معرفی سرفیس پرو 10 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 10) + مشخصات احتمالی

معرفی سرفیس پرو 10 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 10) + مشخصات احتمالی


منبع: پلازا

3

1402/9/13

09:06


معرفی سرفیس پرو 10 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 10) + مشخصات احتمالی

بسیاری از علاقه‌مندان به لپ تاپ‌های مایکروسافت منتظر لپ تاپ مایکروسافت پرو 10 هستند. اما تاریخ عرضه آن چه زمانی خواهد بود؟ در این مطلب همه چیزهایی که باید درباره سرفیس پرو 10 بدانید را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

سرفیس پرو امسال 10 ساله می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت امسال سرفیس پرو 10 را معرفی کند. پرچمدار 2 در 1 این شرکت از نسخه اصلی 2013 بسیار پیشرفت کرده است. اما با توجه به سرفیس پرو 9، آیا مایکروسافت تغییرات بزرگی در جانشین این لپ تاپ ایجاد می‌کند؟ ممکن است تغییرات بزرگی در Surface Pro 10 ببینیم، اما به این زودی‌ها منتظر این دستگاه نباشید. در این مطلب از پلازا همه چیزهایی که باید درباره سرفیس پرو 10 بدانید را آورده ایم.

فهرست مطالب:

سرفیس پرو 10

تا به حال چیز زیادی درباره این لپ تاپ نمی‌دانیم، به جز این واقعیت که برخلاف Pro 9، به احتمال زیاد فقط یک پیکربندی دارد. سایر اطلاعات مربوط به این لپ تاپ، بر اساس شایعات مختلف است. در ادامه این شایعات را شرح داده ایم.

طراحی

لپتاپ Pro 10 13 اینچی به احتمال زیاد دارای همان وضوح 2880 در 1920 پیکسل و صفحه نمایش لمسی PixelSense Flow با نسبت تصویر 3:2 مانند Pro 9 خواهد بود، درست مانند Pro 9. به احتمال زیاد این لپ تاپ لبه‌های مشابه با پرو 9 دارد، همراه با پایه و صفحه کلید Type Cover قابل اتصال که همیشه به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

اما آنچه جالب‌تر است گزارشی از Windows Central است که ادعا می‌کند سرفیس پرو ۱۰ دارای دو مدل است، نسخه استاندارد ۱۳ اینچی و ۱۱ اینچی. این شبیه کاری است که اپل با iPad Pro انجام می‌دهد. این می‌تواند به این معنی باشد که مایکروسافت در تلاش برای رقابت مستقیم با اپل است.

سرفیس پرو 10

طبق همین گزارش، سرفیس پرو 10 11 اینچی با اسم رمز Luxor شناخته می‌شود و شبیه سرفیس گو است، با این تفاوت که حاشیه‌های نازک تری دارد. همچنین قدرتمندتر خواهد بود و صفحه نمایش 120 هرتزی خواهد داشت.

ویندوز 11 در سال 2022 با یک حالت تبلت جدید برای دستگاه‌های 11 اینچی و کمتر به روز رسانی شد. یکی از ویژگی‌های جدید باعث می‌شود که وقتی یک برنامه باز است، نوار وظیفه به حداقل اندازه خود برسد. برنامه‌هایی برای به‌روزرسانی‌های بیشتر و بهینه‌سازی تبلت در سال 2024 وجود دارد، که توضیح می‌دهد چرا مایکروسافت می‌خواهد یک دستگاه 11 اینچی عرضه کند.

مشخصات سرفیس پرو 10

در حال حاضر، هیچ گزارش دقیقی در مورد مشخصات و عملکرد سرفیس پرو 10 وجود ندارد. در میان برخی شایعات متناقض، حتی هیچ تاییدی مبنی بر اینکه آیا Pro 10 دوباره از هر دو نوع ARM و اینتل استفاده خواهد کرد یا خیر، وجود ندارد. اگرچه می‌توان فرض کرد که حداقل یک تراشه نسل سیزدهم اینتل را در خود جای داده است.

مایکروسافت همچنان احتمالاً پشتیبانی 5G را منحصراً برای مدل ARM حفظ خواهد کرد، اما امیدواریم که NPU (واحد پردازش عصبی) راه خود را به نسخه‌های اینتل باز کند. به طور مشابه، یک پردازنده SQ4 استاندارد سریعتر USB4 را امکان پذیر می‌کند، چیزی که Snapdragon 8cx Gen 3 از آن پشتیبانی نمی‌کند.

مشخصات سرفیس پرو 10

احتمالاً یک بار دیگر گزینه گرافیک یکپارچه وجود خواهد داشت، اما وجود یک پردازنده گرافیکی مجزا از Nvidia تفاوت بزرگی در مدل‌های سطح بالا ایجاد می‌کند.

پورت‌ها از دیگر مواردی است که نیاز به توجه دارد. فقط دو USB-C و Surface Connect برای شارژ در Pro 9 وجود دارد، به این معنی که اکثر افراد به آداپتور یا هاب نیاز دارند. وجود حداقل یک USB-A و HDMI تفاوت بزرگی در سرفیس پرو 10 ایجاد خواهد کرد.

خوب است که شاهد ارتقاء صفحه نمایش، به OLED یا حتی Mini LED باشیم. اما پنل‌های PixelSense (IPS LCD) در دستگاه‌های اخیر سرفیس پرو هنوز هم عالی هستند. همچنین نیازی به فراتر رفتن از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیست، که بدون تخلیه سریع عمر باتری، صفحه نمایش عالی ای را فراهم می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت سرفیس پرو 10

مایکروسافت به‌خاطر زمان‌بندی سفت و سخت عرضه سالانه‌اش در مورد سری‌های سرفیس پرو که معمولاً سه ماهه سوم هر سال از سال 2013 به بازار می‌آید، مشهور است. طبیعتاً، تنها زمانی که این برنامه شکست خورد، در سال 2020 بود که به لطف همه‌گیری طولانی‌مدت کرونا بود.

امسال در رویداد مایکروسافت در 21 سپتامبر، سرفیس پرو 10 معرفی نشد. در عوض سرفیس لپ تاپ استودیو 2، سرفیس لپ تاپ گو 3 و سرفیس گو 4 معرفی شدند. ما انتظار داریم که این لپ تاپ در سال 2024 در کنار ویندوز 12 وارد بازار شود. معرفی آن مانند همیشه در سپتامبر یا اکتبر خواهد بود.

سرفیس پرو 10

در مورد قیمت، هیچ اعلام رسمی وجود ندارد و شایعات پراکنده هستند. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بر اساس روندهای قبلی قضاوت کنیم، که شاهد افزایش قیمت در هر نسخه بوده‌ایم. مدل پایه سرفیس پرو 9 از 999.99 دلار شروع شد و نسخه 5G نیز 1299.99 دلار بود. به احتمال زیاد نسخه پایه سرفیس پرو 10 از 1299.99 دلار شروع خواهد شد.

جمع بندی

با نگاهی به آینده، سرفیس پرو بعدی مطمئنا ویندوز 12 را دریافت خواهد کرد، اگر همانطور که انتظار می‌رود، در سال 2024 وارد بازار شود. همچنین با تمرکز بر هوش مصنوعی، تجربه تبلت می‌تواند حتی بهتر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو