۱۱ زوج هالیوودی مشهوری که در فیلم های شناخته شده ای با هم همبازی شدند

۱۱ زوج هالیوودی مشهوری که در فیلم های شناخته شده ای با هم همبازی شدند


منبع: روزیاتو

1

1402/9/18

22:01


۱۱ زوج هالیوودی مشهوری که در فیلم های شناخته شده ای با هم همبازی شدند

۱۱ زوج هالیوودی مشهوری که در فیلم های شناخته شده ای با هم همبازی شدند

برخی از به یاد ماندنی ترین و مشهورترین فیلم های تاریخ سینما، زوج های واقعی را نشان می دهند که روی پرده نقره ای نیز به هم می پیوندند، هر چند که ثابت شده همه این روابط جاودانه نیستند. وقتی این چهره های مشهور در یک فیلم در کنار هم بازی می کنند بسیار برای مخاطب خوشایند است و طرفداران برای دیدن گوشه ای از زندگی خصوصی و کشش متقابل آن ها به سینماها هجوم می آورند. نکته جالب این است که می دانید این بازیگران در پایان روز محل فیلمبرداری را ترک می کنند در حالی که جادوی سینما را با خود به خانه می برند. اگر چه عشق آن ها ممکن است در آزمون تاریخ سربلند نباشد، اما همکاری های فوق العاده آن ها قطعاً (حتی اگر گاهی منجر به فروپاشی رابطه زناشویی شود) در تاریخ ماندگار می شود؛ بسیاری از این فیلم ها نشان دهنده نبوغ و استعداد خلاقانه بازیگران نقش شخصیت های اصلی بی نقص آن ها است.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

از بزرگان بازیگری هالیوود مانند الیزابت تیلور و ریچارد برتون گرفته تا زوج های قدیمی و بازیگران موفقی چون ویل اسمیت و جادا پینکت اسمیت، برخی از بهترین فیلم های تاریخ سینما با حضور یک زوج واقعی ساخته شده اند. چه آن ها برای بازی در یک اقتباس کلاسیک از شکسپیر مانند Much Ado About Nothing و چه در آخرین پروژه کامل شده استنلی کوبریک پیشگام به نام Eyes Wide Shut باشد، سینما با زوج های رمانتیک قدرتمندی که فیلم های بزرگی را می سازند، غریبه نیست؛ گاهی اوقات این موضوع حتی فیلم ها را هیجان انگیزتر و جذاب تر می سازد .این فیلم های فوق العاده که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، سلبریتی های هالیوودی را در خود دارند که دستکم در هنگام ساخت فیلم، زن و شوهر بودند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۱۱- ریچارد برتون و الیزابت تیلور در Who’s Afraid of Virginia Woolf?

افسانه های کلاسیک هالیوود، ریچارد برتون و الیزابت تیلور، زمانی که در سال ۱۹۶۶ در فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ که داستان زن و شوهری بدجنس با یک ازدواج تلخ و ناکارآمد را به تصویر می کشد بازی می کردند، در واقعیت نیز زن و شوهر بودند. این فیلم برنده ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن برای تیلور شد و پس از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در آن زمان، این زوج باشکوه توسط رسانه ها با لقب “لیز و دیک” شناخته می شدند و به خاطر سبک زندگی دائماً در سفرهای هوایی شان مشهور بودند، و رابطه پر سر و صدای آن ها به خاطر ماهیت پرزرق و برقش با گمانه زنی ها و شایعات بسیاری در رسانه های سرگرمی همراه بود. از گزارش های مربوط به هزینه های هنگفت، روابط عاشقانه خارج از ازدواج و حتی یک ازدواج باز، این زوج سبک جدیدی از پوشش رابطه دو سلبریتی و جنجال های آن توسط رسانه ها را خلق کردند، جایی که هر چه داستان خصوصی تر باشد، بهتر است. این ستارگان بزرگ دنیای بازیگری در ۱۱ فیلم با هم بازی کردند و قبل از اینکه در سال ۱۹۷۶ به طور رسمی راهشان را از هم جدا کنند، چندین بار به صورت موقت از هم جدا شده و دوباره به هم بازگشتند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۱۰- ویل اسمیت و جادا پینکت اسمیت در Ali

ویل اسمیت و جادا پینکت – اسمیت، زوج قدیمی و بازیگران با استعداد هالیوود، در سال ۲۰۰۱ در درام ورزشی زندگینامه ای علی، رابطه عاشقانه واقعی خود را به نمایش گذاشتند، فیلمی که در آن این دو در نقش محمد علیکلی، اسطوره بوکس و همسرش سونجی روی بازی کردند. فیلم مایکل مان تحسین منتقدان را برانگیخت و نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای اسمیت به ارمغان آورد، هر چند پینکت – اسمیت در ابتدا نسبت به ایفای این نقش مردد بود و احساس می کرد که برای این نقش مناسب نیست.

این بازیگر با اینکه محصول نهایی را دوست داشت، اما در مورد حضور خود در این فیلم گفته است: «احساس می کردم چون ما دو نفر در پشت دوربین هم زن و شوهر بدویم، اینکه مردم ما را در چنین فیلمی روی پرده ببینند، مردم را از فیلم بیرون می برد، اینکه مردم ویل و جادا را آنجا می بینند، آن ها علی و سونجی را نمی بینند». فارغ از نگرانی جادا، این دو در این فیلم درخشیدند و از سال ۱۹۹۷ با هم ازدواج کرده اند، اگر چه بحث های بسیار وایرال و شناخته شده ای در مورد شرایط رابطه شان داشته و اخیراً فاش شده که این دو مدت هاست جدا از هم زندگی می کنند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۹- کنت برانا و اما تامپسون در Much Ado About Nothing

کنت برانا، بازیگر و فیلمساز مشهور بریتانیایی، با اما تامپسون دوست داشتنی (همسرش در آن زمان) همبازی شد تا کمدی رمانتیک هیاهوی بسیار برای هیچ را بر اساس نمایشنامه شکسپیر به همین نام در سال ۱۹۹۳ بسازند. این زوج به شدت با استعداد به عنوان شخصیت های اصلی رمانتیک بندیکت و بئاتریس در نسخه اقتباسی ظاهر شدند و کشش متقابل خود را به عنوان شخصیت های با اراده و شوخ طبع به نمایش گذاشتند. هیاهوی بسیار برای هیچ در ادامه به یکی از موفق ترین فیلم های اقتباسی از نمایشنامه های شکسپیر تبدیل شد و به خاطر بازی های جذاب و کارگردانی قوی برانا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

برانا و تامپسون از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ با هم زن و شوهر بودند و در این مدت در شش فیلم با هم بازی کردند؛ بازیگرانی که پس از رابطه برانا با هلنا بونهام کارتر در طول ساخت فیلم فرانکنشتاین اثر مری شلی، از هم جدا شدند. تامپسون و کارتر بعدها در فیلم های The Boat That Rocked و سری فیلم های هری پاتر همبازی شدند، اگر چه هیچ صحنه مشترکی با هم نداشتند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۸- برد پیت و آنجلینا جولی در Mr. & Mrs. Smith

شایعات پیرامون برد پیت و آنجلینا جولی از زمانی که پیت برای شروع رابطه با جولی، با جنیفر آنیستون قطع رابطه کرد، تقریباً هیچ گاه پایان نیافته است. سرانجام، این زوج در سال ۲۰۱۴ پس از تقریبا ۹ سال رابطه، ازدواج کردند. متاسفانه آن ها تنها پس از دو سال ازدواج، در طلاقی بحث برانگیز و فرسایشی که هنوز هم ادامه دارد از هم جدا شدند، طلاقی که به یک رسوایی در هالیوود تبدیل شده است.

این زوج در سال ۲۰۰۵ در حین فیلمبرداری فیلم سینمایی آقا و خانم اسمیت با هم آشنا شدند و بلافاصله شیفته یکدیگر شدند. با این حال، علی رغم رابطه طولانی شان، پیت و جولی تنها در یک فیلم دیگر به نام By the Sea همبازی شدند. زمانی که بالاخره “برانجلینا” در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند، طرفداران آن ها بسیار ناراحت و دلشکسته شدند، اما اولین فیلم مشترک آن ها همیشه یک فیلم کلاسیک خواهد بود.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۷- کرت راسل و گلدی هان در Overboard

کرت راسل و گلدی هان که نزدیک به ۴۰ سال است با هم زندگی می کنند، برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ در حین فیلم برداری فیلم گروه خانواده یک و تنها، اصلی (The One and Only, Genuine, Original Family Band) با هم آشنا شدند اما پس از برقراری دوباره ارتباط در درام رمانتیک شیفت بعدازظهر (Swing Shift) در سال ۱۹۸۴ با هم وارد رابطه عاشقانه شدند. این زوج موفق در سال ۱۹۸۷ در فیلم کمدی رمانتیک بر فراز دریا (Overboard) ساخته گری مارشال همبازی شدند، فیلمی در مورد یک زن زیبا و بیرحم با بازی هان که بعد از خیانت به یک پیمانکار با بازی راسل، دچار فراموشی می شود و شخصیت راسل تصمیم می گیرد که با جا زدن خود به عنوان شوهر او، شخصیت هان را با زندگی معمولی آشنا سازد.

بر فراز دریا در ادامه به یک اثر کلاسیک کمدی رومانتیک تبدیل شد و طرفداران کالتی پیدا کرد و بیش از پیش جایگاه راسل و هان را به عنوان یک زوج محبوب هالیوودی تثبیت کرد. علیرغم رابطه چند دهه ای شان، هان اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای ازدواج با راسل ندارد و تصریح کرده است «اگر ازدواج می کردم الان مدت ها بود طلاق گرفته بودم». راسل نیز احساس مشابهی نسبت به رابطه اش با هان داشته و در مصاحبه با مجله پیپل در سال ۲۰۲۰ گفته است: «گواهینامه ازدواج چیزی درست نمی کرد که در صورت نبود آن وجود نمی داشت».

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۶- دنی دویتو و ریا پرلمن در Matilda

دنی دویتو در سال ۱۹۹۶ برای فیلم کمدی فانتزی ماتیلدا، در کنار همسرش ریا پرلمن در اقتباس سینمایی از رمان کودکانه رولد دال، در نقش کارگردان و بازیگر ظاهر شد. این فیلم درباره یک کودک نابغه به نام ماتیلدا است که قدرت های روان پویشی پیدا می کند و از آن ها برای مقابله با خانواده شلخته و مدیر بی رحم و سختگیر مدرسه ابتدایی اش به نام خانم ترانچ بول استفاده می کند. دویتو و پرلمن در نقش پدر و مادر خودخواه و نفرت انگیز ماتیلدا، با نام هری و زینیا ورم وود بازی می کنند که هیچ علاقه ای به دختر باهوش و با استعداد خود نشان نمی دهند.

ماتیلدا پس از انتشار نقدهای مثبتی دریافت کرد و به خاطر وفاداری اش به روح متن اصلی و کارگردانی دویتو مورد تحسین قرار گرفت. این زوج دوست داشتنی در سال ۱۹۷۱ یکدیگر را ملاقات کرده و در سال ۱۹۸۲ ازدواج کردند. آن ها همچنین با هم در برنامه تلویزیونی تاکسی (Taxi) همبازی شدند. دویتو و پرلمن اولین جدایی خود را در سال ۲۰۱۲ پس از یک رابطه ۴۰ ساله تجربه کردند اما یک سال بعد بار دیگر آشتی کردند. این دو یک بار دیگر در سال ۲۰۱۷ از هم جدا شدند اما اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای طلاق ندارند؛ پرلمن اعلام کرد که آن ها پس از جدایی نسبت به سال های آخر زندگی شان به عنوان یک زوج، دوستان نزدیک تری دارند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۵- جانی دپ و وینونا رایدر در Edward Scissorhands

جانی دپ و وینونا رایدر زوجی بودند که به احتمال زیاد به دلیل تمرکز مداوم رسانه ها به آن ها از هم جدا شدند، موضوعی که بسیار ناراحت کننده است. اما زمانی که آن ها رابطه شان را با هم شروع کردند، با توجه به عشقی که نسبت به یکدیگر نشان می دادند، در حال تبدیل شدن به یک زوج عاشق با ازدواجی پایدار بودند. این زوج پیش تر با یکدیگر آشنا شده و رابطه عاشقانه شان را با هم شروع کرده بودند اما در حین فیلمبرداری فیلم ادوارد دست قیچی ساخته تیم برتون در سال ۱۹۹۰ بود که عاشق هم شدند.

دپ به حدی شیفته وینونا رایدر بود که یک خالکوبی با عنوان «وینونا برای همیشه» روی بدن خود داشت. با این حال، شانس با این دو یار نبود چرا که این زوج در نهایت در سال ۱۹۹۳ از هم جدا شده و قلب بسیاری از طرفدارانشان را شکستند. از آن زمان، بحث ها و جنجال های زیادی پیرامون زندگی عاشقانه دیپ مطرح شده است که جدیدترین آن ها مربوط به امبر هرد بوده است. و با اینکه عشق دپ و رایدر به نتیجه نرسید، آن ها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه گوتیک آن زمان را به ما دادند، که بابت آن از این دو متشکریم.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۴- خاویر باردم و پنه لوپه کروز در Vicky Cristina Barcelona

خاویر باردم و پنه لوپه کروز دو بازیگر سرشناس و برنده جوایز متعدد با تبار اسپانیایی هستند که از سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کرده اند و از آن زمان به بعد و حتی پیش از ازدواجشان در فیلم های متعددی همبازی بوده اند. باردم در کمدی تراژیک رمانتیک اسپانیایی خامون خامون (Jamón Jamón) در سال ۱۹۹۲ که به شهرت کروز انجامید با همسر آینده اش همبازی بود، جایی که این دو نقش عاشقان بدشانس داستان را بر عهده دارند. کروز و باردم یک بار دیگر در کمدی رمانتیک وودی آلن در سال ۲۰۰۸، به نام ویکی کریستینا بارسلونا، این بار به عنوان شخصیت هایی در یک مثلث عشقی در کنار اسکارلت جوهانسون ظاهر شدند.

جذابیت متقابل این دو بازیگر هم در برابر دوربین و هم پشت دوربین به خوبی مشهود است و کروز برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد. این ستاره های مشهور سینما رابطه عاشقانه خود را خصوصی نگه می دارند و از بحث در مورد زندگی شخصی شان خودداری می کنند، اما بعدها در تریلر سینمایی The Counselor محصول سال ۲۰۱۳ و فیلم رازآلود Everybody Knows محصول اسپانیا در سال ۲۰۱۸ در کنار هم نقش آفرینی کردند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۳- تام کروز و نیکول کیدمن در Eyes Wide Shut

استنلی کوبریک فیملساز صاحب سبک و نابغه تاریخ سینما در درام روانشناختی اروتیک چشمان باز بسته یا چشمان کاملاً بسته از تام کروز و نیکول کیدمن در نقش های اصلی استفاده کرد، در حالی که این دو در آن زمان هنوز زن و شوهر بودند، فیلمی که ماجراجویی های جنسی محور دکتر بیل هارفورد و همسرش آلیس را به تصویر می کشید. در زمان فیلمبرداری، کروز و کیدمن ۹ سال بود که با هم ازدواج کرده بودند، زوجی که اولین بار در سال ۱۹۸۹ در جریان ساخت فیلم روزهای تندر با هم آشنا شدند، فیلمی که هر دو در آن ظاهر شدند.

فیلم چشمان باز بسته به خاطر مدت زمان طولانی فیلمبرداری خود شناخته می شود، فیلمی که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان دارنده طولانی ترین دوران فیلمبرداری شناخته می شود زیرا دوران فیلمبرداری آن بیش از ۱۵ ماه به طول انجامید، دوره ای که شامل فیلمبرداری بی وقفه ۴۶ هفته ای بود. کمال گرایی کوبریک و نگاه افراطی او به جزئیات در این فیلمبرداری طولانی مدت نقش داشت و این کارگردان ۶ روز پس از تهیه آخرین تدوین از فیلم درگذشت.کروز و کیدمن دو سال پس از حضور در این فیلم از هم جدا شدند و کیدمن بعدها در این باره گفت: « از طلاق من کاری بیرون آمد که مورد تحسین قرار گرفت، بنابراین این موضوع برای من جالب بود».

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۲- تام هالند و زندیا در piderman: No Way Home

تام هالند و زندیا دو تن از زوج های تاثیرگذار هالیوودی عصر ما هستند. این دو نفر در حین فیلمبرداری مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر آشنا شدند و شروع به بیرون رفتن با هم کردند. از آن زمان، این زوج در نقش زوج روی پرده پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) و ام جی در دو فیلم دیگر به نام های مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) در کنار هم ظاهر شده اند.

اگر چه راهی به خانه نیست با یک اتفاق تلخ و شیرین واقعاً ناخوشایند به پایان رسید، و ما نمی دانیم که آیا پیتر و ام جی دوباره با هم خواهند بود یا نه، در خارج از فیلم، این زوج رابطه بسیار قوی و عاشقانه ای دارند. آن ها در بسیاری از مراسم اهدای جوایز و مصاحبه ها با هم ظاهر شده اند. جایگاه قوی این زوج همزمان با انتشار فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تثبیت شد، فصل سوم سریال Eurpohira با بازی زندیا یکی از محبوب ترین و پربحث ترین سریال های شبکه های اجتماعی بود و هالند نیز یک فیلم شماره ۱ به نام Uncharted در گیشه داشت که چند ماه بعد اکران شد.د ر پایان سال ۲۰۲۱ و ابتدای سال ۲۰۲۲، هالند و زندیا همه جا حضور داشتند.

11 سلبریتی هالیوودی که در هنگام بازی در یک فیلم زن و شوهر بودند

۱- جان کرازینسکی و امیلی بلانت در A Quiet Place

جان کرازینسکی و امیلی بلانت، زوج محبوب هالیوودی از سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کرده اند و در فیلم ترسناک پساآخرالزمانی یک مکان ساکت قدرت بازیگری خود را به رخ کشیدند، فیلمی که در آن نقش مادر و پدری را به تصویر می کشند که برای زنده ماندن و بزرگ کردن فرزندانشان در دنیایی جدید و پر از هیولا تلاش می کنند. همچنین کرازینسکی به نوشتن فیلمنامه فیلم کمک کرده و کارگردانی فیلم را نیز انجام داد، اگر چه نه او و نه همسرش به حضور بلانت در این پروژه فکر نکرده بودند. بلانت پس از خواندن فیلمنامه، همسرش را متقاعد کرد که او را در این فیلم بازی دهد، با وجود اینکه ترجیح می دادند مباحث کاری و زندگی خانوادگی شان را جدا از هم نگه دارند؛ اما هیچ کدام نمی خواستند چنین فرصت هیجان انگیزی را برای بازی در کنار یکدیگر از دست بدهند.

فیلم یک مکان ساکت با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد و به خاطر بازی های درخشان بازیگران، فیلمنامه و کارگردانی کرازینسکی مورد تحسین قرار گرفت. یک دنباله بسیار موفق بر این فیلم در سال ۲۰۲۱ با عنوان یک مکان ساکت ۲ منتشر شد که بلانت نقشش در فیلم اول را تکرار کرد و کرازینسکی که شخصیتش در فیلم اول کشته شده بود، بعد از حضور در سکانس های ابتدایی این فیلم که در قالب فلش بک روایت می شد، در نقش کارگردان به این پروژه بازگشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو