طرز تهیه آش غازیاغی مقوی با بهترین دستور پخت

منبع: آرگا

1

1402/9/4

08:10


آش انواع مختلف و زیادی از جمله آش غازیاغی دارد. این آش بسیار مقوی و ساده بوده که در مدت زمان نسبتا کمی تهیه می شود. برای تهیه آش غازیاغی به دلخواه می توان از مرغ استخوان دار به جای سینه مرغ استفاده کرد.

آش انواع مختلف و بسیاری دارد که با استفاده از سبزی یا علف های متفاوتی تهیه می شود. هر نوع آش فواید خود را دارد، برای مثال در تهیه آش غازیاغی از گیاه غازیاغی استفاده می شود که خواص بسیار زیادی از جمله تقویت لثه و رفع التهات دارد. از غازیاغی فقط برای تهیه آش استفاده نمی شود و برای دیگر غذا ها مانند کوکو و سوپ هم استفاده مب شود. طرز تهیه آش غازیاغی در این مطلب قرار دارد.

سوپ کدو سبز و سوپ هویج و عدس دو سوپ بسیار مقوی دیگر بوده که در مدت زمان کمی آماده سازی می شود و فقط پخت آن مدت زمان بیشتری می برد. برای تهیه این دو سوپ بر روی آن ها کلیک نمایید. در تهیه آش غازیاغی باید در ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آخر پاغازه یا همان غازیاغی را به آش اضافه کنید زیرا اگه از همان اول اضافه کنید طعم آن از بین می رود و خواص خود را از دست می دهد.

آش غازیاغی خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • آب جوش ۴ لیوان
  • رشته سوپ ۱ فنجان
  • غازیاغی خرد شده ۱ فنجان
  • روغن ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفلا سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

آش غازیاغی مفید

طرز تهیه غازیاغی مفید با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه این آش باید پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس با مداری روغن در قابلمه ای مناسب پیاز را تفت دهید. زمانی که پیاز مقداری طلایی رنگ شد ادویه ها را بی افزایید و تفت دهید. به دلخواه می توان در این مرحله مقداری رب اضافه کرد.

اگر رب اضافه کردید به مدت ۲ دقیقه تفت دهید. در ادامه سینه مرغ را تکه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه سینه مرغ را با شعله کم تفت دهید. حالا باید ۴ لیوان آب جوش را بعد از ۱۰ دقیقه به قابلمه اضافه کنید. زمانی که آب به خوبی به جوش آمد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید.

حالا ۱ عدد سیب زمینی را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و درون تایه ای در حدی که نیم پز شود تفت دهید. پس از نیم پز شدن سیب زمینی آن را داخل قابلمه بریزید. سبزی غازیاغی را که از قبل خرد کرده اید به قابلم اضافه کنید و ۱۰ دقیقه بعد رشته ها را هم بی افزایید.

طرز تهیه آش غازیاغی خوشمزه

آش شما بعد از گذشت مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه حاضر است و می توانید آن را در ظرف دلخواه به صورت گرم سرو کنید. برای مشاهده و یا حتی تهیه انواع آش و سوپ ها با روشی راحت کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده در این مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو