طرز تهیه آش کدو حلوایی لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

1

1402/11/30

08:19


اگر به دنبال تهیه آشی متفاوت و در عین حال خوشمزه هستید، آش کدو حلوایی می تواند گزینه ای بسیار عالی برای تهیه باشد. برای تهیه نیاز به مواد اولیه بسیاری ندارید و با استفاده از مواد اولیه کم می توان دارای این آش شد.

آش یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی می باشد که در طعم های مختلفی تهیه می شود. انواع آش را می توان با دستور تهیه ای ساده، به راحتی در منزل تهیه کرد. اگر می خواهید آشی متفاوت و در عین حال خوشمزه با استفاده از کدو حلوایی تهیه کنید، آش کدو حلوایی می تواند گزینه ای بسیار عالی باشد. طرز تهیه آش کدو حلوایی با روشی اصلی و طعمی عالی در این مطلب قرار دارد.

آش نارنج و آش نعناع دو تا از متداول و محبوب ترین نوع های آش می باشند که برای مشاهده طرز تهیه ای ساده و طعمی فوق العاده دلنشین کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک نمایید. همانطور که گفته ایم آش کدو حلوایی و آش کدو سبز یکی از متفاوت ترین نوع آش می باشد که علاوه بر طعم عالی، بسیار خوش رنگ می باشد.  برای تزئین می توان از تکه های ریز آب پز شده کدو حلوایی و حتی سبزیجات استفاده کرد.

آش کدو حلوایی متفاوت

مواد لازم

  • کدو حلوایی ۵۰۰ گرم
  • ماش ۱ پیمانه
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • بلغور گندم یا برنج نیم دانه ۱/۲ پیمانه
  • ماهیچه، قلم و یا گوشت یا استخوان به مقدار لازم
  • ادویه به مقدار لازم

آش کدو حلوایی با طعمی متفاوت

طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه و خوش رنگ

ابتدا برای تهیه این آش باید تمامی حبوبات را از شب قبل بشویید و بگذارید تا خیس بخورند. در طول شب حداقل ۲ بار آب حبوبات را عوض کنید تا نفخ حبوبات به خوبی از بین بروند. برای خوش طعم تر شدن این آش معمولا از قلم، ماهیچه و یا حنی گوشت با استخوان استفاده می شود.

همانطور که گفته ایم برای خوش طعم شدن از ماهیچه و یا قلم استفاده می شود که در صورت نداشتن این ها می توان از عصاره گوشت و یا حتی آب قلم فریز شده استفاده کرد. حالا باید به سراغ تهیه آش کدو حلوایی بروید. برای این منظور قابلمه ای بزرگ بردارید و بر روی حرارت قرار دهید.

در ادامه باید تمامی مواد اولیه را در قابلمه بریزید و برای این کار باید مقداری کدو حلوایی را له و پوست نمایید. مقداری آب درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا مواد به خوبی له شوند. سپس آش را درون مخلوط کن و یا میکسر بریزید تا به صورت یک دست مخلوط بشوند.

طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه

زمانی که آش یک دست و خوش رنگ شد در کاسه ای مناسب و به دلخواه آش را بریزید. برای تزئین همانطور که گفته ایم می توان از انواع سبزیجات و یا حتی تکه های کوچک کدو حلوایی استفاده کرد. در صورت نبود میکسر می توان از پشت قاشق برای له کردن و مخلوط کردن استفاده کرد. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو