طرز تهیه سوپ جو خامه ای خوشمزه و خوش طعم

منبع: آرگا

1

1403/1/2

07:14


طرز تهیه سوپ جو خامه ای با یک رسپی رستورانی ساده را در این بخش مطالعه می کنید. این نوع سوپ را برای مهمانی های خود می توانید، تهیه کنید.

یکی از انواع سوپ‌ های بین‌المللی که برای انواع ذایقه ها سرو می‌ شود، سوپ خامه‌ ای است که شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه سوپ جو خامه ای با یک رسپی ساده رستورانی آشنا شوید.

برای داشتن انواع سوپ شیر و خامه کافیست در ارگا همراه ما باشید. شما می توانید با طرز تهیه سوپ هویج و سوپ میکس رستورانی خوشمزه نیز در لینک آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • عصاره مرغ: یک لیتر
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • فلفل تند: به میزان لازم
  • خامه کم چرب: ۲۰۰ گرم
  • جو پوست کنده: یک فنجان
  • هویج: یک عدد

طرز تهیه سوپ جو خامه ای

طرز تهیه سوپ جو خامه ای:

این سوپ یک رسپی رستورانی داشته که مخصوص تبریز است. ابتدا جو را با آب مرغ درون قابلمه‌ ای ریخته و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا جو کمی نرم شود هویج‌ ها را پوست کنده و بشویید. صورت نگینی ریز یا رنده کنید. حالا باید هویج‌ های رنده شده را به سوپ اضافه کنید.

در صورتی که می‌ خواهید هویج‌ ها به سوپ رنگ ندهد، می‌ توانید ابتدا آن را کمی آب پز کرده و بعد درون سوپ اضافه کنید. مرحله سوم از تهیه این سوپ خامه‌ ای افزودن مقداری شیر و نمک است. در این بخش مقداری فلفل سیاه و خامه نیز به مواد اضافه کنید و هم زده تا خامه درون مواد باز شود. توجه کنید که مدام باید خامه را هم بزنید تا خامه بریده نشود.

سوپ جو خامه ای

در این بخش قارچ‌ ها را به صورت ورقه‌ ای برش بزنید. قارچ‌ های اسلایس شده را به مواد سوپ اضافه کرده و زمان دهید تا با حرارت کمی پخته شود. این سوپ باید به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم قرار داشته باشد تا جا افتاده شود.

این سوپ ویژه رستورانی را می‌ توانید برای مهمانی خود تهیه کرده و از آن لذت ببرید. طعم این سوپ فوق العاده است و برای کودکان نیز یک سوپ جذاب است.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ خامه‌ ای زیر حرارت را خاموش کرده و سوپ خود را سرو کنید. برای روی این سوپ می‌ توانید از ریحان استفاده کرده و تزیین کنید.

این سوپ یک سوپ رژیمی بوده و خواص زیادی دارد. برای افرادی که می‌ خواهند یک سوپ رژیمی داشته باشند این گزینه مناسب است. شما می‌ توانید از مقداری قارچ آب‌ پز برای روی این سوپ نیز استفاده کنید.

رسپی سوپ جو خامه ای

همانطور که اشاره شد، یکی از تکنیک‌ های مهم در تهیه این سو هم زدن مداوم آن است. به ویژه زمانی که خامه را اضافه می‌ کنید، بهتر است ابتدا خامه را با کمی شیر رقیق کرده بعد به آرامی و در چند مرحله باید آن را به مواد سوپ اضافه کرد و مدام با همزن هم زده تا خامه به خوبی درون سوپ باز شود.
شما می‌ توانید به جای خامه از مقداری شیر استفاده نمایید.

شما می‌ توانید از شیر کم چرب یا پرچرب در این سوپ استفاده کنید. در صورتی که می‌ خواهید از این سوپ برای افزایش وزن دهی استفاده کنید، بهتر است تا شیر و خامه پر چرب اضافه نمایید. این سوپ برای افرادی که یک سوپ رژیمی می‌ خواهند، باید با استفاده از خامه کم چرب تهیه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو