طرز تهیه تیرامیسو اصل ایتالیایی ساده و فوری بدون تخم مرغ

منبع: جدول یاب

3

1402/11/4

13:18


دسر تیرامیسو یکی از دسر های بسیار خوشمزه است و ساده است ولی این رسپی یکی از بی درد سرترین دسر ها می باشد زیرا خیلی راحت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید برای تهیه این دسر از لیدی فینگر یا بیسکویت پتی بور استفاده کنید. امروز در …

طرز تهیه تیرامیسو

دسر تیرامیسو یکی از دسر های بسیار خوشمزه است و ساده است ولی این رسپی یکی از بی درد سرترین دسر ها می باشد زیرا خیلی راحت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید برای تهیه این دسر از لیدی فینگر یا بیسکویت پتی بور استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه دسر تیرامیسو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکوییت لیدى فینگر یا پتی بور ۲ بسته
خامه ى شیرین شده یا همان خامه ى قنادى ۲۰۰ گرم
پنیر خامه اى ویلی یا ماسکارپونه یا لبنه ۲۰۰ گرم
قهوه ى آماده ۱ پیمانه
پودر قهوه یا کاکائو براى تزیین
شکلات چیپسى -گردوى نیمکوب و موز حلقه شده به دلخواه براى لابلاى تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

مرحله اول: هم زدن خامه

ابتدا خامه ى شیرین را همزده تا فرم بگیرد و پنیر ماسکارپونه یا لبنه یا ویلی (هر کدام را که در دستری بود و تنواستید پیدا کنید می توانید استفاده کنید) را اضافه کرده و همزده تا یکدست شود و داخل قیف یا کیسه فریزر ریخته و آماده ى ادامه ى کار.

مرحله دوم: تهیه قهوه

قهوه فوری را داخل آب جوش بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود یا می توانید اسپرسو با کمک موکاپات یا دستگاه های خانگی نیز تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه تیرامیسو

بیسکوییت پتى بور یا لیدى فینگر را داخل قهوه زده و در ظرف دلخواه بچینید و از خامه و پنیر آماده که در قیف یا کیسه فریزر ریخته‌ ایم ، یک لایه روى بیسکوییت ها ریخته و موز حلقه شده روى خامه چیده و چیپس شکلاتى و گردوى نیمکوب ریخته و دوباره بیسکوییت ها را داخل قهوه زده تا نمناک شوند و یک ردیف چیده و دوباره خامه و همین طور لایه هارا تا اتمام موادمان ادامه میدهیم و لایه ى بالایى باید ترکیب خامه و پنیر باشد و روی آن را به دلخواه با پودرقهوه‌ی الک شده تزیین کنید و دسر را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و لایه ها نرم شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تیرامیسو

  1. می‌ توانید به جای خامه‌ی شیرین قنادی از خامه صبحانه(پاکت صورتی‌ها) استفاده کنید که در آنصورت نصف پیمانه پودرشکر هم نیاز دارید که پودر شکر و خامه و پنیر را باهم ترکیب کرده و هم بزنید و استفاده کنید.
  2. می توانید از بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی به صورت لایه ی استفاده کنید.
  3. این دسر هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  4. می توانید بین لایه ها از انواع میوه و مغز دلخواه استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو