استفاده از موبایل کودکان

منبع: فرزند

246

1398/3/22

02:06


استفاده از موبایل کودکان

با توجه به امکاناتی که یک گوشی هوشمند در اختیار نوجوانان و کودکان قرار می دهد کنترل هایی که بر استفاده کودکان از موبایل نیز اعمال می شود باید هم زمان به روز شود.

بنابراین چک کردن اینکه فرزند شما با چه کسانی تماس می گیرد و یا چه عکس یا فیلمی را روی تلفنش ذخیره کرده تنها کاری نیست که والدین باید برای حفظ امنیت و سلامت روانی و اجتماعی فرزندانشان به کار بگیرند.

قابلیت اتصال به اینترنت با تلفن همراه گستره وسیعی از ارتباطاتی را در اختیار افراد قرار می دهد که کنترل آن به راحتی چک کردن گالری یا لیست شماره های تلفن و پیامها نیست

در حالی که خیلی از پدرها و مادرها نگران سلامت روانی فرزندشان هستند که دائم سرش را در تبلت کرده و توجهی به اطرافش ندارد، متخصصان درباره آسیب‌های انگشت و دست کودکان که به دلیل استفاده طولانی‏ مدت از صفحات لمسی ابزارهای الکترونیکی به وجود می‌آید، هشدار می‌دهند.

بر اساس مطالعاتی که آمریکا انجام شده استفاده طولانی مدت کودکان از آی‌پد، آی‌فون، تبلت و … باعث می‌شود فرصت کمتری برای انجام بازی‌های معمولی و کارهایی مانند نقاشی کشیدن و … داشته باشند.

به این ترتیب عضلات کودک روز به روز تحلیل می‌رود و حرکاتش تاخیر بیشتری خواهند داشت.

بچه‌های زیر ۲ سال نه‌تنها باید به تبلت، تلفن همراه هوشمند، لپ‌تاپ و … دسترسی نداشته باشند، بلکه اصلا جلوی هیچ نوع صفحه نمایشی ننشینند.

کودکان ۶-۲ سال نیز نباید بیشتر از ۲ ساعت از روزشان را با این گجت‌ها بگذرانند.

علاوه بر این متخصصان این انجمن به والدین توصیه می‌کنند از گذاشتن تلویزیون و رایانه در اتاق خواب کودک خودداری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو