نکات طلایی برای مراقبت از پوست در سال 1400 طبق توصیه متخصصان پوستی

منبع: زیبامون

190

1399/12/20

14:53


اگه قصد دارید با شروع سال 1400 بهترین مراقبت رو از پوست خود داشته باشید حتما به این توصیه های طلایی و هوشمندانه متخصصان پوستی توجه کنید!

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در سال 1400 طبق توصیه متخصصان پوستی

شروع سال جدید میتونه یکی از فرصتهای خیلی خوب برای ایجاد تغییر باشه و چه خوبه که این تغییر؛ استفاده از روشهای جدید و موثر برای مراقبت از پوست باشه.

اگه شما هم تصمیم گرفتید با شروع سال جدید، مراقبت بهتر و موثرتری از پوست خود داشته باشید حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو تا انتها بخونید و با توصیه های طلایی هوشمندانه که متخصصان پوستی برای مراقبت از پوست دارند، آشنا بشید!

 

1. ابتدا محصولات مراقبت از پوستی که دارید رو مورد بررسی قرار بدید

قبل از شروع هر کاری بهتره تاریخ انقضا محصولات مراقبت از پوستی که در کمد آرایشی و بهداشتی دارید رو بررسی کنید و محصولاتی که تاریخ انقضای انها گذشته رو دور بریزید و با تحقیق و بررسی های دقیق، محصولات مراقبت از پوست جدید و مناسب برای پوست خودتون رو تهیه کنید.

به عنوان یک قانون کلی بهتره محصولاتی مثل پاک کننده ملایم ، سرم آنتی اکسیدان و ضد آفتاب حاوی ماده معدنی با SPF 30+ رو برای استفاده در روز داشته باشید و محصولاتی مثل پاک کننده لایه بردار ، رتینول و مرطوب کننده بدون روغن رو برای استفاده در شب تهیه کنید.

 

دور ریختن محصولات تاریخ گذشته

 

2. استفاده از ضد آفتاب رو به روتین روزانه خود اضافه کنید

طبق گفته متخصصان پوستی، استفاده روزانه از ضد آفتاب ، یک کار ضروری و لازم در روتین مراقبت از پوست هست. اما باید توجه داشته باشید که ابتدا از یک مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید و بعد ضد آفتاب بزنید. بهتره ضد آفتابی که انتخاب می کنید حاوی مواد معدنی و با SPF 30 یا بالاتر باشه تا بتونه از پوست در برابر آسیب نور آبی ، اشعه مادون قرمز و همچنین اشعه ماورا بنفش محافظت کنه.

 

ضدآفتاب

 

3. اسکراب کردن بیش از حد پوست رو متوقف کنید

اگرچه لایه برداری از پوست یکی از کارهای عالی برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی شاداب و با طراوت هست اما نباید این کار رو به طور روزانه انجام بدید و با اسکراب کردن بیش از حد پوست باعث ایجاد سوزش، سوختگی، قرمزی و یا خونریزی در پوست بشید.

بهترین کار این هست که روزانه از یک پاک کننده ملایم برای تمیز کردن پوست استفاده کنید و پس از شستشوی پوست، مرطوب کننده بزنید و فقط هفته ای یک بار پوستتون رو اسکراب و لایه برداری کنید.

 

اسکراب پوست

 

4. ویتامین D بیشتری دریافت کنید

برای اینکه بهترین مراقبت و محافظت رو در برابر بیماری های همه گیر داشته باشید بهتره با مشورت پزشک از مکمل های ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید و مواد غذایی حاوی این ویتامین مثل ماهی آزاد ، میگو و تخم مرغ رو به برنامه غذایی خودتون اضافه کنید. مطمئن باشید این اقدامات تاثیر خیلی خوبی هم بر روی حفظ سلامت و زیبایی پوست شما خواهد داشت.

 

ویتامین دی

 

حتما بخوانید: ویتامین D و زیبایی

 

5. اقدامات مفید و موثر برای جوان شدن پوست انجام بدید

برای جوانسازی پوست روش های مختلفی وجود داره اما میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی (microneedling with radiofrequency) میتونه به خوبی کلاژن رو سفت کنه، بافت چربی رو بازسازی کنه و از ایجاد غبغب ناخواسته هم جلوگیری میکنه.

علاوه بر این ماساژ دادن پوست صورت با روش درست و اصولی هم تاثیر خیلی خوبی در سفت و محکم شدن پوست داره و باعث میشه تا صورت شما جوان تر و شاداب تر از همیشه به نظر برسه.

 

میکرونیدلینگ

 

6. غربالگری سرطان پوست انجام بدید

تشخیص و پیشگیری از ابتلا به ملانوم (melanoma) - تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست - یکی از کارهای مرسوم و رایجی هست که برای مراقبت از پوست میتونید انجام بدید. بهترین کار این هست که غربالگری سالانه سرطان پوست خودتون رو زیر نر یک متخصص پوست که دارای مدرک معتبر در این زمینه هست رو در لیست کارهای مربوط به مراقبت از پوست خود در سال جدید قرار بدید.

 

غربالگری سرطان پوست

 

7. از کارهای خطرناک مراقبت از پوست که در تیک تاک یا اینستاگرام ترند شدند استفاده نکنید

گاهی اوقات ممکنه با دیدن ویدئوهای عجیب در اینستاگرام یا تیک تاک که مربوط به مراقبت از پوست هستند ،  وسوسه بشید شما هم این کار رو انجام بدید اما انجام این کارهای عجیب و خطرناک ممکنه برای پوست شما مناسب نباشه و عوارض جدی رو به همراه بیاره. بنابراین بهتره قبل از انجام هر کار جدید بر روی پوست به خوبی تحقیق کنید و حتما با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید.

 

تیک تاک

 

8. ورزش کنید

ورزش کردن نه تنها کمک میکنه اندام متناسب و روحیه شادابی داشته باشید بلکه تاثیر خوبی در جوان تر شدن پوست داره و میتونه روند پیری پوست رو به تاخیر بندازه و کمک میکنه تا پوست شما شاداب تر از همیشه به نظر برسه.

 

ورزش کردن

 

حتما بخوانید: ورزش کردن - 5 زار زیبایی آور ورزش

 

9. از پوست خود در برابر نور آبی ( blue light) مراقبت کنید

این روزها استفاده از موبایل ، کامپیوتر و لپ تاپ بسیار زیاد شده و نور آبی موجود در صفحه این وسایل نه تنها میتونه بر روی روند طبیعی خواب و سلامت چشم ها تاثیر منفی داشته باشه بلکه باعث تغییر رنگ پوست و همچنین پیری پوست هم میشه.

بهترین کار این هست که از محافظ صفحه استفاده کنید تا میزان نور آبی که از این وسایل به پوست شما میرسه به کمترین میزان برسه و از این طریق محافظت بهتری از پوست خود داشته باشید. 

 

مراقبت از پوست در برابر نور آبی

 

10. شب ها از رتینول استفاده کنید

رتینول بهترین ماده ضد پیری هست که میتونید استفاده کنید؛ زیرا میتونه کلاژن رو تحریک کنه و باعث تقویت پایه پوست میشه ، ظاهر خطوط ریز و چین و چروک رو بهبود می بخشه و رنگ و بافت پوست رو هم یکنواخت می کنه. بهترین کار این هست که شبها از رتینول استفاده کنید تا اثربخشی بهتر و موثرتری بر روی پوست داشته باشه.

 

رتینول

 

حتما بخوانید: چرا باید از رتینول برای مراقبت از پوست بدن استفاده کرد؟

 

11. از محصولات مراقبت از پوست و مو با لیبل non-comedogenic استفاده کنید

محصولات مراقبت از پوست و همچنین محصولات مراقبت از مو هم میتونه باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و جوش صورت رو به وجود بیارن. بنابراین مهمه که از شامپو ، نرم کننده ، محصولات مراقبت از مو و محصولات مراقبت از پوست که دارای برچسب non-comedogenic هستند، استفاده کنید تا بعد از استفاده از این محصولات، منافذ پوستی شما مسدود نشه.

 

محصول مراقبت از پوست و مو

 

12. از محصولات زیادی برای مراقبت از پوست خود استفاده نکنید

به هیچ عنوان محصولات مختلف و متعددی رو برای روتین مراقبت از پوست خود در نظر نگیرید و اینطور تصور نکنید که هر چه تعداد محصولات مراقبت از پوست بیشتری استفاده کنید، مراقبت بهتری از پوست خواهید داشت! چراکه این تصور کاملا اشتباه هست.

متخصصان پوستی توصیه میکنند که فقط از یک یا دو ماده فعال در رژیم مراقبت از پوست مخصوص روز و شب خود استفاده کنید و در صورت لزوم به آرامی محصولات جدید رو به این روتین اضافه کنید.

 

محصولات مراقبت از پوست

 

سخن آخر

برای اینکه مراقبت خیلی خوب و اصولی از پوست خود داشته باشید لازمه با نکات و توصیه های متخصصان پوست توجه کنید و این توصیه ها رو در روتین مراقبت از پوست خود بکار بگیرید تا همیشه پوستی سالم و زیبا داشته باشید. شما از چه نکات و توصیه هایی در روتین مراقبت از پوست خود استفاده می کنید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو