روتین پوست حساس

1

1402/10/7

19:18


روتین پوستی مناسب پوست حساس، با استفاده از محصولات مناسب و درجه یک، بسیاری از مشکلات پوستی را از بین می برد. روتین پوست حساس باید به طور مرتب و اصولی انجام گیرد تا تاثیرات مثبتی روی پوست اعمال کند. در ادامه به ترتیب روتین پوست و برخی از بهترین محصولات پوست اشاره می کنیم. …

روتین پوست حساس

روتین پوستی مناسب پوست حساس، با استفاده از محصولات مناسب و درجه یک، بسیاری از مشکلات پوستی را از بین می برد. روتین پوست حساس باید به طور مرتب و اصولی انجام گیرد تا تاثیرات مثبتی روی پوست اعمال کند. در ادامه به ترتیب روتین پوست و برخی از بهترین محصولات پوست اشاره می کنیم.

ترتیب روتین پوست حساس

تمامی بخش‌های بدن ما به واسطه پوست احاطه شده است. پوست از نظر نوع دارای تقسیم بندی می باشد. برای هر پوستی یک روتین ویژه و جداگانه وجود دارد. پوست حساس، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

معمولاً علائمی مانند قرمزی، التهاب، کهیر و خشکی نشان‌دهنده پوست حساس هستند. روتین پوستی، یک برنامه مراقبتی مناسب برای پوست است. محصولات روتین پوست حساس درجه یک، به طور حتمی مانع از افزایش میزان حساسیت‌های پوستی خواهد شد.

• آرایش پاک کن مناسب

بهتر است برای تمیزی باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست، از آرایش پاک‌کن استفاده نمایید. میسلار واتر گارنیر پوست حساس به‌عنوان یک آرایش پاک کن ملایم، بهترین انتخاب برای پوست‌های حساس است.

این محصول فاقد الکل است؛ بنابراین باعث خشکی پوست نمی‌شود. از طرفی هم باید دانست که این آرایش پاک کن، خاصیت آبرسانی دارد و از این طریق به نرمی و لطافت بیشتر پوست کمک می‌کند. با این نوع از آرایش پاک کن می‌توانید پوست خود را به طور کامل تمیز کنید بدون این که عوارضی داشته باشد.

• ژل شوینده مناسب

تمیزی پوست حساس باید با مواد شوینده مخصوص و کاربردی انجام گیرد. شوینده ای که انتخاب می کنید نباید حاوی ترکیباتی باشد که باعث ایجاد حساسیت برای پوست شوند. بعد از اینکه شوینده را به پوست خود زدید برای شستن آن از آب داغ استفاده نکنید.

آب داغ به‌سلامت و زیبایی پوست آسیب می‌رساند. ژل یا فوم شوینده‌ای که انتخاب کرده‌اید نباید دارای ترکیبات تحریک‌کننده پوست باشد. شستن پوست را با آرامی انجام دهید و سعی کنید تمامی قسمت‌های پوست را تمیز کنید.

• تونر برای پوست حساس

بعد از شستن پوست، لازم است از تونر استفاده کنید. تونرها باعث نرمی و حفظ رطوبت پوست می‌شوند. در واقع تونر از خشک‌شدن سطح پوست جلوگیری می‌کند. البته هر تونری را نباید استفاده کنیم چرا که ممکن است تأثیرات منفی برای پوست داشته باشد. تونر به هیدراته شدن پوست کمک می‌کند و این‌گونه از التهاب و قرمزی آن پیشگیری می‌کند.

روتین پوست حساس

• آبرسان پوست حساس

بخاطر شستن و تمیزی پوست، ممکن است سطح پوست شما دچار خشکی شود. برای جلوگیری‌کردن از این عارضه توصیه می‌شود از یک کرم مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده نمایید. مرطوب‌کننده‌ای که انتخاب کرده‌اید باید ضد حساسیت باشد. آبرسان زردچوبه نوتروژینا انتخابی شایسته برای پوست‌های حساس است. این آبرسان، رطوبت موردنیاز پوست را فراهم می‌کند. غنی از آنتی‌اکسیدان می‌باشد که از این نظر هم پوست را تقویت و تغذیه می‌کند. افزون بر حفظ و تأمین رطوبت، این نوع از آبرسان می‌تواند باعث روشن تر شدن رنگ پوست هم شود.

• استفاده از کرم ضد آفتاب

پرتوهای نور خورشید دارای اشعه‌های خطرناکی هستند که به سلامت پوست آسیب می‌رسانند. برای حفاظت از پوست در برابر سایر اشعه‌ها و مواد شیمیایی استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. البته برای پوست حساس باید کاربردی‌ترین نوع از کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم.

بهتر است انواعی از کرم انتخاب شوند که حداقل SPF آنها ۳۰ باشد. برای داشتن چهره ای زیبا لازم است که پوست سالمی داشته باشیم. محافظت از پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب مهمتر از مراحل دیگر روتین پوست می باشد. با اینکه برندهای زیادی از کرم ضد آفتاب موجود است اما باید سازگارترین آنها را با پوست خود انتخاب کنیم.

• استفاده از ماسک صورت

یکی دیگر از روش های ایده آل برای مراقبت از پوست حساس، استفاده از ماسک صورت می باشد. اغلب این ماسک ها محتوی ترکیبات مغذی هستند که علائم منفی پوست را تسکین داده و باعث تقویت آن می شوند.

اگر پوست را با بهترین انواع از ماسک تقویت کنیم از شدت حساسیت آن کاسته می‌شود. سرم زغال گارنیر اهمیت و تأثیر مثبت زیادی برای پوست دارد. این نوع از سرم، از سطح پوست لایه‌برداری می‌کند. از طریق لایه‌برداری عیوب پوستی مانند آثار جوش و لکه‌ها را از بین می‌برد. تیرگی پوست را رفع و باعث درخشان‌تر شدن رنگ آن می‌شود. پایبند بودن به برنامه روتین پوستی به افراد دارای پوست حساس کمک می‌کند تا زودتر به نتیجه برسند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو