چگونه کودک بدغذا را مدیریت کنیم؟

منبع: فرزند

120

1398/8/14

14:43


چگونه کودک بدغذا را مدیریت کنیم؟

خوردن غذاهای جامد برای کودکان کم سن و سال تجربه جدیدی خواهد بود. او برای اینکه با بافت ها، رنگ ها و طعم های مختلف غذاهای جدید عادت کند به زمان نیاز خواهد داشت.

با اینکه کودک کم سن و سال شما به دنبال اشنایی با موارد متعدد است اما به هنگام غذا خوردن ممکن است رفتارهای غیر قابل پیش بینی از خود نشان دهد.

در این شرایط عادت های غذایی او روز به روز تغییر می کند و ممکن است تا وقتی که چندین بار غذایی را به او نداده اید به خوردنش عادت نکند. این شرایط بر اساس نیازمندی های تغذیه ای کودک رخ می دهد.

او در این بازه زمانی رشد پیدا می کند، یاد می گیرد مستقل باشد و تلاش می کند خودش انتخاب کند. این ها مهارت های مهمی هستند که کودک در طول این سال ها توسعه می دهد. سر و کله زدن با کودک بدغذا می تواند بسیار دشوار باشد.

به همین خاطر شما باید تلاش کنید قبل از اینکه چنین چیزی به یک عادت همیشگی تبدیل شود به او یاد بدهید غذاهای جدید را امتحان کند و از خوردن آن ها لذت ببرد. همیشه مواذ غذایی سالم متعددی در اختیارش بگذارید و به او فرصت انتخاب بدهید.

نکاتی برای ارائه غذاهای جدید به کودکان بدغذا

کودک به طور ذاتی می داند بدنش برای رشد و سالم ماندن به چه مقدار ماده غذایی نیاز خواهد داشت. اینکه چه غذایی بخورد به تصمیم او بستگی دارد.

بهترین کاری که شما در این شرایط می توانید انجام دهید این است که مقدار زیادی غذای سالم ارائه کنید و محیط امن، آرامش بخش و مثبتی برایش ایجاد کنید.

در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند با کودک بدغذای خود سرو کله بزنید

به نحوه خوردن کودک خود سازمان بدهید تا او بتواند در روز سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده سالم داشته باشد.

پزشکان بر این باورند که بیشتر کودکان بد غذا مقادیراندکی از غذاها را در طول روز میل می کنند. مطمئن شوید کودک شما وعده غذایی و میان وعده منظمی دارد و زمانی که گرسنه است کاهش پیدا می کند.

طیف وسیعی از مواد غذایی متعدد را به کودک نوپای خود ارائه کنید تا بتواند در هر وعده غذایی آن ها را میل کند. زمانی که ماده غذایی جدیدی به کودک ارائه می کنید آن را با تزیینات زیبا در بشقاب قرار دهید. مطمئن شوید که غذا برای سن او مناسب است و می تواند ان را میل کند.

هر کدام از غذاهای جدید را به طور جداگانه ارائه کنید و مقادیر کوچکی برای ان ها در نظر بگیرید. به جای اینکه کل وعده غذایی کودک یک ماده ناشناخته برایش باشد، می توانید از غذاهایی که دوست دارد به همراه غذاهای جدید استفاده کنید. حداقل در وعده غذایی کوک خود ماده ای که دوست دارد را بگنجانید.

سعی کنید برای ارائه مواد غذایی جدید زمانبندی داشته باشید تا بدانید او چه زمانی گرسنه می شود.

از اندازه ای برای ارائه مواد غذایی استفاده کنید که برای کودک مناسب است.

اندازه یک وعده مناسب برای کودک نوپا یک چهارم وعده مناسب برای بزرگسالان است. اندازه گوشت برای یک کودک یک ساله حدود اندازه کف دستش است. اندازه سبزیجات مورد نیاز هم یک الی دو قاشق غذاخوری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو