طرز تهیه آش سورولی سنتی تبریز با روش اصلی

منبع: آرگا

3

1402/11/12

09:07


آش سورولی به یکی از انواع آش گفته می شود که با استفاده از سبزی سورولی و یا همان شوید تهیه می گردد. طعم و عطری عالی و دلچسب دارد که می توانید با یادگیری طرز تهیه آش سورولی به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

آش سورولی از آش های سنتی تبریز به شمار می رود که اصلی ترین مواد آن سبزی سورولی یا همان سبزی شوید است، این سبزی کوهی در بهار می روید که از سبزیهای خاص تبریز می باشد. هر گوشه از این کره خاکی با هر عنوانی چه کشور، چه شهر، چه روستا فرهنگ غذایی متنوع و متفاوتی وجود دارد و به کار برده می شود که بر همین اساس انواع غذاهای بین المللی و غذاهای شمالی و غذاهای جنوبی را دارا می باشیم. و آش سورولی یکی از غذاهای تبریزی است که سبزی سورولی از سبزی های شمال غرب ایران می باشد. در این مطلب شما همراهان آرگایی را در این مطلب با طرز تهیه آش سورولی آشنا می کنیم.

سورولی یکی از سبزی های کوهی محلی آذربایجان شرقی است که در سایر نواحی کشورمان نیز وجود دارد. این سبزی خیلی معطر بوده و هم ساقه و هم گل آن قابل استفاده برای آش می باشد. دلیل نامگذاری این سبزی هم لطیف و نرم بودن آن می باشد و اما آشی که با استفاده از این سبزی تهیه می گردد دارای طعم و عطری دلچسب برخوردار است که از چشیدن مزه آن پشیمان نمی شوید.

آشنایی با روش تهیه آش سورولی

مواد لازم

  • ۱ کیلو سبزی سورولی و یا همان شوید
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ پیمانه آب گوشت
  • یک دوم پیمانه بلغور
  • یک دوم پیمانه برنج
  • یک دوم پیمانه نخود
  • اندازه نیاز ماست و یا کشک

(برای پیمانه می توانید از لیوان بهره ببرید)

آموزش طرز تهیه آش سورولی خوشمزه در منزل

در اولین مرحله یک عدد پیاز را خرد نموده و تفت بدهید، سپس برنج، بلغور و نخود را با آب گوشت به پیازها بیفزایید و قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا پخته گردد.

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که باید حبوبات را پیش از پخت آش یک شب قبل در آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود.

در مرحله پایانی نوبت به افزودن سبزی سورولی (شوید) می رسد؛ سبزی را خرد کرده و کمی تفت دهید و در آش بریزید. در نهایت هم وقتی سبزی ها به خوبی پخته شد و آش به غلظت رسید، آن را همراه کشک و یا ماست میل نماید. در صورت تمایل کشک و ماست را درون آش بریزید.

مراحل پخت آش سورولی دوست داشتنی

در این مطلب شما عزیزان همراه آرگایی را با طرز تهیه آش سورولی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه و پسندتان واقع شده باشد و بتواند در این مسیر شما را راهنما و آشنا کرده و به کلی کمک نماید. و اگر علاقه مند به آشنایی با انواع آش و سوپ و رسپی آنها هستید، می توانید به لینک مورد ننظر مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو