معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴ + مشخصات

معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴ + مشخصات


منبع: پلازا

4

1402/9/14

08:24


معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴ + مشخصات

میت بوک D16 لپتاپ جدیدی از برند هوآوی بوده که توانسته مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را در خود جای دهد. در این مطلب به نقد و بررسی لپ تاپ 2024 Huawei Matebook D16 خواهیم پرداخت.

همانطور که میدانید روند ساخت و عرضه لپتاپ از سوی هوآوی در سال 2023 به خوبی انجام گرفت که در این میان شاهد گزینه های خوب بسیاری بودیم. میت بوک D16 یک نمونه جدید برای سال 2024 بوده است که در حال حاضر با برخورداری از مزایای مناسب توانسته نظرات بسیاری را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب کند. برای آشنایی با تمام بخش های Huawei Matebook D16 2024 میتوانید با ما در این نقد و بررسی لپتاپ همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات لپ تاپ میت بوک D16 2024

ویژگی‌هامیت بوک D16 2024
نمایشگرنمایشگر 16 اینچی IPS با رزولوشن FHD
پردازندهاینتل Core i7-13700H | Core i9-13900H | Core i5-13500H | Core i5-13420H
پردازنده گرافیکیاینتل UHD Graphics | اینتل آیریس Xe
سیستم عاملویندوز 11
حافظه/رمرم 16 گیگابایت | حافظه 1 ترابایت NVMe SSD
باتری56 یا 70 وات ساعتی
قیمتاز 4999 یوآن (حدود 700 دلار)

لپ تاپ هواوی میت بوک D16 مدل 2024

مشخصات فنی، بررسی سخت افزاری، رتبه بندی و آزمایش های انجام گرفته روی 2024 Huawei Matebook D16 را درون این مقاله مشاهده خواهید نمود. اگر تصمیم به خرید این میت بوک دارید باید بدانید یکسری نقاط ضعف در ساختار آن دیده شده است که پیش از خرید بدنیست آنها را بدانید. همچنین مزایای برجسته خوبی در لپتاپ وجود داشته است که میتواند نظر شما نسبت به خرید آن را تشدید نماید. پس این بررسی لپتاپ را از دست ندهید و با پلازا همراه باشید.

طراحی و ابعاد

نوع محصول همانطور که از نامش پیداست در سبک میت بوک بوده که جنس بدنه آن از نوع فلز بوده است. رنگ بندی میت بوک از نوع خاکستری بوده است که بدنیست بدانید مجموع سخت افزار و جزئیات لپتاپ وزن آن را به 1.68 کیلوگرم رسانده است که به نسبت دیگر گزینه های مشابه وزن مناسبی را در اختیار داشته است. در بخش طراحی شاهد حذف بخش های اضافی هستیم که این موضوع سبب ساده تر بودن لپتاپ و زیبایی بیشتر آن شده است.

میت بوک D16

صفحه نمایش

در رابطه با صفحه نمایش باید گفت که سایز 16 اینچی میت بوک که از نوع IPS بوده میتواند وضوح پیکسلی 1920 * 1200 را در اختیار شما قرار دهد. نسبت تصویر روی 16:10 قرار گرفته که روشنایی صفحه نمایش چیزی حدود 300 نیت بوده است. محدوده رنگ بندی لپتاپ تمام صفحه نمایش را احاطه نموده که شاهد کیفیتی پایدار با رنگبندی های مناسب خواهید بود. از دیگر امکانات بخش صفحه نمایش میتوان به:

  • پشتیبانی از حالت راحتی چشم اشاره داشت که این موضوع برای تمام اشخاص اعم مفید بوده است.
  • پشتیبانی از زاویه دید صفحه نمایش تا 178 درجه میتواند راحتی کار را برای شما به همراه داشته باشد.
  • استفاده از فناوری Flicker Free که برای نسبت صفحه نمایش به بدنه بوده که روی 90 درصد قرار گرفته است.
  • کاهش نور خودکار برای جلوگیری از اذیت و آزار چشم در موقعیت های مختلف

اشاره داشت که این موارد جزو اصلی ترین امکانات این محصول بشمار رفته اند.

میت بوک D16

سخت افزار

در ادامه با توضیحات تکمیلی هربخش به صورت جداگانه مواجه خواهید شد :

  • پردازنده: سی پی یو مرکزی میت بوک D16 از نوع Core i9/Core i7/Core i5 نسل 13 بوده است.
  • رم: رم میت بوک D16 با ظرفیت 16 گیگابایت همراه بوده است که برای ارتقاء آن قادر به افزایش رم نخواهید بود زیرا حداکثر ظرفیت پشتیبانی از رم در مادربرد این محصول 16 گیگابایت بوده است.
  • هارد: فضای ذخیره سازی 1 ترابایت که از نوع SSD PCIe – NVM Express (NVMe) بوده است.
  • کارت گرافیک: پردازنده گرافیکی یا همان GPU میت بوک D16 از مدل Iris Xe در پیکربندی‌های با پردازنده‌های Core i9 و Core i7 و گرافیک UHD Graphics در پیکربندی Core i5 بوده است که که این قطعه یک محصول مرتبط و همراه از سوی اینتل بوده است که از نوع پردازنده های گرافیکی مستقل نبوده است.

باتری و بخش های متفرقه

باتری بکارگیری شده در میت بوک Huawei Matebook D16 از نوع لیتیوم پلیمر بوده است. بسته به پیکربندی یک باتری 56 یا 70 ساعتی روی لپ تاپ قرار گرفته است. برای شارژ این باتری در بخش ورودی یک شارژر DC 120/230 ولت درنظر گرفته شده که در بخش خروجی 65 ولت با 5/9/12/15/20 وات بوده است.

از دیگر بخش های این میت بوک میتوان به صفحه کلید و پدلمسی با پشتیبانی از نور پس زمینه اشاره داشت. همچنین بدنیست بدانید در بخش درگاه های میت بوک به موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • USB-C با پشتیبانی از DisplayPort و Power Delivery
  • USB-C
  • USB 3.2 Gen 1
  • USB 2.0
  • HDMI
  • هدفون و میکروفون

میت بوک D16

سیستم عامل نصب شده روی میت بوک دی 16 ویندوز 11 بوده است که در بخش نرم افزاری آن میتوانید به مواردی نظیر Display Manager، Huawei PC Manager، Huawei Factory Reset دسترسی داشته باشید. برای امنیت لپتاپ و افزایش امکانات آن از یک بخش مربوط به اثرانگشت استفاده شده که از طریق آن میتوانید روی لپتاپ خود یک رمز قرار دهید.

این محصول هوآوی در بخش استانداردهای منطبق توانسته به گواهینامه های TUV Rheinland Low Blue Light، WPA، WPA2، WPA3 دسترسی پیدا کند. حداکثر دمای عملیاتی محصول روی 40 درصد سانتی گراد تنظیم شده است که مقدار عملکرد فعالیت لپتاپ در رطوبت روی 90% RH تنظیم شده است.

همانطور که شاهد بودید این محصول در میان گزینه هایی با رنج قیمت مناسب توانسته مزایای خوبی را ارائه دهد که همین امر سبب محبوبیت آن پیش از انتشار شد. زیبایی عالی و ظرافت مناسب سبب خواهد شد تا به یک لپتاپ ارزشمند دسترسی داشته باشید که اگر بخواهیم ضعف های اصلی آن را برای شما مطرح کنیم باید بدانید که نبود کارت گرافیک مستقل تنها مانع شما بوده است که این موضوع برای گیمرها و اشخاصی که به دنبال اقدامات تدوین و گرافیکی در لپتاپ هستند میتواند مشکل ساز شود.

سخن پایانی

بررسی مزایا و ضعف های میت بوک D16 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید این محصول گزینه خوبی برای خرید در سال 2024 با رنج قیمتی مناسب بوده است. با این تفاسیر بازهم باید بدانید که وجود سخت افزار مناسب و پردازند نسل 13 در کنار پشتیبانی از اثر انگشت که از مزایای اصلی میت بوک D16 بشمار میروند روی تصمیم گیری شما برای خرید تاثیرگذار خواهد بود. نظر شما نسبت به این محصول چیست؟ شما عزیزان در ادامه میتوانید نقد های مثبت و منفی خود نسبت به Huawei Matebook D16 را بیان کنید و به تکمیل شدن آن از زوایای مختلف کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو