟ | راهنمای کامل دیدنی ها در باتومی

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در شهر باتومی بسیار متنوع و  زیاد می‌باشند و به یک یا دو جای خاص ختم نمی‌شوند در سفر به باتومی و گشت و گذار در این شهر شما حداقل چند روز زمان نیاز دارید تا بتوانید از بهترین جاهای دیدنی باتومی بازدید کنید. این شهر که قدیمی‌ترین شهرهای کشور گرجستان است از نظر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار غنی می‌باشد.

باتومی که پایتخت کشور گرجستان است و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد دارای جاهای دیدنی زیادی است که تنها به سواحل آن ختم نمی‌شود. جاذبه‌های تاریخی، معماری، پارک‌ها و میادین باتومی هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و بسیار تماشایی هستند. اگر اهل سفر هستید و دوست دارید سفری به باتومی‌ داشته باشید حتماً قبل از سفر با  لیستی بهترین جاهای دیدنی باتومی همراه آدرس و تلفن برای خودتان تهیه کرده و تا حد امکان با آنها آشنا شوید. تا با یک برنامه‌ریزی دقیق زمان کافی برای بازدید از این جاذبه‌های جذاب را داشته باشید.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی باتومی

 بهترین جاهای دیدنی باتومی

لیست بهترین جاهای دیدنی باتومی

باتومی‌ که شهری بندری و پایتخت گرجستان به شمار می‌آید تلفیقی از معماری مدرنیته و کلاسیک است که به خاطر دارا بودن مکان‌های دیدنی بسیار زیادی که دارد از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌آید. باتومی که از زیباترین و پرطرف‌ترین شهرهای گرجستان است جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده که در ادامه برخی از این دیدنی‌های جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- قلعه گونیو، از جاهای دیدنی تاریخی باتومی

جاهای دیدنی تاریخی باتومی

جاهای تاریخی باتومی

یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی و دیدنی در شهر باتومی قلعه گونیو است که در تاریخ باستان به نام قلعه آپسرائوس معروف بوده است. این قلعه تاریخی از معدود آثار باستانی در این شهر است که قدمت بسیار زیادی دارد و بر اساس کاوش‌های باستان شناسی مشخص شده است که قدمت این قلعه به دوران امپراتوری رم‌ها می‌رسد.

قلعه گونیو که به قرن دوم پس از میلاد تعلق دارد در نزدیکی شهر باتومی و در دهکده گونیو واقع شده است. در داخل این قلعه موزه باستان شناسی وجود دارد که بیشترین آثار پیدا شده در این قلعه را در آنجا به نمایش گذاشتند. از جمله آثاری که می‌توانید در این قلعه باستانی مشاهده کنید عبارتند از: سکه‌های به جا مانده از رومی‌هاريال ظروف گلی، شیشه‌ای و سنگی، کاشی‌های لعابکاری شده و غیره می‌باشد.

  • ساعت بازدی:  هر روز هفته از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر
  • آدرس: Left Bank of the River Chorokhi, Gonio 384542, Georgia

2- پل ماخونتستی

پل ماخونتستی

پل ماخونتستی کجاست؟

این پل سنگی بسیار زیبا که از دیگر جاذبه‌های دیدنی باتومی به شمار می‌آید در کنار آبشاری با همین نام جای گرفته است. پل ماخونتستی در قرن دوازدهم میلادی با استفاده از سنگ‌های آتشفشانی بنا شده است.

قدمت این پل به هزار سال قبل برمی‌گردد و بر روی رودخانه بسلتکا به عنوان یادبودی برای پادشاه تامار در قرن دوازدهم ساخته شد که زیبایی بسیار خاصی دارد و به همین خاطر است که گردشگران را جذب می‌کند.

پل ماخونتستی از پل‌های عجیب و بسیار منحصر به فرد در شهر باتومی است که در ۳۰ کیلومتری شهر باتومی قرار گرفته است قدمت این پل و نوع طراحی آن باعث شده تا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی تبدیل شود.

  •  آدرس گرجستان، باتومی، 45 کیلومتری روستای ماخونتستی

3- برج چرخ و فلک باتومی

برج چرخ و فلک باتومی از بهترین دیدنی های باتومی

معرفی برج چرخ و فلک باتومی

بلندترین بنای شهر باتومی که یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی این شهر می‌باشد برج باتومی یا همان برج چرخ و فلک است. برج باتومی با فضای مجلل و زیبای خود امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی باتومی طراحی شده است.

این برج که از بلندترین ساختمان‌های شهر باتومی به شمار می‌آید به دلیل ارتفاع ۲۰۰ متری و معماری پیچیده و چرخ و فلکی که در آن قرار گرفته به شهرت رسیده است. برج چرخ و فلک باتومی که در ابتدا به عنوان دانشگاه ساخته شد امروزه به هتل تغییر کاربری داده و در ارتفاع ۱۰۰ متری از این برج، چرخ و فلکی با ۸ کابین و ۴۰ نفر ظرفیت ساخته شده است.

4- برج الفبا یا آلفابت

زیباترین جاذبه دیدنی باتومی در شب

زیباترین جاذبه دیدنی باتومی در شب

در شهر باتومی برج‌های دیدنی بسیاری وجود داردکه هر کدام از آنها به نوبه خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی باتومی به شمار می‌آیند. یکی از این برج‌های زیبا برج الفبا یا آلفابت نام دارد که در پارک معجزه واقع شده است.

برج الفبا که در مجموع ۱۳۰ متر ارتفاع دارد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی باتومی در شب است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. طراحی ساختمان این برج بدین شکل است که بر اساس ساختار مارپیچ دوگانه طراحی شده و حروف الفبا مابین آن نوشته شدند.

حروف الفبای گرجی در مجموعه ۳۳ حرف می‌باشد که هر کدام از آنها ۴ متر طول دارند و در این ساختار قرار گرفتند. این برج در شب به خاطر نورپردازی زیبایی که دارد به ساختمان برج جلوه‌ای بسیار زیبایی داده و گردشگران می‌توانند حروف الفبا را به صورت روشن در میان طراحی و داخلی این برج مشاهده کنند.

  • آدرس: پارک میراکل
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 11 صبح تا 11:45 شب

5- برج چاچا

نمایی زیبا و دیدنی از برج چاچا باتومی

نمایی زیبا و دیدنی از برج چاچا باتومی

یکی دیگر از نمادهای شهر باتومی و زیباترین جاذبه دیدنی این شهر برج چاچا است. این برج از جمله سازه‌های چشمگیر شهر باتومی است  که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر خود به کشور گرجستان و شهر باتومی از این برج دیدن کنید.

برج چاچا که در حقیقت به آن برج ساعت گفته می‌شود بنایی است که حدود یک قرن پیش ساخته شده است اما به دلیل مرمت و بازسازی که بر روی آن قرار گرفته با سرمایه‌گذاری شورای شهر باتومی از نو بنا شد.

این برج با چهار آبنما و ۲۵ متر ارتفاع ساخته شده است و معماری آن نیز به سبک سنتی است.

  • ساعات بازدید: شبانه‌روزی
  • آدرس: گرجستان، شهر باتومی، بلوار باتومی، در نزدیکی پارک میراکل

6-کلیسای جامع مریم مقدس، از جاهای دیدنی معروف باتومی

بازدید از کلیسای جامع مریم مقدس از جاهای دیدنی مذهبی باتومی

بازدید از کلیسای جامع مریم مقدس

از میان انبوه جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی، جاذبه‌های مذهبی این شهر همچون کلیسای جامع مریم مقدس یکی از مکانهایی است که جایگاه خاص و ویژه‌ای در نزد گردشگران دارد.

کلیسای جامع مریم مقدس در شهر باتومی عمدتا مکانی برای انجام اعمال مذهبی توسط مسیحیان ارتودکس می‌باشد که در دهه ۱۹۰۰ میلادی بنا شده است. این کلیسای زیبا و دیدنی در زمان فرمانروایی شوروی به مدت چند سال تعطیل شد و سپس در سال ۱۹۸۹ مجددا بازگشایی شد و در سال ۲۰۰۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

این کلیسا در دوره اتحاد جماهیر شوروی، بازسازی شده و از اهمیت تاریخی و مذهبی زیادی برخوردار است. معماری داخلی کلیسا به سبب بکارگیری سنگ های زیبای تزئینی و تندیس های هنرمندانه‌ای که در خود جای داده است، موجب شده تا این کلیسا در لیست بهترین و چشم نوازترین جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی قرار گیرد.

  • ساعات بازدید: همه روزه در طول ساعات اداری
  • آدرس: گرجستان، شهر باتومی، خیابان نیکولوز باراتیشولی

7-موزه باستان شناسی باتومی

موزه باستان شناسی باتومی - بهترین دیدنی های باتومی گرجستان

معرفی موزه‌های باتومی

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های شهر باتومی موزه باستان شناسی است این موزه در اواخر سال ۱۹۹۴ برای اولین بار برای بازدید از بازدیدکنندگان آماده شد. موزه باستان شناسی باتومی ساختمانی کوچک و دو طبقه است که مجموعه‌ای از تندیس‌های فرهنگ‌های مختلف و  22800 آیتم تاریخی را در خود جای داده است.

در موزه باستان شناسی باتومی اشیاء مختلفی همچون: مجسمه‌های رومی، ظروف سفالی، ظروف شیشه‌ای، طلا و برنز در دوره‌های تاریخی گوناگون، مجسمه‌های رومی، سکه ها، تصاویر رهایی سنت جورج از معابد باستانی ارتودوکس، انگشتر های باستانی ساخته‌شده در بهترین کارگاه های یونان و…. به نمایش گذاشته شده است.

  • آدرس: باتومی، ناحیه آجارستان
  • تلفن:  995422276564
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

8-موزه هنری آجارا

موزه هنری آجارا

بازدید از موزه هنری آجارا شهر باتومی

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی در شهر باتومی، موزه هنری آجارا نام دارد. موزه هنری آجارا در شهر باتومی در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده و بنای آن یکی از بناهای مشهور به حساب می‌آید. ساختمان اصلی موزه دارای دو طبقه است که جدای از آثار هنرمندان گرجستانی تعداد محدودی از  نقاشی‌ها و مجسمه سازی‌های هنرمندان اروپایی و روسی در قرنهای 19 و 20 در این موزه به نمایش گذاشته شده‌ است.

  • آدرس: 8 Zurab Gorgiladze St, Batumi, Georgia
  • تلفن:  995422276228
  • ساعت بازدید: همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

9-موزه استالین

موزه استالین شهر باتومی

موزه استالین کجاست؟

یکی دیگر  از مشهورترین جاهای دینی باتومی، موزه استالین است. این موزه دیدنی در حقیقت نمایشگر زندگی و اقدامات استالین، یکی از رهبران شوروی سابق و اهل گرجستان است که تنها برای چند ماه در ساختمانی در شهر باتومی ساکن بوده و در طی مدت اقامت خود در این شهر به سازماندهی کارگران قیرکار کمک فراوانی کرده است.

خانه استالین که امروزه تبدیل به موزه‌ای دیدنی در شهر باتومی شده است نمایش دهنده وسایلی از استالین، است که در این خانه به‌جای مانده است.

  • آدرس: Stalin Ave, Gori, Georgia
  • تلفن: 9955599489787

10-پارک میراکل

پارک میراکل کجاست؟

پارک میراکل کجاست؟

از جمله پارک‌های دیدنی باتومی، پارک میراکل است که در مجاورت دریای سیاه واقع شده است. بخض عظیمی از این پارک محوطه ساحلی دریای سیاه را تشکیل داده است به همین خاطر به آن پارک ساحلی نیز می‌گویند. بازدید از این پارک زیبا در هر فصل از سال زیبایی خاصی دارد و امکانات تفریحی متنوعی برای گردشگران در پارک میراکل وجود دارد.

با رفتن به این پارک می‌توانید در بخش ساحلی آن سایبان‌های آفتاب‌گیر و اتاق حمام به همراه لوازم شنا استفاده کنید. همچنین می‌تواند در کنار ساحل به  پیاده‌روی دوچرخه‌سواری، تفریح با ماشین برقی و قایق‌سواری نیز پرداخته و لذت ببرید.

علاوه بر تمام موارد عنوان شده در پارک میراکل یا پارک ساحلی باتومی سازه‌ها و مجسمه‌های چشم‌گیر و جذابی تعبیه شده اند که این سازه‌ها هر کدام به نماد مهمی از شهر باتومی تبدیل شده‌اند. از مشهورترین سازه‌های این پارک می‌توان به چرخ و فلک غول آسای پارک، برج الفبا، فانوس دریایی و مجسمه علی و نینو اشاره کرد.

  • ساعات بازدید: شبانه‌روزی
  • آدرس: گرجستان، شهر باتومی، بلوار باتومی

11-دریاچه نوریگلی، از زیباترین جاهای دیدنی باتومی

معرفی جاذبه‌های طبیعی باتومی

معرفی جاذبه‌های طبیعی باتومی

یکی از دریاچه‌های زیبا و دیدنی شهر باتومی در کشور گرجستان، دریاچه نوریگلی است که در فاصله 130 متری از دریای سیاه واقع شده است. عمق این دریاچه زیبا 7 تا 8 متر می‌باشد که توسط آب‌های زیر زمینی به وجود آمده است. در این دریاچه انواع ماهی‌های گوناگون وجود دارند و باعث شده افراد علاقه‌مند به ماهیگری بیشتر جذب این دریاچه شوند.

در دریاچه نوریگلی باتومی علاوه بر ماهیگری، تفریحات و امکانات متنوع دیگری هم برای گردشگران و اهالی باتومی هچون: قایق‌رانی، پارک کودک، باغ وحشی کوچک و دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

نورپردازی‌های زیبایی که در این دریاچه به کار رفته‌اند به هر چه زیباتر و چشم نوازتر شدن این دریاچه کمک زیادی کرده و آن را به یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین جاذبه های گردشگری باتومی تبدیل کرده است.

12-آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی از دیدنی های طبیبعی باتومی

آبشار ماخونتستی

در میان جاذبه‌های طبیعی شهر باتومی، آبشار ماخونتستی یکی از جاذبه‌های دیدنی است که هر روزه بر تعداد بازدید کنندگان آن افزوده می‌شود. وجود طبیعت بکر، محیطی فوق العاده سرسبز،‌ آبشاری بسیار بلند، آبی فوق العاده تمیز، صدای پرنده‌های اطراف آبشار، صدای شرشر آب، … همگی باعث شده‌اند تا این جاذبه طبیعی بسیار مورد توجه مسافران قرار بگیرد و تبدیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر باتومی شود.

بازدید از آبشار خونتستی یکی از بهترین جاهای دیدنی باتومی در تابستان است زیرا با رفتن به آنجا از گرمای هوا فرار کرده و می‌توانید خنکای دلنشین این منطقه را احساس کنید.

این آبشار در نزدیکی شهر کدا و در 35 کیلومتری شهر باتومی واقع شده است و حدود 50 متر ارتفاع دارد.

  • آدرس: گرجستان، ۳۰ کیلومتری باتومی، دهکده ماخونتسی

13-آکواریوم باتومی، از جذابترین جاهای دیدنی باتومی

آکواریوم باتومی

بازدید از آکواریوم باتومی

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبا و مهم شهر باتومی آکواریم این شهر است. آکواریوم باتومی با برخورداری از مساحتی بسیار بزرگ در حدود دو هزار متر مربع محلی مناسب برای تفریح به شمار می‌آید و از بهترین جاهای دیدنی باتومی برای کودکان وبزرگسالان است. این آکواریوم در سال ۱۹۷۵ برای نگهداری از موجودات آبزی و ماهی‌های کمیاب دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند و دریای سیاه تأسیس شدو بعد از مرمت و بازسازی که در ساخت آن صورت گرفت مجدد از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را برای پذیرایی ازگردشگران و مسافران آغاز کرد.

  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر
  • آدرس: گرجستان، باتومی، روستاولی 51

14-باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی شهر باتومی

اگر علاقه زیادی به طبیعت گردی دارید و می‌خواهید درسفر به باتومی آرامش گم شده خود را بدست آورید پیشنهاد می‌کنیم حتماسری به باغ گیاه شناسی این شهر بزنید. باغی به که بهشت باتومی شهرت پیدا کرده است و یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی و طبیعی شهر باتومی به شمار می‌آید.

باغ گیاه شناسی باتومی مساحتی تفریبا ۱۰۸ هکتار دارد و در کرانه دریای سیاه و در شمال شهر باتومی قرار گرفته است. در این باغ تنوع پوشش گیاهان بسیار زیاد است و شما می‌توانید در این باغ تماشگر گل‌ها و گیاهانی باشید که از همه جای دنیا جمع آوری شده‌اند و براساس مکان و منشا گونه گیاهی در دسته‌‌بندی‌های مختلفی نظیر گیاهان مکزیکی، گیاهان نیوزلندی، گیاهان آمریکای جنوبی و گیاهان آسیای شرقی قرار گرفته‌اند.

این باغ زیبا دارای بخش‌های مختلفی می‌باشد که مهمترین این بخش‌ها عبارتند از: باغ ارکیده، باغ شکوفه، باغ صخره‌ای، باغ مگنولیا، تپه نرگس، موزه بنسای، باغ و استخر ژاپنی، گیاهان گرمسیری، گیاهان معتدله، باغ رز و مجموعه نیلوفر آبی.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۸ شب
  • آدرس: گرجستان، شهر باتومی، متسوانه کونتسخی

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی باتومی

1بهترین جاهای دیدنی باتومی کدامند؟

قلعه گونیو، پل ماخونتستی، برج چرخ و فلک باتومی، برج الفبا یا آلفابت، برج چاچا، کلیسای جامع مریم مقدس، موزه باستان شناسی باتومی، موزه هنری آجارا، موزه استالین، پارک میراکل، دریاچه نوریگلی، آبشار ماخونتستی، آکواریوم باتومی و باغ گیاه شناسی

2بهترین جاهای تاریخی و مذهبی باتومی کدامند؟

قلعه گونیو، پل ماخونتستی، برج چرخ و فلک باتومی، برج الفبا یا آلفابت، برج چاچا، کلیسای جامع مریم مقدس

3بهترین جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی در شب کدامند؟

برج الفبا که در مجموع ۱۳۰ متر ارتفاع دارد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی باتومی در شب است

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی باتومی همچن: قلعه گونیو، پل ماخونتستی، برج چرخ و فلک باتومی، برج الفبا یا آلفابت، برج چاچا، کلیسای جامع مریم مقدس، موزه باستان شناسی باتومی، موزه هنری آجارا، موزه استالین، پارک میراکل، دریاچه نوریگلی، آبشار ماخونتستی، آکواریوم باتومی و باغ گیاه شناسی را به شما معرفی کنیم که از مشهورترین جاهای دیدنی این شهر می‌باشند و طرفداران زیادی هم دارند. خوشبختانه تعداد جاذبه‌های گردشگری در شهر باتومی کشور گرجستان بسیار زیاد و متنوع می‌باشد و برای اغلب آنها نیاز به پرداخت هزینه نیست.

شهر باتومی از جمله مقاصد پرطرفدار برای گردش می‌باشد به همین خاطر ما، در این مطلب شما را با بهترین جاهای دیدنی این شهر آشنا کردیم تا در سفر خود به باتومی با در نظر گرفتن علایق خود آنها را اولویت بندی کردی و برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی کنید تا راحتر در باتومی بتوانید به گردش بپردازید. بیشتر جاهای دیدنی که به شما معرفی شده‌اند از جمله مکانهایی هستند که برای بازدید از آنها می‌توانید یک روز خود را به آنها اختصاص دهید. از آنجایی که بیشتر جاذبه‌های دیدنی باتومی در امتداد ساحل دریای سیاه و بلوار باتومی قرار گرفته‌اند به راحتی با پای پیاده هم می‌توانید خود را به آنها برسانید. جاهای دیدنی باتومی هر کدام جذابیت خاص خود را دارند که نظر هر گردشگری را با هر سن و سلیقه‌ای می‌تواند به خود جلب کند.

 اگر تا‌ به‌ حال تجربه سفر به باتومی را داشته‌اید، نظر و تجربیات خود را برای ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید و برایمان بگویی که پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی کدامند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو