درمان جوش سر سیاه چانه با روش های خانگی و موثر

درمان جوش سر سیاه چانه با روش های خانگی و موثر


منبع: زیبامون

253

1398/7/1

18:20


در این بخش از زیبامون روش هایی رو برای رهایی از جوش سرسیاه روی چانه و درمان این مشکل پوستی آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

درمان جوش سر سیاه چانه با روش های خانگی و موثر

هیچ چیزی به اندازه پیدا کردن جوش سرسیاه بر روی چانه آزار دهنده نیست و هرچه سعی کنید این جوش ها رو از بین ببرید، بیشتر دیده می شوند! این جوش های مزاحم خیلی راحت باعث میشن تا زیبایی و درخشش پوست تحت تاثیر قرار بگیره، اما نگران نباشید! چون خوشبختانه روش های زیادی برای از بین بردن این جوش های سرسیاه وجود داره.

ما در این بخش از زیبامون دات کام روش هایی رو برای از بین بردن جوش سرسیاه چانه آماده کرده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با ما همراه باشید.

 

دلایل ایجاد جوش سر سیاه بر روی چانه چیست؟

جوش های سرسیاه یک شکل بسیار ملایم از انواع جوش و آکنه هستند و مسدود شدن فولیکول های روی چانه باعث ایجاد این جوش های ریز و کوچک  می شوند. این برجستگی های ریز و کوچک به علت اکسیداسیون به شکل دانه های سیاه روی پوست دیده می شوند. جوش های سر سیاه ممکنه در هر قسمتی از بدن ایجاد شوند اما معمولا این جوش های مزاحم بر روی بینی، چانه، بازوها و شانه ها ایجاد می شوند. از عوامل ایجاد کننده چوش سرسیاه بر روی چانه میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

جوش سرسیاه چانه

 

عدم تعادل هورمونی

بر هم خوردن تعادل هورمون ها در دوران بلوغ، چرخه قاعدگی و یا بارداری یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش سر سیاه بر روی چانه است.

استرس

سلولهای تولید کننده سبوم در سطح پوست دارای گیرنده های استرس هستند. بنابراین استرس به راحتی میتونه باعث ایجاد جوش سرسیاه بر روی پوست بشه.

رژیم غذایی ضعیف

اگر از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی نکنید، ممکن هست عدم تعادل در روده کوچک ایجاد شده و همین موضوع باعث به وجود آمدن جوش سر سیاه بر روی پوست و اطراف چانه شود.

 

درمان های خانگی و موثر برای جوش سرسیاه روی چانه

اگرچه به راحتی میتونید جوش های سرسیاه رو با کرم پودر یا کانسیلر مخفی کنید اما این برجستگی های کوچک روی چانه بسیار وسوسه کننده هستند و تمایل دارید تا این جوش های سر سیاه رو با فشار دادن خارج کنید. اما توصیه میشه دست نگه دارید و از برخی روش های خانگی و موثر برای از بین بردن این جوش های سر سیاه استفاده کنید:

 

به طور مرتب از پوست لایه برداری کنید

لایه برداری منظم باعث میشه تا سلول های مرده پوست از روی چانه جدا شده و عوامل مسدود کننده منافذ پوستی از بین بروند و به تدریج این جوش های سرسیاه نیز از روی پوست ناپدید شوند. بهتره برای لایه برداری از پوست از اسکراب های ملایم و طبیعی استفاده کنید و همچنین از لایه برداری بیش از حد نیز خودداری کنید.

 

اسکراب پوست

 

آماده سازی پوست با بخار

قبل از اینکه جوش های سر سیاه رو تخلیه کنید لازم هست با استفاده از بخار، پوست رو آماده کنید. مقداری آب گرم در حال بخار رو در ظرف مناسبی بریزید، یک حوله روی سر قرار بدید و بعد پوست صورت رو به طور مستقیم در معرض بخار بگیرید. بخار باعث باز شدن منافذ پوستی میشه و تخلیه جوش سر سیاه رو ساده تر میکنه. برای اثربخشی بهتر میتونید چند قطره روغن درخت چای رو به ظرف بخار اضافه کنید.

 

بخار دادن به پوست

 

از فشردن جوش سر سیاه با ناخن خودداری کنید

استفاده از این روش، وضعیت رو بدتر میکنه. در عوض بهتره از پاک کننده مخصوص جوش سر سیاه استفاده کنید و با استفاده از ابزار مخصوص جوش سرسیاه، این جوش ها رو از روی پوست پاک کنید.

 

تخلیه جوش با ناخن

 

استفاده از نمک دریا برای از بین بردن جوش سر سیاه

نمک دریایی یک ضد باکتری عالی هست و منافذ پوستی رو مسدود نمیکنه. نمک دریایی رو با چند قطره آب لیمو و کمی آب مخلوط کنید و روی چانه ماساژ دهید. این اسکراب طبیعی تمام سلول های مرده رو از سطح پوست پاک میکنه و باعث میشه تا جوش های سرسیاه از روی چانه محو شوند.

 

نمک دریا

 

استفاده از پوست پرتقال

مقداری پوست پرتقال رو خشک کرده و سپس پودر کنید. سپس با استفاده از مقداری آب و پودر پوست پرتقال یک خمیر درست کنید و روی جوش سر سیاه چانه بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و بعد پوست رو با آب گرم بشویید. استفاده از این روش مانع از تولید بیش از حد چربی و همچنین تجمع گرد و غبار بر روی پوست خواهد شد و تاثیر خیلی خوبی در درمان جوش سر سیاه دارد.

 

پوست پرتقال پودر شده

 

استفاده از ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

این ماسک صورت نه تنها پوست رو شفاف میکنه بلکه تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن جوش های سر سیاه هم داره. برای استفاده از این روش به سفیده تخم مرغ و دستمال کاغذی نیاز داریم. ابتدا پوست صورت رو بشویید و تمیز کنید. سپس یک لایه دستمال کاغذی روی قسمتی که دارای جوش سر سیاه هست قرار داده و سپس با استفاده از قلمو، روی دستمال کاغذی، سفیده تخم مرغ بمالید. این کار رو تا 2 لایه انجام بدید. اجازه بدید این ماسک روی پوست خشک بشه و بعد ماسک رو از روی پوست جدا کنید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ

 

جوش شیرین و آب برای از بین بردن جوش سر سیاه چانه

یک قاشق چای خوری جوش شیرین رو با چند قطره آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنه. این خمیر رو چند دقیقه رو چانه ماساژ دهید و بعد از روی پوست بشویید. 

 

جوش شیرین و آب

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو