سریال اهل هوا | حضور یک سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی

سریال اهل هوا | حضور یک سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی


منبع: پلازا

4

1402/9/1

12:01


سریال اهل هوا | حضور یک سریال ژانر وحشت در شبکه نمایش خانگی

سریال اهل هوا یکی از جدیدترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی است که پخش آن به زودی اتفاق خواهد افتاد. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم با معرفی این سریال همراه شما باشیم.

به ژانر ترسناک در کشور ایران بسیار بی‌توجهی می‌شود و معمولا تعداد بسیار پایینی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به این ژانر تعلق دارند. خصوصا در مسئله سریال سازی که به جز سریال آنها، اثر چندان درخوری که فارغ از مسائل دیگر به ژانر وحشت بپردازد در ایران نداریم. دلیل کم‌کاری‌ها در این زمینه نیز فرهنگ ایرانی است که معمولا سعی می‌کند از چنین مسائلی بپرهیزد و آن را به خاطر ترسیدن مخاطبان کنار بگذارد. حال پس از مدت‌ها یک سریال جدید در این ژانر ساخته شده است.

سریال اهل هوا به کارگردانی کریم لک زاده و نویسندگی فرناز زارعیان ساخته شده است. این اثر محصول سال 1400 محسوب می‌شود که گویی قرار بر این شده تا به زودی از طریق پلتفرم تماشاخونه انتشار یابد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال اهل هوا همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال اهل هوا

ژانر سریال اهل هوا پاراسایکولژی، ترسناک، روانی و جنایی است. هنوز تاریخ مشخصی برای پخش این سریال مشخص نشده اما طبق آخرین اخباری که از سریال داریم احتمالا در اواخر پاییز یا زمستان 1402 شاهد انتشار سریال از تماشاخونه باشیم. این مجموعه در قالب مینی سریال ساخته شده و تعداد قسمت های سریال اهل هوا 6 قسمت است.

داستان سریال اهل هوا

داستان سریال اهل هوا

خلاصه سریال اهل هوا درباره مردی به نام صابر است که در تاریکی شب و اوج وحشت و اوهام موجودات ماورایی و چهار دیوانه او را وارد یک ماجرای وحشتناک و مخوف می‌کنند که هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد.

بازیگران سریال اهل هوا

کارگردان اهل هوا برای انتخاب بازیگران صرفا به سراغ هنرپیشه‌های مشهور نرفته و به جز پژمان بازغی و همایون ارشادی، بازیگران دیگر چندان مطرح نیستند. در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر آنها همراه شما هستیم.

پژمان بازغی

بازیگران سریال اهل هوا

پژمان بازغی هنرپیشه اهل ایران در 19 مرداد سال 1353 به دنیا آمد. این هنرپیشه از دوران دانشجویی به دنیای بازیگری ورود پیدا کرد و سپس در سال 1373 موفق شد تا جلوی دوربین برود. آقای بازغی بعد از آن در سریال تلویزیونی آژانس دوستی نقشس کلیدی داشت که او را به سوی بازی در فیلم و سریال‌های گوناگون سوق داد.

این هنرمند در سریال‌های مانند گذر از رنج‌ها، کوبار و افرا نقش‌های کلیدی و مهمی داشت و این نقش‌آفرینی‌ها در تولید استان گیلان به سبب این‌ بود که آقای بازغی کار خود را از این استان شروع کرده است. از فیلم‌های شاخص پژمان بازغی باید به دوئل، کافه ستاره، خواب لیلا، انارهای نارس، فصل نرگس، اسرافیل و هفته‌ای یک‌بار آدم باش اشاره کنیم. او در سال‌های اخیر مجری محبوب برنامه کودک شو بوده، جدیدا یک سریال نمایش خانگی دیگر به نام گناه فرشته را نیز بازی کرده است و به طور کل فعالیت پررنگی در شبکه نمایش خانگی دارد.

همایون ارشادی

هنرپیشه های سریال اهل هوا

همایون ارشادی هنرپیشه حرفه‌ای سینما و تلویزیون ایران در 5 فروردین سال 1326 به دنیا آورد. اواز سال 1373 با فیلم کاکادو بازیگری را در در سینما شروع کرر کرد. همکاری با مرحوم عباس کیارستمی در فیلم طعم گیلاس باعث شد تا همایون ارشادی به خوبی دیده شود. این فیلم موفق شد تا جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را بدست آورده و به عمین دلیل آقای ارشادی نه تنها در ایران بلکه در جهان دیده شد. اثر بعدی که این بازیگر در آن نقش آفرینی داشت، درخت گلابی بود که باز هم مورد توجه قرار گرفت. این هنرپیشه از سال 1377 با سریال هم‌شاگردی‌ها در تلویزیون نیز حضور پیدا کرد. از جمله آثار معروف آقای ارشادی باید به فیلم‌های زندگی با چشمان بسته، ما همه گناهکاریم، ملکه، گناهکاران، بادبادک‌باز، آرمان‌شهر و مجموعه‌های باغ بلور، تا ثریا، رقص روی شیشه، مانکن و سایه باز اشاره کنیم.

نوشین مسعودیان

زمان پخش سریال اهل هوا

نوشین مسعودیان یکی از بازیگران ایرانی است که تا کنون نتوانسته شهرت شهرت زیادی کسب کند و آثار محدودی دارد. او در سال 1395 با سریال چرخ و فلک نخستین بار توانست دیده شود. سپس در آثاری همچون تابستانی که برف آمد و برف آخر حضور داشت. یکی از مهم‌ترین آثار در رزومه نوشین مسعودیان فیلم تحسین شده سینما متروپل است که احتمالا بعد از اکران سبب شهرت این بازیگر شود.

حامد نجابت

خلاصه سریال اهل هوا

حامد کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس، دارای مدرک کارشناسی فیلم سازی است که در سال 1370 متولد شد. او ابتدا به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم‌های اشیا گمشده، مقنعه و مادر مرده کار خود را شروع کرد و سپس در آثاری همچون روتوش، هزار و ده شب، تومان و شیرجه بزرگ حضور داشت. این هنرپیشه نیز هنوز نتوانسته شهرت زیادی کسب کند و احتمالا سریال اهل هوا برای او سکوی پرتاب خوبی باشد.

سایر هنرپیشه های سریال اهل هوا عبارتند از:

  • رها سلیمانی
  • ماهان عبدی
  • تاجیه صوباتی
  • اصلان شاه ابراهیمی
  •  لادن ژافه وند
  • حمید رضا بداغی
  • احسان عثمانی

نقد سریال اهل هوا

نقد سریال اهل هوا

هنوز این سریال شروع نشده و در این قسمت صرفا چند نکته درباره آن را بیان می‌کنیم. نکته اول کارگردانی این فیلم است. کریم لک زاده پیش از این سابقه کارگردانی چند اثر از جمله فیلم‌های قیچی، کله سرخ و شیرجه بزرگ را برعهده داشت است و می‌توان گفت که به خوبی با فضای جنایی آشنایی دارد و می‌تواند یک اثر فانتزی و ماورائی را به مخاطب نشان دهد. از سوی دیگر در سریال بازیگران نام‌آشنا کم می‌بینیم و این برای یک اثر ترسناک نکته مثبتی است. زیرا هرچه بازی‌ها قوی‌تر اما ناشناخته‌تر باشند، احساساتی که به آنها داریم بر اساس قضاوت‌های پیشین نیستند و حس ترس را به مخاطب القا می‌دهند.

حضور پژمان بازغی و همایون ارشادی که هردو بازیگران مشهور و حرفه‌ای هستند به عنوان نقش‌های اصلی، می‌تواند به جذابیت سریال اضافه کند. از سوی دیگر نام این اثر اهل هوا است که معمولا به موجودات ماورایی جن این لقب را می‌دهند و اگر سریال توصیفی از آنها باشد، با توجه به تولیدات کم ایرانی در این زمینه می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد. فرهنگ کهن ایرانی به واسطه داشتن هزاران افسانه کهن و داستان مذهبی پتانسیل بالایی برای ساخت آثار ترسناک دارد. با همه این چیزهایی که گفتیم باید دید نمرات سریال اهل هوا چگونه خواهند بود.

کلام آخر

دانلود سریال اهل هوا

با معرفی و بررسی سریال اهل هوا همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی به شما معرفی کنیم. ساخت ژانر وحشت در کشور ایران بسیار کم اتفاق می‌افتد و امید است که این مجموعه بتواند راه‌ را برای آثار دیگر در این ژانر باز کند. آیا قصد دانلود سریال اهل هوا را دارید؟ لطفا نظرات خود را درباره این سریال جدید با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو