دیزنی در ماجرای بازسازی فیلم «سفید برفی» با بازیگران رنگین پوست کوتاه آمد

دیزنی در ماجرای بازسازی فیلم «سفید برفی» با بازیگران رنگین پوست کوتاه آمد


منبع: روزیاتو

2

1402/9/16

11:01


دیزنی در ماجرای بازسازی فیلم «سفید برفی» با بازیگران رنگین پوست کوتاه آمد

دیزنی در ماجرای بازسازی فیلم «سفید برفی» با بازیگران رنگین پوست کوتاه آمد

شرکت والت دیزنی، به سرمایه‌گذاران خود هشدار داده که ممکن است تولیدات و دیدگاه‌های سیاسی این شرکت با آنچه بینندگان می‌خواهند، همخوانی نداشته باشد و این موضوع، خطر کاهش سود این شرکت را به دنبال دارد.

این شرکت، اخیراً به خطراتی «در ارتباط با ناهماهنگی با سلایق و ترجیحات مصرف‌کننده» اذعان کرده است.

دیزنی، در چندین سال گذشته برای عرضه موفقیت‌آمیز فیلم‌های پرهزینه‌اش به تماشاگران تلاش کرده و در ۴ اکران اخیر خود، یک میلیارد دلار از دست داده است.

شرکت دیزنی، انتشار بازسازی ۳۳۰ میلیون دلاری فیلم سفید برفی را پس از ابراز نارضایتی ریچل زگلر از نسخه اصلی آن در سال ۱۹۳۷، یک سال به تعویق انداخت.

در گزارش اخیر این شرکت، سعی شده که سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و تنظیم‌کننده‌ها ایده روشنی از عملکرد شرکت داشته باشند. بنابر این گزارش، موفقیت دیزنی به توانایی این شرکت در ایجاد محتوایی قانع‌کننده بستگی دارد.

در این گزارش، هشدار داده شده که اگر سازندگان به ترجیحات مصرف‌کننده توجه نکنند، سود شرکت کاهش خواهد یافت.

ادراک مصرف‌کنندگان از مواضع ما در مورد برخی از اهداف زیست‌محیطی و اجتماعی، اغلب به‌طور گسترده‌ای متفاوت بوده و خطراتی برای شهرت و برند ما ایجاد می‌کند.

دیزنی در سال‌های اخیر، درگیر جنجال‌های سیاسی متعددی شده و به برخی از والدین و مصرف‌کنندگان نشان داده که ارزش‌های این برند ممکن است دیگر با ارزش‌های خودشان همخوانی نداشته باشد.

شایان ذکر است که این شرکت، موضعی قوی در مخالفت با لایحه ضد همجنسگرایان داشته و با درخواست ران دی سانتیس، سناتور ایالت فلوریدا برای ممنوعیت آموزش مسائل جنسی و جنسیتی به دانش‌آموزان دبستانی به شدت مخالفت کرده بود.

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، در ماه سپتامبر به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد که تلاش خواهد کرد تا سر و صدای مربوط به دخالت این شرکت در مسائل فرهنگی را کاهش دهد؛ چراکه این موضوع روی تجارت دیزنی تأثیری منفی گذشته است.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که اغلب در مورد مسائل فرهنگی صحبت می‌کند، در جدیدترین اپیزود پادکست خود با نام «حکم»، به افشاگری این شرکت واکنش نشان داده و آن را «حیرت‌انگیز» خوانده است.

بنابر گفته کروز، اذعان دیزنی به ناهماهنگی فعلی بین محصولات و مصرف‌کنندگانش، نشان‌دهنده مقدار پول زیادی بوده که این شرکت به دلیل موضع‌گیری‌های اخیر خود از دست داده است.

با این حال، کروز نظری نسبتاً خوش‌بینانه نسبت به اعتراف دیزنی داشته که این شرکت دیگر نمی‌خواهد به هزینه کردن برای داستان‌هایی که مخاطبانش علاقه‌ای به آن‌ها ندارند، ادامه دهد.

این نظریه، با توجه به تصمیم اخیر دیزنی مبنی بر به تعویق انداختن تاریخ انتشار سفید برفی تا یک سال، برای بازسازی بخش‌هایی از داستان که مخاطبان نسبت به آن‌ها واکنش منفی نشان داده‌اند، تأیید می‌شود.

در تابستان امسال، افشا شد که در این فیلم، قرار است که ۷ «موجود جادویی غیر کوتوله» جایگزین نقش‌های ۷ کوتوله شوند تا این فیلم با دیدگاه‌های سیاسی مرتبط با مباحث نژادی سازگارتر باشد و این موضوع، واکنش منفی مخاطبان را برانگیخت.

شخصیت‌های این فیلم، ترکیبی از مردان و زنان با اندازه‌ها و قومیت‌های مختلف، به همراه یک کوتوله واقعی بوده‌اند.

اما در جدیدترین تیزر تبلیغاتی این فیلم، سفید برفی با بازی ریچل زگلر نشسته و توسط ۷ کوتوله ساخته‌شده توسط تکنولوژی CGI احاطه شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو