آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خوشمزه و مجلسی زعفرانی

منبع: نمکستان

127

1398/9/25

11:19


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خوشمزه و مجلسی زعفرانی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه که پر طرفدارترین نوع حلواست را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم حلوا آرد سفید 2 لیوان شکر 1 […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خوشمزه و مجلسی زعفرانی

حلوا ساده,حلوا مجلسی,حلوا زعفرانی,حلوا خوشمزه,حلوا

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه که پر طرفدارترین نوع حلواست را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم حلوا

  • آرد سفید 2 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • آب یک و نیم لیوان
  • گلاب یک شوم لیوان
  • کره 50 گرم
  • روغن مایع 1 لیوان
  • زعفران آب کرده 5 قاشق غذاخوری
  • پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری

حلوا ساده,حلوا مجلسی,حلوا زعفرانی,حلوا خوشمزه,حلوا

طرز تهیه حلوا

با آموزش طرز تهیه حلوای ساده از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا باید شیره حلوا را تهیه کنیم ، به همین منظور یک قابلمه روی حرارت می گذاریم و به ترتیب آب ، گلاب ، زعفران دم کرده ، هل و شکر را داخل قابلمه می ریزیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا در آب حل شوند. حرارت زیرش را خیلی کم می کنیم تا داغ بماند.

وقتی مواد قابلمه به جشو آمد 5 دقیقه صبر می کنیم ، سپس قابلمه را از روی حرارت بر میداریم. یک کاسه کوچک روی حرارت می گذاریم و روغن راداخلش می ریزیم تا داغ شود. سپس آرد را دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم شود ، بعد آنرا داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم ، سپس با قاشق آرد را زیر و رو می کنیم تا ته نگیرد.

بعد از اینکه آنقدر آرد را تفت دادیم که رنگش کرمی شد روغنی که گذاشته بودیم داغ شود را داخل قابلمه آرد می ریزیم خوب با آرد مخلوطش می کنیم تا رنگ آرد بصورت طلایی درآید. پس از اینکه آرد طلایی رنگ شد حرارت را ملایم تر می کنیم و شیره حلوا را روی حرارت است بر میداریم و داخل قابلمه حلوا می ریزیم.

توجه داشته باشید اگر در زمان مخلوط کردن آرد و روغن گلوله های ریز آرد داخل طرف مشاهده کردید ، آرد را یکبار الک کنید تا صاف شود سپس مراحل بعد را انجام دهید . توجه داشته باشید که بهترین آرد برای تهیه حلوا آرد نان سنگک می باشد که می توانید از نانوایی ها تهیه نمایید.

پس از اضافه کردن شیره مواد را خوب هم میزنیم تا یکدست شوند ، سپس کره را اضافه می کنیم و هم میزنیم تا حلوا خودش را بگیرد و کمی سفت شود. کم کم حلوا روغن می اندازد و آماده سرو می شود. در پایان حلوا را بصورت داغ در ظرف مورد نظر می کشیم و با مغز پسته ، پودر نارگیل و هر چیزی که خودمان تمایل داریم تزیین می کنیم.

در صورتی که بخواهید وقت بیشتری برای تزیین حلوا بگذارید می توانید از قالب های کوچک شیرینی هم برای قالب زدن حلوا استفاده کنید ، ضمن اینکه برای فاتحی می توانید از نان بستنی یا ظرف کیک یزدی برای پخش حلوای نذری و فاتحی خود استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خوشمزه و مجلسی زعفرانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو