طرز تهیه بامیه عسلی خانگی بزرگ و ترد به روش بازاری بدون تخم مرغ

طرز تهیه بامیه عسلی خانگی بزرگ و ترد به روش بازاری بدون تخم مرغ


منبع: جدول یاب

1

1402/12/13

13:58


بامیه عسلی یکی از خوشمزه ترین بامیه ها می باشد که شما می توانید برای ماه مبارک رمضان و یا به همراه یک لیوان چای این بامیه خوشرنگ و بزرگ را تهیه و میل کنید. بامیه یک شیرینی نوستالوژی و خاص برای ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد …

طرز تهیه بامیه عسلی خانگی بزرگ و ترد به روش بازاری بدون تخم مرغ

طرز تهیه بامیه عسلی

بامیه عسلی یکی از خوشمزه ترین بامیه ها می باشد که شما می توانید برای ماه مبارک رمضان و یا به همراه یک لیوان چای این بامیه خوشرنگ و بزرگ را تهیه و میل کنید. بامیه یک شیرینی نوستالوژی و خاص برای ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و شما هرچقدر بیشتر داخل شربت قرار دهید شیرین تر می شود و هر چقدر کمتر رژیمی تر. امروز در جدول یاب طرز تهیه بامیه عسلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه
آب ولرم ۱ پیمانه
مایه خمیر ۲ ق چای خوری
نمک ۱ پنس
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
شکر ۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
آبلیموترش تازه ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه بامیه عسلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا مایه‌ خمیر و شکر و آب ولرم را داخل کاسه ریخته و همزده و آرد را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر چسبناک و شلی به دست آید و وانیل و نمک را هم افزوده و همزده و روی خمیر را پوشانده و به مدت یکساعت استراحت می‌دهیم و در این فاصله شربت را آماده می کنیم.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و شربت به جوش آید و آب لیموترش تازه را افزوده و همزده و شربت را از روی حرارت برمی‌دارید و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم: سرخ کردن بامیه عسلی

خمیر پس از یک ساعت استراحت باید حالت چسبناک و کشدار داشته باشد و اگر زیادی شل بود می‌توانید یک تا دو قاشق آرد اضافه کنید و هم بزنید و داخل قیف با سر ماسوره‌ی ستاره ریخته و داخل تابه روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهید تا داغ شود و خمیر را داخل روغن قیف بزنید و یک طرف خمیر ها که سرخ شد،برمی‌گردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود و سپس از روغن خارج کرده و روی توری قرار می‌دهید تا روغن اضافی‌ شان گرفته شود و تا گرم است داخل شربت قرار می‌دهید تا شربت به خورد بامیه‌ ها برود. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت بامیه عسلی

  1. حرارت باید متوسط باشد تا خوب مغز پخت شود.
  2. می توانید از قیف استفاده نکنید و بدون ماسوره با قیچی برش بزنید.
  3. بهتر است قیچی را کمی چرب کنید.
  4. از خمیر مایه تازه استفاده کنید تا عمل بیاید.
  5. شربت باید غلیظ شود و در حدی باشد که بین دو انگشت نخ بدهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو