جذابترین جاهای ایران که برای نوروز 1403 می توانید به آنها سفر کنید + فیلم

جذابترین جاهای ایران که برای نوروز 1403 می توانید به آنها سفر کنید + فیلم


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/11

11:03


نوروز برای ما ایرانیان با شروع سال جدید و نو شدن طبیعت همراه است.اکثر خانواده‌های ایرانی برای استفاده بهینه از تعطیلات، برای سفر در عید نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر شما هم برای عید نوروز 1403 قصد سفر دارید، اما نمی‌دانید کدام یک از شهرهای داخلی برای سفر نوروزی مناسب هستند، با ساعد نیوز همراه باشید تا جذابترین مقاصد گردشگری را به شما معرفی کنیم.

سال نو، تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از مشغله‌های زندگی روتین، همگی نوروز را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده‌اند. با فرا رسیدن بهار بسیاری از افراد در گوشه ذهنشان دنبال مقصد سفری مناسب می‌گردند، دنبال نامی آشنا و یا مقصدی تازه برای استراحت و تفریح در آغاز سال نو.

ایران سرزمینی چهارفصل است و در فصل بهار بیشتر شهرهای ایران طبیعتی زیبا و سرسبز دارند یا حداقل آب‌و‌هوایی مطلوب. بیشتر استان‌های کشورمان نیز جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای دارند که فرصت بازدیدشان را نباید از دست داد. ازطرفی زمان و بودجه دو فاکتور مهم در تصمیم‌گیری‌ هستند. بنابراین طبیعی است که انتخاب مقصد سفر مناسب کمی سخت باشد، به همین خاطر در ادامه بهترین پیشنهادها را برای سفر در نوروز 1403 را معرفی کرده‌ایم.


دزفول یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان


دزفول یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز 1403 است. دزفول را باید شهر عجایب دانست. در این شهر دره ارواح در کنار آبشاری باشکوه، آسیاب‌های تاریخی آبی، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون قرار گرفته‌اند. طبیعت این منطقه به‌قدری زیباست که تصویرش تا همیشه همانند تابلوی نقاشی زیبا در خاطرتان ثبت می‌شود؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت و بازدید از مکان‌های عجیب و متفاوت‌ هستید، دزفول بهترین مقصد سفر نوروزی برای شماست.

دره ارواح


شیراز شهر بهارنارنج‌ها

شهر زیبای شیراز که در تعطیلات نوروز آب‌وهوای بسیار مطلوبی برای سفر دارد، اولین مقصد گردشگری ما در این فهرست است. زیبایی‌های شیراز در بهار دوچندان می‌شوند. آب‌وهوای معتدل این شهر، شکوفه‌های رنگارنگ و آشنا شدن با مردم شاد و سرزنده شیراز فرصتی است که به‌هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید. جاذبه‌های گردشگری شیراز مانند باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، نارنجستان قوام، مجموعه پاسارگاد، ارگ کریم‌خانی، مقبره کوروش و آرامگاه شاعران به نام شیرازی به‌قدری زیاد هستند که در کل تعطیلات نوروز، فرصت کافی برای بازدید از آن ها را خواهید داشت.

باغ عفیف آباد

مجموعه پاسارگاد


چابهار شهر کوه‌های مریخی


یکی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده برای ایرانیان برای سفر نوروزی، چابهار است. این شهر ساحلی در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. کوه های مینیاتوری یا مریخی چابهار، تالاب صورتی یا لیپار چابهار، ساحل درک ساحل صخره ای، بندر گواتر، ساحل گل افشان، درخت مکرزن و غار های تیس از بهترین و زیباترین جاذبه های این شهر به شمار می رود. اگر برای مسافرت نوروزی به این شهر سفر کردید، امتحان کردن غذاهای محلی را فراموش نکنید.

چابهار


شوشتر، شهر سازه های آبی


شوشتر یکی از شگفت انگیزترین شهرهای ایران است و جاذبه های گردشگری زیادی در اوایل فصل بهار و برای سفر نوروزی دارد. این شهر قدمت بسیار طولانی دارد. آثار به جا مانده در این شهر، نشان می دهد که این شهر اقامتگاه پادشاهان هخامنشی در دوران باستان بوده است.

سازه های آبی شوشتر یکی از جذاب ترین بخش های این شهر هستند. این بنای عظیم در فهرست میراث یونسکو ثبت شده اند. این سیستم مهار آب ترکیبی از پل ها، سدها، آسیاب های آبی، آبشارها و تونل هایی هستند که برای جهت دهی به آب های جاری و استفاده بهینه از آن، مورد استفاده قرار می گرفته است. گفته می شود که بخشی بزرگی از این بنا از بین رفته و تنها بخش کوچکی باقی مانده است. بازدید از این سازه های آبی در شب و با کمک نورپردازی های زیبا هم خالی از لطف نیست.

شوشتر


لاهیجان همیشه سرسبز


شهرهای شمالی کشور به‌ویژه لاهیجان جزو زیباترین و سرسبزترین مقاصد برای سفر در عید نوروز هستند. شهر زیبای لاهیجان دارای مزارع سرسبز چای و کوه‌های جنگلی است که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارند. آبشارهای بلند این شهر و دریاچه بزرگی که چشم‌انداز بسیار زیبایی را برای مسافران فراهم نموده، علاوه بر نوروز در سایر فصل‌های سال نیز پذیرای گردشگران از سراسر شهرهای ایران است.

آبشار شیطان کوه،


کرمان


یکی دیگر از گزینه های مناسب برای سفر نوروزی، استان کرمان است. در این شهر شما می توانید در بخش های گوناگون مجموعه گنجعلی خان، جلوه های زیبایی از هنر معماری صفویه را ببینید. جاذبه های این مجموعه، شامل حمام، آب انبار و ضرابخانه گنجعلی خان است. همچنین در سال های اخیر، چایخانه این مجموعه گردشگری هم در بین گردشگران شهرت پیدا کرده است. اگر به این استان سفر کردید نباید بازدید از گنبد جبلیه و موزه سنگ موجد در آن، ارگ بم، باغ فتح آباد، قلعه دختر، آتشکده کرمان، باغ هرندی، روستای چند هزار ساله میمند و باغ شازده را از دست بدهید.

ارگ بم


روستای مصر


این روستای کویری در شهرستان خور و بیابانک و در استان اصفهان واقع شده است. سفر نوروزی به این شهر یکی از بهترین فرصت های برای کویرگردی در هوای بهاری است. شما برای سفر به این منطقه می توانید از تورهای کویرگردی استفاده کنید و یا به صورت شخصی به آن سفر کنید. اقامت در هتل های سنتی، کمپ در کویر، مشاهده آسمان شب، رالی بر روی شن های کویری و دیگر تفریحات هیجان انگیز در این شهر تعطیلات شما را به یاد ماندنی خواهد کرد. چشمه دکتر فیش، نخلستان سوخته، قلعه باستانی بیاضه تالاب گرمه و قلعه تاریخی جندق از دیگر مکان های دیدنی مصر هستند.

روستای مصر

آسمان شب روستای مصر


سخن آخر


عید نوروز یکی از بهترین زمان ها برای یک سفر طولانی و دلچسب به همراه خانواده و دوستان است. اما بسیاری از ما با ترافیک و شلوغی در سفر نوروزی میانه خوبی نداریم. سفر به مناطق بکر و کمتر شناخته شده در ایران هم به رونق صنعت گردشگری در این شهرها کمک می کند هم باعث آرامش بیشتر ما و دوری از شلوغی در این ایام می شود. در این مقاله شما را با برخی از جذاب ترین مناطق ایران آشنا کردیم. هر یک از مکان ها می تواند انتخاب مناسبی برای سفر نوروزی 1403 باشد.از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو