دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به این کشور

دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به این کشور


منبع: آرگا

84

1398/8/18

20:44


ما در این مقاله به دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به این کشور برای راهنمایی بیشتر شما دوستان و همراهان گرامی پرداخته ایم در ادامه مطلب با مجله آرگا همراه ما باشید.

کشور گرجستان در قفقاز قرار دارد که راه ارتباطی آسیای غربی و اروپای شرقی است. این مسیر در جاده تاریخی ابریشم قرار دارد که در غرب و مرکز قفقاز میان دریای خزر و دریای سیاه واقع شده است. موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان از جنوب با ارمنستان و ترکیه، از شمال با روسیه و از جنوب شرقی با آذربایجان همجوار و همسایه است. در گرجستان شهر های دیدنی دارد که خیابان ها و کلیسا ها و دریا های چشم نوازی در خود گنجانده است. این کشور قدیمی و زیبا مکانی مناسب است شما می توانید به همراه خانواده از دیدنی های گرجستان لذت ببرید.

 

جاذبه های کشور گرجستان کجاست؟

درباره کشور تاریخی گرجستان

در شرق دریای سیاه یک کشوری دیدنی و زیبا قرار دارد به نام گرجستان که این کشور جذاب هدیه ای بی نظیر از طرف خدا به مردمان گرجی است. این کشور سراسر از امنیت و آرامش است که مردمانی مهربان و رئوف و با اصالت دارد. آب و هوای این کشور شگفت انگیز تنوع بالای دارد که در بین رشته کوه های میان مرزی روسیه مثل سدی در برابر سرما عمل می کند. گیاهان فراوانی استرالیایی که گیاه آمریکایی و آفریقایی در حال رشد هستند و جزو شرایط خاصش می باشد.

کشور گرجستان

مردمان گرجستان بسیار شاد و سرزنده هستند و هر اعیادی را جشنی باشکوه می گیرند. کارناوال های سنتی در این مکان با لباس محلی به طور دسته جمعی واقعا منظره فوق العاده زیبایی را می سازد که همراه با گل ریزان می باشد. کشور گرجستان در طول زمان تحت کنترل امپراتوری های زیادی از جمله؛ ساسانیان، مادها، هخامنشیان و صفویان بوده اند. در زمان قاجار این کشور جزء تکه ایی از ایران محسوب می شد که در طول قرارداد گلستان به شوروی واگذار گردید. کشور گرجستان آثار تاریخی فراوانی دارد که فرهنگ باستان شناسی این محل ها را تبدیل به موزه تاریخی شرق و غرب کرده اند. دین مردمش مسیحی و تعداد کمی شیعه اسلامی هستند. واحد پول این کشور لاری است و باید از طریق صرافی ها ریال را به لاری تبدیل کنید. این کشور دارای ۶ فرودگاه هواپیمایی مسافربری می باشد که می توان از راه آستارا وارد جمهوری آذربایجان شد و از طریق مرز زمینی به آن جا رفت. در ادامه با دیدنی های گرجستان آشنا خواهید شد.

زیبایی ها و دیدنی های گرجستان

در کشور گرجستان مکان ها و جاذبه های گردشگری و توریست پذیر فراوانی دارد که هر کدام زیبایی های خودش را دارد.

قلعه ناریکالا

یکی از دیدنی های گرجستان قلعه با شکوه ناریکالا است. این قلعه واقعا نمای فرهنگی و تاریخی زیادی دارد که از دوران پارس ها به چشم می خورد و در قرن ۴ ساخته شده است. قلعه ناریکالا جزء یکی از اصلی ترین قلعه های باستانی گرجستان به شمار می رود و برای حفاظت از شهر ساخته شده که در حال مکان گردشگری است.

جاهای جذاب گرجستان

کلیسای ترینیتی گرگتی

اگر می خواهید یک کلیسای متفاوت ببینید به دیدن کلیسای ترینیتی گرگتی بروید و در موقعیتی جالب که در بالای کوه کازبک قرار دارد سر بزنید. این کلیسا در میان طبیعتی وسیع که منظره هایی اصیل و جالب دارد چشم نوازی می کند این کلیسا در ۱۴ میلادی ساخته شده که هم اکنون از دیدنی های گرجستان محسوب می شود.

کوه کازبک

این کوه در شمال شرق گرجستان واقع شده است که همجوار با مرز روسیه می باشد. نام دیگر این کوه اورس کوچک است که کوهنوردان ایرانی برای لولین بار در سال ۱۳۸۲ آن را فتح کردند. اگر فردی هستید که علاقه زیادی به پیاده روی و کوه نوردی دارید این مکان جذاب را از دست ندهید. کوه کازبک در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

جاذبه های کشور گرجستان

شهر متسختا

متسختا یکی از شهر های قدیمی در کشور گرجستان است که در لیست میراث فرهنگی قرار دارد. این شهر محل تلاقی ۲ رودخانه است که اگر به این جای زیبا نروید واقعا نمی توانید شاهد جذابیت در گرجستان شوید. وجود کلیسا ها و بنا های باستانی و قدیمی چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. معماری دل نشین این شهر به همراه طبیعت و رودخانه های اطرافش دید شما را نسبت به قفقاز باز می کند. از دیدنی های گرجستان محسوب می شود.

جاهای دیدنی در گرجستان

شهر اوپلیستیخه

یکی دیگر از جاذبه ها و دیدنی های گرجستان شهر سنگی اوپلیستیخه است که قدیمی ترین و بزرگ ترین شهر دنیا تا به حال شناخته شده است. این شهر به معنای معبد خدایان در زبان گرجی می باشد. اوپلیستیخه در فاصله ۱۰ کیلومتری با شهر گوری قرار دارد که از صخره های تراشیده شده بر روی صخره ای بزرگ در ساحل غربی رودخانه ساخته شده است. وجود بازار ها، کلیساهای باستانی، آمفی تئاتر، سیاه چال و … این مکان را توریستی و گردش پذیر کرده است.

سفر به گرجستان

شهر واردزیا

یکی دیگر از شهر های سنگی گرجستان شهر واردزیا است که مانند شهر اوپلیستیخه می باشد. این شهر در جنوب کشور گرجستان قرار دارد که در دامنه کوه اروشتی در ساحل رودخانه متکواری بنا شده است. در حال حاضر این شهر به دست گروهی از راهبران در آمده است. در شهر واردزیا تعداد فراوانی غار های خانه ای وجو دارد که متعلق به قرن ۱۲ میلادی بر می گردد.

مکان های دیدنی در گرجستان

شهر تفلیس

از دیدنی های گرجستان می توان به این شهر فوق العاده اشاره نمود. شهر تفلیس پایتخت گرجستان است و به عنوان جواهری در این کشور شناخته شده که قدرتی تاریخی از فرهنگ و معماری در این کشور است. مناطق زیبا در تفلیس بسیاز زیاد و جذاب می باشد که هنگام سفر به این مکان متوجه جذابیت دو چندانش خواهید شد.

دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به این کشور

شهر باتومی

از دیدنی های گرجستان می توان به این شهر زیبا اشاره کرد که تفریح گاه و جاذبه های ساحلی زیادی دارد. اگر شهری می خواهید که از لحاظ آب و هوایی خوب باشد این شهر را پیشنهاد می کنیم که با وجود باغ ملی گیاهان، پارک دلفین هایش و بلوار ها میدان و آثار قدیمی فراوانی که دارد شوق دیدن را در بیننده چند برابر خواهد کرد. در شهر باتومی بازدید از پارک ۶ می و بنای عشق علی و نینو و آکواریوم را فراموش نکنید.

دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به این کشور

شهر و ساحل اناکلیا

این مجتمع ساحلی جذاب در جنوب شرقی دریای سیاه که در غرب گرجستان است قرار دارد. دیدن مناظر و قدم زدن در این ساحل از رویا های شیرین هر فرد است که می توان گفت این شهر از دوران عصر برنز است و به فرهنگ کولچیان معروف است. این شهر کوچک فستیوال موسیقی جم است که از دیدنی های گرجستان محسوب می شود. اگر مکانی جهت آرامش و که همراه با طبیعتی بکر و آفتابی درخشان باشد به این شهر زیبا سفر کنید.

مناظر زیبا در کشور گرجستان

شهر سیقناقی

شهر سیقناقی یکی از شهر های پربازدید کننده در گرجستان است که فاصله اش تا جنوب تفلیس به ۱۲۰ کیلومتر می رسد. این شهر با مساحت ۲۹۷۸ کیلومتر مربع که ارتفاعش از سطح دریا به ۸۳۶ متر می رسد. این شهر قدیمی و باستانی در گذشته نامش (هرتی) بوده است که معماری های خارق العاده در این شهر می تواند خاطره سفر را به گرجستان چندین برابر کند. قدم زدن در خیابان های آرام روی سنگ فرش های مرتب مانند حال و هوای ایتالیا را دارد در این شهر کلیسای سنت استفان و برج ناقوس را از دست ندهید.

امیدواریم که توانسته باشیم شما را در این مطلب با عنوان دیدنی های گرجستان و راهنمای سفر به گرجستان در مجله آرگا آشنا کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو