آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه با گوشت مرغ

منبع: نمکستان

114

1398/9/26

22:48


آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه با گوشت مرغ سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم ته چین سبزی […]

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه با گوشت مرغ

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش ته چین سبزی پلو ترش ته چین سبزی پلو طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش با گوشت مرغ آموزش کامل ته چین سبزی پلو

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم ته چین سبزی پلو ترش

برنج  ۵ پیمانه
مرغ   ۷۵۰ گرم
سبزی پلو (تره، جعفری، گشنیز و شوید) یک کیلوگرم
پیاز دو عدد
کرفس یک شاخه
گوجه فرنگی یک عدد
گرده غوره  یک عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش

برای تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه ابتدا بایدسبزی ها را پاک کنید و آن ها را ساطوری و ریز نمایید.بعد مرغ را به همراه پیاز،کرفس، نمک و فلفل در ۲ لیوان آب بگذارید تا پخته و نیم‌پز شود.برنج را در آب و نمک خیس کنیم سپس آن را آبکش کرده و سبزی را لابه‌لای آن اضافه می‌‌کنیم.سپس به مرغ نیم‌پز کمی رب تفت داده شده و زعفران زده، کنار می‌‌گذاریم.

برنج آبکش‌شده را در قابلمه ریخته و مرغ‌ها را روی آن می‌‌چینیم و روی مرغ‌ها را پیاز خام خلال شده می‌‌ریزیم.گوجه را هم حلقه کرده و روی آنها می‌‌گذاریم و روی همه این مواد را گرد غوره می‌پاشیم و بقیه برنج را اضافه می‌‌کنیم، اجازه می‌‌دهیم تا دم بکشد.حرارت برنج باید کم باشد تا برنج آهسته دم بکشد.در انتهای پخت روی برنج روغن یا کره داغ ریخته و آن را درون ظرف کشیده و مرغ‌ها را روی برنج قرار می‌‌دهیم و آن را سرو می‌‌کنیم.

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه ته چین سبزی پلو ترش خوشمزه با گوشت مرغ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو