طرز تهیه مرغ شکم پر در فر با فویل و رب انار مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

1

1403/1/5

13:43


مرغ شکم پر در فر یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای مهمانی ها می باشد که شما می توانید با مرغ ریز و مواد میانی خوشمزه یک غذای فوق العاده مجلسی برای مجالس خود تهیه کنید. شما می توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید و حتما از مرغ ریز استفاده …

طرز تهیه مرغ شکم پر در فر با فویل و رب انار مرحله به مرحله

 مرغ شکم پر در فر

مرغ شکم پر در فر یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای مهمانی ها می باشد که شما می توانید با مرغ ریز و مواد میانی خوشمزه یک غذای فوق العاده مجلسی برای مجالس خود تهیه کنید. شما می توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید و حتما از مرغ ریز استفاده کنید تا لذیذ تر باشد. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه مرغ لونگی و مرغ  شکم پر در قابلمه را نیز به شما آموزش دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه مرغ شکم پر در فر را نیز به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ ۱ عدد وزن یک و نیم کیلو
گردوی آسیاب شده ۱/۲ پیمانه
پیاز داغ نگینی ۱ عدد
سیر ۱ حبه
آلو ۸ عدد
قیسی ۸ عدد
رب ازگیل یا رب آلوچه ۱ ق غذا خوری
رب انار ۱ ق غذا خوری سر پر
روغن و کره به مقدار لازم
زعفران غلیظ ۱ ق غذا خوری
برنج نیم پز ۱/۲ لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه مرغ شکم پر در فر

مرحله اول: آماده سازی مرغ

مرغ را که بهتر است با پوست باشد،تمیز شسته و به مدت یک شبانه‌روز در آب و نمک قرار داده و در ظرف را بسته و در یخچال استراحت دهید. مرغ را پس از یک شبانه‌ روز از آب نمک خارج کرده و خشک کرده و با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کرده و کنار دستمان قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز نگینی خرد شده را در تابه با کمی کره یا روغن تفت می‌دهیم و سیر را افزوده و تفت داده و گردوی خرد شده و آلو و قیسی خیس خورده را افزوده و تفت داده و برنج زعفرانی نیم‌پز و رب ازگیل یا آلوچه و رب انار را افزوده همزده و این مواد را داخل شکم مرغ پر کرده و شکم مرغ را دوخته و یا با خلال دندان شکم مرغ را ببنیدد. پاهای مرغ را با فویل به هم می‌بندیم و کتف و بال مرغ را با خلال چوبی به بدنه‌ی مرغ فیکس کنید.

مرحله سوم: پخت مرغ شکم پر در فر

داخل تابه‌‌ ی موردنظر را با کره کامل چرب کرده‌ و یک عدد سیب‌ زمینی یا هویج و پیاز را برش زده و داخل تابه یا سینی قرار داده و مرغ را روی سبزیجات قرار داده و با زعفران که با دو قاشق کره‌ ی ذوب شده ترکیب کنید، تمام سطح مرغ را مزه‌دار کرده و نارنج و لیمو برش زده و دورتادور مرغ چیده و روی قالب را فویل کشیده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۳ ساعت قرار دهید تا مرغ آب انداخته و پخته شود و سپس فویل را برداشته و ۲۰ دقیقه هم بدون فویل مرغ را داخل فر می‌پزیم تا زمانی که کاملا طلایی شود و در طول مدت زمان پخت ،هر ۵ دقیقه با کره و زعفران سطح مرغ را آغشته کنید و بعد داخل دیس قرار دهید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ شکم پر در فر

  1. به دلخواه می توانید از سبزی معطر نیز استفاده کنید.
  2. می توانید در فر برقی یا توستر و سولاردم نیز این مرغ را تهیه کنید ولی دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  3. مواد میانی تهیه مرغ کاملا سلیقه ی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو