طرز تهیه خوراک مرغ و قارج و سبزیجات به صورت رژیمی گام به گام

منبع: جدول یاب

2

1402/10/14

13:45


خوراک مرغ رژیمی یک غذای فوق العاده مقوی و سرشار از فیبر است که می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید مخصوصا اگر در رژیم غذایی هستید و می خواهید یک غذای کم کالری ولی مقوی تهیه کنید و حتی برای ورزشکاران نیز گزینه خوبی بعد از یک تمرین سخت می باشد. اگر در …

طرز تهیه خوراک مرغ

خوراک مرغ رژیمی یک غذای فوق العاده مقوی و سرشار از فیبر است که می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید مخصوصا اگر در رژیم غذایی هستید و می خواهید یک غذای کم کالری ولی مقوی تهیه کنید و حتی برای ورزشکاران نیز گزینه خوبی بعد از یک تمرین سخت می باشد. اگر در رژیم غذای هستید بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه خوراک مرغ رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
کلم بروکلی ۱ دسته
قارچ ۵ عدد
کدو سبز ۲ عدد
گوجه گیلاسی ۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ رژیمی

مرحله اول: طعم کردن مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید، می توانید از فیله مرغ برای راحتی کار نیز استفاده کنید. سپس تکه های مرغ خرد شده را به همراه سیر خرد شده و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید و هم بزنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود، می توانید شب قبل مواد را در یخچال قرار دهید یا از تکه های مرغ طعم دار شده استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی کدو و قارچ

در ادامه باید کدو سبز را بشورید و به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید و نیازی به گرفتن پوست نیز و داخل تابه کمی روغن بریزید و داخل تابه تفت دهید تا سبک و سرخ شود می توانید داخل تابه گریل سرخ کنید یا حتی در سرخ کن بدون روغن قرار دهید. قارچ ها را نیز اسلایس کنید و کمی تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده. گوجه گیلاسی ها را نیز بشورید و داخل تابه کمی تفت دهید تا نرم شود.

مرحله سوم: بخارپز کردن کلم بروکلی

کلم بروکلی را با قیچی برش بزنید و داخل آب قرار دهید تا تمیز شود و بعد داخل یک سبد قرار دهید و روی یک قابلمه قرار دهید و کمی داخل قابلمه آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تفت دادن مرغ

در ادامه باید تکه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد مرغ ها را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ کامل پخته شود، می توانید درب قابلمه را قرار دهید تا کاملا مرغ پخته شود و بعد همه مواد پخته شده را اضافه کنید و هم بزنید و داخل ظرف سرو قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مرغ رژیمی

  1. برای رژیمی تر شدن این خوراک، می توانید سبزیجات رو تفت ندهید و در سینی فر قرار دهید و کمی روغن زیتون روی سبزیجات اسپری کنید و برای حدود پانزده دقیقه در فر با درجه ۱۸۰ قرار دهید یا می توانید از سرخکن بدون روغن نیز استفاده کنید.
  2. می توانید از نخود فرنگی یا ذرت نیز استفاده کنید.
  3. در انتها این خوراک را می توانید با نان تازه و آب لیموترش یا نارنج میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو