آنجلینا جولی قدیس کامبوجی ها شد؛ تصمیم خانم بازیگر برای ادامه زندگی در کامبوج

آنجلینا جولی قدیس کامبوجی ها شد؛ تصمیم خانم بازیگر برای ادامه زندگی در کامبوج


منبع: روزیاتو

2

1402/9/24

12:00


آنجلینا جولی قدیس کامبوجی ها شد؛ تصمیم خانم بازیگر برای ادامه زندگی در کامبوج

آنجلینا جولی قدیس کامبوجی ها شد؛ تصمیم خانم بازیگر برای ادامه زندگی در کامبوج

آنجلینا جولی زمانی که به همراه خانواده اش به کامبوج نقل مکان کند، با استقبال پرشوری مواجه خواهد شد.

زنان این کشور آسیایی او را یک «قدیس محافظ» می دانند و حتی بعضی از آن ها معتقدند او در زندگی قبلی اش کامبوجی بوده.

پالا اونگ، کشاورز ۶۲ ساله ی کامبوجی به دیلی میل گفته: «آنجلینا بعضی از ویژگی های فیزیکی زیبای کامبوجی ها را دارد. چهره ی ظریف، چشم ها، رنگ پوست، موها و بخصوص لبخندش، خیلی کامبوجی به نظر می آیند. خیلی از ما معتقدیم که آنجلینا در زندگی قبلی اش یک کامبوجی بوده.»

آنجلینا جولی ۴۸ ساله به تازگی در مصاحبه ای با نشریه ی وال استریت ژورنال درباره ی تمایلش به دوری از زندگی «ناسالم» در لس آنجلس و زندگی در خانه اش در کامبوج گفته است.

اما برنامه ی او برای نقل مکان به کامبوج به دلیل مبارزه ی حقوقی طولانی اش با همسر سابق خود، برد پیت، بر سر حضانت فرزندان شان به تعویق افتاده است.

این زوج در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شدند و در سال ۲۰۱۴ باهم ازدواج کردند، اما تنها ۲ سال بعد، در سال ۲۰۱۶ از همدیگر جدا شدند. و از آن زمان درگیر یک پروسه ی طلاق طولانی ۷ ساله بر سر به دست آوردن حضانت ۶ فرزندشان بوده اند.

اما با نزدیک شدن این مبارزه ی حقوقی به پایان خود، احتمال کناره گیری جولی از بازیگری و زندگی در کشور مورد علاقه اش، کامبوج، قوت گرفته است.

پون پالا، از اهالی یکی از روستاهای کامبوج به دیلی میل می گوید: «ما کامبوجی ها با آغوش باز از آنجلینا استقبال می کنیم. اگر دوست داشته باشد که بعد از سفرهای به نقاط مختلف، زندگی در هالیوود را برای یافتن شادی در اینجا در کنار ما رها کند، بسیار احساس افتخار می کنیم. برای ما هیچ چیزی بهتر از نشاندن لبخند بر صورت آنجلینا نیست، کاری که می توانیم تا ابد برایش انجام دهیم.»

بسیاری از زنان در کامبوج از قدرت بدنی بالایی برخوردارند و پا به پای مردان ماهیگیری و کشاورزی می کنند و در کنار آن به خانواده و فرزندان نیز رسیدگی می کنند.

آنجلینا جولی در کامبوج یک خانه ی بزرگ سنتی در زمینی ۱۵۰ هکتاری دارد که در منطقه ی دور افتاده ای واقع شده است. ویدئوی تبلیغاتی عطر Mon Guerlain که جولی در سال ۲۰۱۹ در آن حضور داشت در همین خانه ضبط شده بود.

ایده ی جولی برای رها کردن زندگی پرزرق و برق در کالیفرنیا و در پیش گرفتن یک زندگی بسیار ساده تر در کامبوج، او را به الگویی برای زنان کامبوجی بدل کرده است.

کول تیدا، کشاورز کامبوجی به دیلی میل گفته: «آنجلینا قدیس ما است. شخصاً او را خیلی دوست داریم چون آدم ها را به هالیوود ترجیح می دهد. و اینکه او بچه هایی از نقاط مختلف دنیا را به سرپرستی گرفته ثابت می کند که او شیفته ی انسانیت است و فارغ از نژادش، مهربان و عشق دهنده است. ما از نقل مکان او به کشورمان با آغوش باز استقبال می کنیم.»

ولی ۳ فرزند خوانده دارد، از جمله مدکس که او را از پرورشگاهی در کامبوج به خانه برد و حالا ۲۲ سال دارد. جولی پکس را هم از ویتنام و زهارا را از اتیوپی به سرپرستی گرفت که به ترتیب، حالا اولی ۱۹ و دومی ۱۸ است. او و برد پیت ۳ فرزند بیولوژیک هم دارند: شایلوی ۱۷ ساله و ویوین و ناکس، دوقلوهای ۱۵ ساله.

فرزندان جولی و پیت حالا ارتباطی با پدر خود ندارند.

همین ماه گذشته بود که فاش شد پکس، فرزند خوانده ی ویتنامی جولی و پیت، در سال ۲۰۲۰ در حساب خصوصی اینستاگرامش در پستی به مناسبت روز پدر، پیت را «نفرت انگیز» و «یک عوضی در کلاس جهانی» خوانده بود.

حتی دختر خوانده ی اتیوپیایی آن ها، زهارا یک قدم پا را فراتر گذاشته و نام خانوادگی اش را از جولی – پیت به جولی تغییر داده است.

آنجلینا جولی ۲ روز بعد از وقوع یک درگیری میان او و برد پیت در یک هواپیمای خصوصی، از پیت درخواست طلاق داد. از قرار معلوم، مدکس در این درگیری برای محافظت از مادرش در برابر پیت که در وضعیت مستی به سر می برد، مداخله کرده بود و حالا گفته می شود به طور کامل با پیت قطع ارتباط کرده است.

آنجلینا جولی در مصاحبه ی خود با وال استریت ژورنال گفت که هر زمان که امکانش را پیدا کند، به کامبوج نقل مکان خواهد کرد. او همچنین گفت: «من در یک محیط سطحی بزرگ شدم. هالیوود جای سالمی نیست. برای همین است که به دنبال اصالت هستم.»

جولی هم پدرش جان ویت و هم مادرش مارچلین برترند بازیگر بودند، در ادامه گفت که از آنجایی که در محیط هالیوود بزرگ شده بود، هالیوود هرگز برایش خیلی تحسین برانگیز نبود. جولی در اینباره گفت: «هالیوود هیچوقت برایم آنقدر مهم یا قابل توجه نبود.»

جولی اذعان کرد که اگر به عقب برگردد احتمالاً دیگر بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی کند و دلیل آن را انتظاری عنوان کرد که به دنبال شهرت از فرد برای درمیان گذاشتن جزئیات زندگی خصوصی خود به وجود می آید.

او در اینباره گفت: «وقتی بازیگری را شروع کردم انتظارها برای اینکه خیلی چیزها را درباره ی زندگی خصوصی ام بگویم تا این حد نبود.»

جولی همچنین گفت که دیگر زندگی اجتماعی به معنای واقعی اش ندارد و تنها با صمیمی ترین دوستانش و افراد پناهنده در ارتباط است.

آنجلینا جولی بیش از ۲ دهه است که با آژانس پناهندگان سازمان ملل همکاری دارد و در همین راستا، طی سالیان به کشورهای مختلفی از جمله کامبوج، تانزانیا، سیرالئون و پاکستان سفر کرده است.

جولی گفت: «بی دلیل نیست که کسانی که سختی کشیده اند خیلی صادق تر و صمیمی تر هستند. و من در کنار آن ها بیشتر احساس آرامش می کنم. چرا دوست دارم با کسانی که از یک شرایط سخت نجات یافته اند و پناهنده هستند، وقت بگذرانم؟ آن ها در زندگی شان آنقدر رنج کشیده اند که نه فقط قدرت بلکه انسانیت پیدا کرده اند.»

آنجلینا جولی در سال ۲۰۰۳ در کامبوج یک بنیاد غیر انتفاعی به نام «بنیاد مدکس جولی – پیت» با هدف محافظت از حیات وحش و جنگل های در معرض انقراض این کشور تأسیس کرد.

اولین کار این بنیاد پاکسازی میدان های مین به جای مانده از درگیری های این کشور در دهه ی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بود. این اقدام باعث افزایش محبوبیت جولی در کشوری شد که بر اساس تخمین ها ۵ میلیون میدان مین کشف نشده دارد که هر ساله باعث مرگ یا مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر می شوند.

آنجلینا جولی سال گذشته دخترش شایلو را برای کار با این بنیاد به کامبوج برد. او در آن زمان درباره ی این سفر گفته بود: «چند روزی را در کامبوج در میان مردم خونگرم محلی سپری کردیم و احساس می کنم روحم تازه شده است. کامبوج همیشه برای من و خانواده ام کشور ویژه ای بوده است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو