بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج


منبع: نیک شو

305

1398/8/21

03:38


بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

معمولا تازه عروس و دامادها به دنبال راهی آسان و مطمئن برای جلوگیری از بارداری هستند و گروه کمی هستند که از همان اول به دنبال فرزندآوری باشند. روش های زیادی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد اما سوال اینجاست که کدام روش برای تازه عروس ها مناسب است؟ باید بگوییم که کاندوم بهترین روش است اما کشیدن یک لایه روی ناحیه تناسلی آقایان آن هم در روزها و ماه های اول ازدواج برای زوجین خوشایند نیست بنابراین باید سراغ روش های دیگری رفت. یادتان باشد که شاید در دوران نامزدی رابطه جنسی داشته اید و هربار از قرص اورژانسی استفاده می کردید اما بعد از ازدواج باید روشی دائمی جایگزین آن شود. قرص های ال دی و اچ دی هستند که روی بسته های معروف 28 تایی درج شده اند و می توانید آن ها را مصرف کنید اما باید بدانید که چاقی و لک صورت از رایج ترین عوارض این قرص ها هستند ، می ماند روی استفاده از دیافراگم ، حلقه جلوگیری از بارداری ، کاندوم زنانه ، روش خروج قبل از انزال و چسب ضدبارداری که هرکدام بنابه سلایق مختلف انتخاب می شوند. در ادامه راه های رایج جلوگیری را شرح می دهیم و در آخر بهترین روش حال حاضر برای خانم های ایرانی را معرفی می کنیم.

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

کاندوم راهی رایج برای جلوگیری از بارداری است

 

آی یو دی روش مطمئن اما برای تازه عروس ها پیشنهاد نمی شود

آی یو دی یک شیء خارجی به شکل T انگلیسی است که درون رحم قرار داده می شود و می تواند به مدت چندین سال از بارداری جلوگیری کند اما برای تازه عروس ها پیشنهاد نمی شود ، آی یو دی ها انواع مختلفی دارند که پزشکان معمولا پیشنهاد می کنند بعد از حداقل یک زایمان از آن استفاده شود. آی یو دی نیاز به عمل جراحی ندارد و در مطب توسط پزشک جایگذاری می شود. از عوارض آی یو دی برای تازه عروس ها می توان به چسبندگی رحم و احتمال ناباروری را نام برد. آی یو دی حاوی هورمون هایی است که عادت های ماهانه دردناک را تسهیل می کند و جلوی بارداری را می گیرد اما بعد از زایمان اول باید کار گذاشته شود.

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

روش های سد کننده (حائل)

شامل استفاده از کاندوم، دیافراگم و اسفنج است. به طور کلی، این ابزار به قدرت آی یو دی هورمونی نمی توانند از بارداری جلوگیری کند. جلوگیری از بارداری روش های پیشگیری حائل باید در هربار مقاربت جنسی استفاده شوند.

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

قرص

این قرص ها نزدیک به ۳۰ سال است که در بازار موجود هستند و علاوه بر پیشگیری از حاملگی خاصیت بهداشتی نیز دارند. دو هورمون به صورت ترکیبی به نام های استروژن و پروژسترون در این قرص ها وجود دارد که کارشان تقلید از هورمون هایی است که به وسیله تخمدان تولید می شوند. ترکیبات مختلفی در قرص های بارداری متفاوت وجود دارد و پزشک برای هر شخص قرص مناسب او را تجویز خواهد کرد. عملی که این قرص ها انجام می دهند این است که از تخمک گذاری ممانعت می کنند و اجازه نمی دهند تخمک به سطح رحم چسبانده شود. اگر این قرص ها را به صورت منظم و درست مصرف کنید از بارداری شما پیشگیری خواهد شد و روشی مطمئن برای این منظور خواهد بود. زنان بالای ۳۵ سال، زنان مبتلا به سرطان سینه، لخته خون، حمله قلبی و بیماری های کبدی نباید از این قرص ها مصرف کنند. علاوه بر اینکه این قرص ها باعث پیشگیری از حاملگی می شوند فواید زیاد دیگری نیز دارند. محافظت در مقابل بیماری التهاب لگن خاصره، منظم شدن عادت ماهانه، کاهش ابتلا به سرطان رحم، ممانعت از بیماری های خوش خیم پستان، کم شدن خون در عادت ماهانه، پایین آوردن امکان ابتلا به کیست های تخمدانی، بهبود آرتریت، درمان جوش صورت و افزایش تراکم استخوان ها از جمله این فواید است.

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

قرص ضدبارداری اورژانسی که شامل دو قرص است ، یکی حداکثر 72 ساعت بعد از نزدیکی و دیگری 12 ساعت بعد از قرص اول باید مصرف شود

 

بهترین و مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج استفاده از قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری است. این قرص‌ها خود به سه دسته تقسیم‌بندی می‌گردند:

 

• منو فازیک (تک مرحله‌ای): میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در تمام قرص‌ها یکسان می‌باشد. قرص‌های LD وHD در این گروه قرار دارند.

 

• دی فازیک (دو مرحله‌ای): میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در دو مرحله تغییر می‌کند.

 

• تری فازیک (سه مرحله‌ای): میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون در سه مرحله به تدریج افزایش می‌یابد.

 

بسته‌بندی قرص‌های ترکیبی نیز دو گونه است؛ 21 عددی و 28 عددی.

بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج

چسب ضدبارداری

 

قرص کاملا موثر و بی‌خطر و بازگشت‌پذیر است. قرص علاوه بر خاصیت جلوگیری از بارداری چند اثر بهداشتی عمده دارد: کاهش احتمال ابتلا به سرطان جسم رحم و سرطان تخمدان، محافظت در برابر بیماری‌هایی چون بیماری التهابی لگن خاصره و بیماری‌های خوش‌خیم پستان، محافظت در مقابل کم‌خونی به علت کم شدن حجم خون عادت ماهانه زن، کاهش میزان بروز بارداری‌‌های خارج از رحم، منظم‌تر شدن عادت ماهانه و کاهش دردهای این دوران، کمک به درمان جوش‌های صورت، كاهش بروز كیست‌های تخمدانی، افزایش تراكم استخوان‌ها، جلوگیری از بروز تصلب شرایین (آترواسكلروز) و بهبود آرتریت روماتویید. علاوه بر این، از جمله مزایای چشمگیر قرص‌های ضد بارداری آن است كه خوردن قرص بدون ارتباط با عمل جنسی است و به همین دلیل جزو معدود روش‌هایی است که مردم در استفاده از آن احساس ناراحتی نمی‌کنند.

 

در بعضی موارد به تعادل هورمونی در بدن خانم‌ها کمک می‌کند و باعث بهبود شرایط جسمی ‌و روحی در آنان می‌گردد. و اما نكته مهم اینكه: در مواردی اثر قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری کاهش یافته و باید از یک روش مکمل دیگر جلوگیری از بارداری استفاده گردد.

 

این موارد شامل: بعضی از داروها مانند داروهای ضدتشنج، ضدسل، ضدقارچ، خواب‌آور، آنتی‌بیوتیک‌ها و آرام‌بخش‌ها است. اسهال و استفراغ شدید نیز اثربخشی قرص‌ها را کاهش می‌دهد و باید از روش دیگر جلوگیری از بارداری استفاده گردد. ضمنا قرص‌های ترکیبی حجم شیر مادر را کم می‌کند بنابراین زنان شیرده در 6 ماهه اول بعد از زایمان نباید از این قرص‌ها استفاده کنند.

 

بهترین روش برای جلوگیری از بارداری قرص یاز ، یاسمین ، دروسبلا

با مصرف این قرص ها تهوع یا افزایش وزن، ورم، عصبی شدن فرد، کمتر بروز می کند و به اصطلاح قرص های سبکی هستند ، باید از اولین روز خونریزی عادت ماهانه مصرف شوند. نکته ناامید کننده اینجاست که طی ماه های اخیر (سال 98) این قرص ها به شدت در بازار کمیاب شده اند. درمورد این قرص ها می توانید به طور مفصل در مطالبی که در زیر لینک داده ایم مطالعه کنید:

 

همه چیز درباره قرص ضد بارداری یاز yaz

قرص یاسمین yasmine | جلوگیری از بارداری و تنظیم قاعدگی

قرص دروسبلا drosbelin ضد بارداری چیست؟ عوارض و قیمت

 

 

روشهای طبیعی جلوگیری از بارداری،جلوگيري از بارداري،راههاي جلوگيري از بارداري بعد از نزديكي،چگونه از بارداری ناخواسته جلوگیری کنیم،جلوگیری از بارداری با زعفران،جلوگیری از بارداری پس از یک ماه،بهترين روش جلوگيري از بارداري

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو