۱۰ عنصر رایج در محصولات مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رسانند

منبع: فرزند

145

1398/8/13

19:12


۱۰ عنصر رایج در محصولات مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رسانند

امراض پوستی میتوانند دلایل متفاوتی داشته باشند، از جمله پاک نکردن آرایش هنگام خواب، تعویض نکردن مداوم روبالشی ها، مصرف غذاهایی با چرب بالا، شیرینی ها و یا رژیم غذایی نامتناسب با نوع پوست.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که پوستی حساس یا بیمار دارید، احتمالا محصولات مراقبت از پوست زیادی را امتحان کرده اید، اما نه نتها همه آن ها مفید نیستند بلکه ۱۰ عنصر زیر باعث آسیب رساندن به پوست نیز میشوند:

۱ . سالیسیک اسید

این ماده معمولا در پاک کننده ها و مرطوب کننده های دارویی وجود دارد که هدف آنها مراقبت از پوست های آسیب دیده است، ما این ماده با ایجاد التهاب، قرمزی و خشکی بیش از حد پوست باعث آسیب رساندن به پوست میشود.

۲ . دانه‌های لایه‌بردار

اگر چه دانه های لایه بردار به نظر درمان مناسبی برای پاکسازی پوست هستند، اما این دانه ها بجای از بین بردن سلول های مرده پوست، باعث تحریکات شدید پوستی و حتی ابتلاء به حساسیت و بیماری های پوستی میشوند.

۳ . اسانس‌های آرایشی بهداشتی

لذت بردن از بوی خوش میوها و گل ها، استفاده از مواد حاوی اسانس های خوشبو کننده بر روی پوست را توجیه نمیکند. این اسانس ها را میتوان در بسیاری از پاک کننده ها و لایه بردارها یافت، اما استفاده مداوم از این محصولات به افراد دارای پوست خشک و حساس توصیه نمیشود.

۴ . رتینول

از این ماده به عنوان جوان کننده پوست در محصولات مراقبت از پوست نام برده میشود. این ماده به ظاهر جادویی از طریق کلاژن سازی، باعث از بین رفتن خطوط و افتادگی پوست، جای زخم و آکنه میشود.

اگر میخواهید از محصولات حاوی رتینول استفاده کنید، حتما با یک متخصص پوست در مورد میزان رتینول مورد نیاز پوستتان مشورت کنید تا میزان واکنش پوستتان به این ماده باعث آسیب رسیدن به آن نشود.

۵ . الکل

الکل با خشک کردن پوست، غدد چربی پوست را تحریک میکند تا برای تعدیل پوست چربی بیشتری ترشح کنند. ترشح زیاد این غدد باعث رشد باکتری های مخرب پوست میشود. بنابراین برای جلوگیری از خشکی و

آسیب پوست از پاک کننده های بدون نیاز به شست و شو استفاده کنید.

۶ . بنزوئیل پراکسید

در بسیاری از درمان کننده های جای آکنه و پاک کننده های صورت از این ماده به عنوان بهترین عنصر در مباره با آکنه یاد میشود. این ماده قوی ممکن است برای ا بین بردن تعداد کمی از لکه های به جا مانده از آکنه کافی باشد اما، راه حل مناسبی برای آکنه های هورمونی نیست.

به همین خاطر برای داشتن پوستی صاف و شفاف از محلول های بدون بنزوئیل پراکسید استفاده کنید که حاوی ویتامین و مواد مغذی گیاهی لازم برای پوست هستند و هیچ گونه عوارض جانبی نه طول دوره مصرف و نه بعد از آن در پی نخواهند داشت.

۷ . روغن نارگیل

برخلاف تصور عموم، روغن نارگیل هیچ تاثیری بر روی شادابی پوست ندارد. تحقیقات نشان داده، روغن نارگیل باعث جذب چربی پوست شده و به مرور باعث بسته شدن منافذ پوست صورت و اختلال در آب رسانی به سطح پوست میشود.

۸ . سیلیکون

محصولات حاوی سیلیکون در ابتدا میتوانند پوست را نرم و شفاف جلوه دهند، اما در طول زمان منافذ پوست را پر کرده و با ایجاد خشکی در سطح پوست و انباشته شدن آب و چربی در زیر پوست باعث چین و چروک، آکنه و التهاب پوستی شوند.

۹ . تالک

استفاده از تالک در لوازم آرایشی و بهداشتی، عم از پودر های بچه و محصولات شست و شوی بدن و مو، از زمانی موجب نگرانی شد که طی تحقیقاتی مشخص شد این ماده سرطان زاست.

اگرچه سازمان غذا و دارو محصولات رایج آرایشی حاوی تالک را بی خطر میدادن، اما افراد دارای پوست حساس و یا ملتهب باید به دلیل خاصیت خشک کنندگی و تحریک کنندگی این ماده از استفاده از آن اجتناب کنند.

۱۰ . پارابن

این ماده برای مورد استفاده قرار گرفتن در هرچیزی، از شامپو گرفته تا رنگ مو، از سوی سازمان غذا و دارو تائیدیه دریافت کرده است. گرچه این ماده به صورت مستقیم آسیبی به پوست وارد نمیکند، اما این نگرانی وجود دارد که پارابن میتواند در بدن مانند استرزون عمل کند، و با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها باعث بیماری های هورمونی پوست شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو