طرز تهیه کاپ کیک وانیلی خوشمزه و پف دار با فر و بدون فر در کپسول مقوایی

منبع: جدول یاب

2

1402/10/27

13:15


کاپ کیک وانیلی یکی از کاپ کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید این کاپ کیک خوشمزه را به صورت برای کسانی که طعم و مزه وانیلی دوست دارند تهیه کنند. شما می توانید به دلخواه داخل فر یا بدون فر داخل قابلمه تهیه کنید. این کاپ کیک را می توانید …

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی خوشمزه و پف دار با فر و بدون فر در کپسول مقوایی

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی

کاپ کیک وانیلی یکی از کاپ کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید این کاپ کیک خوشمزه را به صورت برای کسانی که طعم و مزه وانیلی دوست دارند تهیه کنند. شما می توانید به دلخواه داخل فر یا بدون فر داخل قابلمه تهیه کنید. این کاپ کیک را می توانید با شکلات چیپسی یا به صورت ساده سرو کنید و یک تغذیه عالی برای بچه های مدرسه می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه کاپ کیک وانیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱/۲ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
آرد ۲ و ۱/۳ پیمانه
وانیل نوک ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری سر پر

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و قابلمه متوسطی روی آن قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه با همزن برقی برای ۸ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود در حین همزدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک وانیل

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود می توانید از همزن برقی با سرعت خیلی کم در حد ۲۰ ثانیه هم بزنید. شما می توانید از کپسول مقوایی یا کاغذی استفاده کنید ولی مزیت استفاده از کپسول مقوایی این می باشد که شما دیگر نیاز به قالب فلزی ندارید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک وانیلی

در ادامه باید ۲/۳ کپسول را پر کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید داخل قابلمه گرم شده یک سه پایه مانند الک یا جسمی قرار دهید تا با ایجاد فاصله بین کف و زیر شیرینی شود و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک وانیلی

  1. به دلخواه می توانید از میوه یا شکلات چیپسی یا گردو نیز به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید شکر را کمی بیشتر بریزید این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.
  3. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو