طرز تهیه سوتلاچ ترکیه با خامه سریع و خوش طعم با فر و بدون فر

منبع: جدول یاب

1

1402/12/26

12:43


سوتلاچ ترکیه ای که شبیه به شیر برنج خودمان می باشد با یک سری تغییرات که آن را مجلسی تر می کند. این سوتلاچ خوشمزه از شیر و برنج و خامه تشکیل شده است و داخل ظرف های سفالی تهیه می شود و برای نهایی در فر قرار می گیرد و رویه تردی دارد و …

طرز تهیه سوتلاچ ترکیه با خامه سریع و خوش طعم با فر و بدون فر

طرز تهیه سوتلاچ

سوتلاچ ترکیه ای که شبیه به شیر برنج خودمان می باشد با یک سری تغییرات که آن را مجلسی تر می کند. این سوتلاچ خوشمزه از شیر و برنج و خامه تشکیل شده است و داخل ظرف های سفالی تهیه می شود و برای نهایی در فر قرار می گیرد و رویه تردی دارد و شما می توانید در ماه مبارک رمضان یا مهمانی ها خود بجای یک دسر ساده سوتلاچ تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه سوتلاچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر نیم لیتر معادل ۲ لیوان
برنج ۱/۲ پیمانه
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم به دلخواه
نشاسته ذرت ۱ ق سوپ خوری
شکر ۱/۲ پیمانه
آب ۳ پیمانه
نمک ۱ پنس
گلاب ۲ ق غذا خوری در صورت تمایل

طرز تهیه سوتلاچ ترکی

مرحل اول: پخت برنج

برنج را که بهتر است از برنج نیم دانه استفاده کنید،تمیز شسته و داخل قابلمه ریخته و همراه ۳ لیوان آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا دانه‌های برنج کامل پخته و شکفته شوند و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله دوم: افزودن شیر

در ادامه باید نصف پیمانه شیر را با نشاسته ذرت ترکیب کرده و کنار دست خود قرار دهید و مابقی شیر را با خامه‌ی صبحانه ترکیب کرده و به برنج افزوده و شکر را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه مواد اضافه شده را باهم ترکیب کنید و هم بزنید تا با حرارت ملایم به جوش آید و نشاسته را هم که در شیر حل کردید،افزوده و همزده به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه تا شیربرنج ما بجوش آید و گلاب و نمک را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت سوتلاچ با فر و بدون فر

حالا باید سوتلاچ ا داخل کاسه‌ های نشکن تقسیم کنید و کاسه‌ ها را داخل سینی فر قرار دهید و سینی را تا نصف پر از آب کنید و داخل فر و زیر گریل قرار دهید به مدت تقریبی ۱۰ دقیقه یا تا زمانیکه روی شیربرنج ها طلایی سوخته شود. می توانید داخل یک قابلمه یا تابه کمی آب ریخته و ظرف ها را قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و برای این که روی طلایی داشته باشد از شعله استفاده کنید یا به صورت ساده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوتلاچ

  1. می توانید نشاسته را از دستور حذف کنید و شیربرنج ساده پخته و داخل کاسه ها بریزید و داخل سینی فر که تا نصف آب دارد ، قرار دهید تا پخته و طلایی شوند.
  2. می توانید بنا به ذائقه از عرقیجاتی همچون بادرنجبویه یا عرق هل و دارچین در شیربرنج استفاده کنید.
  3. اگر از شیرهای پرچرب محلی استفاده می‌کنید،خامه ی صبحانه را حذف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو