طرز تهیه آش آلبالو خوش طعم و متفاوت

منبع: آرگا

1

1403/1/15

13:38


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه آش آلبالو آشنا شوید. این آش با ترکیب فوق العاده تهیه می شود.

برای داشتن یکی از آش‌ های سنتی خانگی می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه آش آلبالو آشنا شوید. این آش یک آش سنتی تبریزی بوده و طعم فوق العاده‌ ای دارد.

تهیه انواع روش‌ های خانگی خوشمزه با رسپی‌ های فوق العاده را می‌ توانید در الگو تجربه کنید. طرز تهیه آش اوماج و آش کدو حلوایی با طعم های متنوع را در لینک مطالعه می کنید.

مواد اولیه:

  • آلبالو: ۲ پیمانه
  • عدس: ۱ پیمانه
  • برنج: ۱ و نیم پیمانه
  • لپه: ۱ و نیم پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد
  • آرد برنج: ۲ قاشق غذاخوری
  • لوبیا چیتی: ۱ و نیم پیمانه
  • سبزی آش: ۵۰۰ گرم
  • سیر داغ، نعناع داغ، پیاز داغ: به میزان لازم

طرز تهیه آش آلبالو:

ابتدا حبوبات این آش را بشورید. حبوبات را از چند شب قبل خیس کرده و چند مرتبه آب ان را عوض کنید. تا نفخ آن گرفته شود. برنج را نیز کمی در آب خیس کرده تا دانه آن درشت‌ تر شود.

آش آلبالو تبریزی

سبزی‌ های آش را پاک کرده بشویید. تا اب ان کشیده شود. سبزی‌ ها را ساطوری کرده و کنار بگذارید. در صورت نداشتن آلبالو می‌ توانید، آلبالو را از فصل قبل درون فریزر قرار دهید.

هسته‌ های آلبالو را جدا کرده و کنار بگذارید. در ادامه حبوبات را که از قبل نفخ گیری کرده‌ اید، باید با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا بپزد. پیاز را به صورت نگینی یا خلالی برش زده و درون روغن تفت دهید. حالا باید کمی ادویه و نعنا اضافه کرده و تفت داده و کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه آش آلبالو مقداری برنج را با ۵ لیوان آب روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه برنج کمی باز شد به آن سبزی‌ ها را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید درون یک کاسه مقداری آرد را با آب ترکیب کنید.

بعد از اینکه آرد کمی رقیق شد در این بخش حبوبات را اضافه کنید. بعد از اینکه کمی حبوبات شما نیم پز شد، آرد برنج رقیق شده و آلبالو را به آن اضافه نمایید. در زمان ریختن آرد باید توجه کنید که مدام مواد را هم زده تا به خوبی یکدست شود.

طرز تهیه آش آلبالو

بعد از اینکه آش به خوبی جا افتاده شد. می‌ توانید از پیاز داغ و نعنا داغ برای روی این آش استفاده کنید. این آش طعم ملس و فوق العاده‌ ای داشته عطر آلبالو در این آش بی‌ نظیر است. این آش یکی از انواع آش‌ های سنتی تبریز بوده طعم فوق العاده‌ ای داشته و می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی خود استفاده کنید.

در صورت دلخواه می‌ توانید در نهایت ادویه‌ های فلفل و زردچوبه را با روغن و نعنا داغ کمی تفت داده و درون آش اضافه کنید. شما می‌ توانید از گوشت چرخی تفت داده شده با کمی پیاز تفت داده شده استفاده کرده و برای روی آش سرو نمایید.

در صورت دلخواه می‌ توان از مقداری سیر داغ نیز استفاده کنید. این آش محلی تبریزی طعم ملس و فوق العاده‌ای داشته و با داشتن آلبالو می‌توانید به راحتی این آش را تهیه کنید. این آش را با مقداری دانه های آلبالو نیز تزیین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو