بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ با کاربرد مهندسی، خانگی و عمومی

بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ با کاربرد مهندسی، خانگی و عمومی


منبع: پلازا

3

1402/11/17

08:23


بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ با کاربرد مهندسی، خانگی و عمومی

سال میلادی جاری قرار است شاهد لپ تاپ های بسیاری درزمینه‌های مختلف باشیم که برای شروع به تعدادی از بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ اشاره خواهیم داشت.

انتخاب یک محصول مناسب بستگی به موارد بسیاری داشته است زیرا دراین زمینه باید به سخت افزار، نمایشگر، اطلاعات نرم افزاری و روند ساخت محصول دقت شود. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و یا با گزینه‌های مختلفی مواجه شده‌اید که سبب سردرگمی شما شده است، نگران نباشید زیرا در ادامه تصمیم داریم در این مطلب پلازا، شما را با لیست بهترین Laptop های بازار ایران در سال ۲۰۲۴ آشنا کنیم. لازم به ذکر است بدانید که این لیست مربوط به رنج قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان بوده است.

فهرست مطالب

بهترین لپ تاپ های بازار ایران در سال ۲۰۲۴

با مشخص شدن قیمت بسیاری از محصولات پرچم‌دار راهی برای حضور در این لیست نخواهند داشت و شما به شکل بهتری می‌توانید با محصولات موجود آشنا شوید. برای شروع لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ به ۴ لپ تاپ برتر تا رنج قیمتی ۴۰ میلیون تومان اشاره خواهیم داشت که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

1. Zenbook 14X OLED Q410VA؛ بهترین تا ۴۰ میلیون

بهترین لپ تاپ های 2024

اولین محصول این لیست میزبان یک تراشه اینتل با مشخصات Core i5 13500H بوده است که باید بدانید محدوده سرعت پردازنده روی ۲.۸ گیگاهرتز و فرکانس پردازنده روی ۲.۶ تا ۴.۷ گیگاهرتز تنظیم شده است. این موضوع با ۱۸ مگابایت حافظه کش همراه بوده است. درخصوص مشخصات هسته‌ها باید بدانید که ۴ هسته Performance و ۸ هسته Efficient که مجموع ۱۲ هسته با ۱۶ رشته‌ است.

رم موجود در این لپ تاپ ۸ گیگابایت ظرفیت داشته که از مدل LPDDR5 بوده است. حداکثر سرعت رم روی ۴۸۰۰ مگاهرتز بوده که قابل ارتقاء نبوده است. حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت مدل SSD برای این محصول زنبوک درنظر گرفته شده که مدل آن از نوع M.۲ NVMe PCIe 4.0 بوده است. خبری از پردازنده گرافیکی مجزا در این لپ تاپ نیست و باید به Iris Xe راضی باشید. صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی محصول از نوع OLED بوده که وضوح پیکسلی آن روی ۱۸۰۰ * ۲۸۸۰ تنظیم شده است. نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت از دیگر مشخصات صفحه نمایش بوده است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به صفحه نمایش لمسی و وجود حسگر اثرانگشت و وبکم ۱۰۸۰ اشاره داشت.

2. VivoBook 15 X1502ZA؛ بهترین تا ۳۰ میلیون

بهترین لپ تاپ های بازار ایران در سال 2024 کدامند؟

لپ تاپ بعدی که تا رنج قیمتی ۳۰ میلیون تومان بوده Vivobook 15 X1502ZA نام داشته است. این محصول هم مانند نسخه اول میزبان تراشه اینتل بوده اما مدل آن Core i3 1215U بوده است که محدوده سرعت پردازنده آن روی ۲.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. فرکانس پردازنده روی ۳.۳ تا ۴.۴ گیگاهرتز تنظیم شده که شامل ۱۰ مگابایت حافظه کش نیز بوده است. ۶ هسته ۸ رشته‌ای برای این پردازنده بکارگیری شده که ۲ هسته آن برای Performance و ۴ هسته برای Efficient تعبیه شده است.

حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت SSD می‌تواند سرعت و راندمان خوبی را برای شما به همراه داشته باشد که بدنیست بدانید امکان ارتقاء حافظه داخلی وجود داشته است. پردازنده گرافیکی محصول ازنوع UHD Graphics بوده که به همراه پردازنده بوده است و خبری از پردازنده گرافیکی مجزا نخواهد بود. صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی که از مدل TFT LCD بوده می‌تواند وضوح ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ را برایتان به همراه داشته باشد. نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز و مدل صفحه نمایش مات که میزبان وبکم نیز بوده از دیگر اطلاعات این محصول بوده است. باتری ۳ سلولی با ۴۲ وات ساعت از دیگر اطلعات این محصول بوده که باید بدانید فاقد سیستم عامل بوده است.

3. VivoBook 15 X1504VA؛ بهترین تا ۲۵ میلیون

بهترین لپ تاپ های 2024

سومین محصول نیز از مدل ویووبوک بوده که Vivobook X1504VA نام دارد و مانند دو نسخه قبلی میزبان تراشه Intel بوده است. پردازنده مرکزی محصول ازنوع Core i5 1335U بوده که این تراشه می‌تواند فرکانش ۱.۷ تا ۴.۶ گیگاهرتز را با ۱۲ مگابایت کش برایتان به همراه داشته باشد. رم ۸ گیگابایتی نسل DDR۴ که سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز را به همراه داشته قابل ارتقاء بوده است. حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از مدل SSD بوده که مدل آن PCIe NVMe بوده و امکان ارتقاء را داشته است.

این لپ تاپ بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا بوده که باید به Iris Xe راضی باشید. لازم به ذکر است بدانید که این پردازنده گرافیکی درصورت استفاده از رم دوکاناله فعال خواهد شد که در صورت عدم استفاده از آن به UHD اینتل تغییر ماهیت می‌دهد. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی محصول از مدل مات IPS بوده است که وضوح پیکسلی آن روی ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده است. وجود حسگر اثرانگشت و وبکم درکنار پشتیبانی از چند لمسی از دیگر اطلاعات این محصول بوده است.

4. Lenovo IdeaPad 5 15itl05 بهترین تا ۲۰ میلیون

بهترین لپ تاپ های بازار ایران در سال 2024 کدامند؟

IdeaPad 5 15ITL05 آخرین محصول معرفی شده در لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ بوده که در رنج قیمتی ۲۰ میلیون قرار داشته است. این محصول با برخورداری از پردازنده اینتل Core i7 1165G7 توانسته نظرات بسیاری را به سمت خود جذب نماید که بدنیست بدانید محدوده سرعت آن روی ۲.۸ گیگاهرتز قرار گرفته و فرکانس پردازنده آن بین ۲.۸ تا ۴.۷ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه کش پردازنده نیز ۱۲ مگابایت بوده است که از نسل ۱۱ اینتل به شمار میرود. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی مدل DDR4 بوده است که به نسبت دیگر موارد در سطح بهتری قرار داشته است.

حافظه داخلی محصول روی ۵۱۲ گیگابایت متمرکز است که مدل آن از نوع SSD بوده است. پردازنده گرافیکی انویدیا مدل GeForce MX450 با حافظه اختصاصی 2 گیگابایت یک مزیت عالی برای این لپ تاپ محسوب شده است که حافظه آن DDR6 بوده است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی محصول از مدل IPS بوده که وضوح ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهد و به صورت مات بوده که حداکثر روشنایی آن روی ۳۰۰ نیت بوده است. از دیگر اطلاعات مربوط به این محصول می‌توان به عدم درایو نوری و تاچ پد لمسی چند کاره اشاره داشت. باتری لپ تاپ نیز ظرفیت ۵۷ وات ساعت را دراختیار داشته است.

سخن پایانی

از نظر شما بهترین لپ تاپ های بازار ایران در سال ۲۰۲۴ کدامند؟ همانطور که شاهد بودید معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ های بازار ایران در ۲۰۲۴ زیر ۴۰ میلیون به پایان رسید که دراین زمینه سعی نمودیم به موارد مهمی اشاره داشته باشیم که از نگاه کاربران و خریداران ایرانی مفید بوده است. بی‌تردید نظرات به ثبت رسیده در فروشگاه‌های برتر ایرانی نقش مهمی در انتخاب این محصولات داشته است. نظر شما نسبت به موارد معرفی شده چیست؟ با ما همراه باشید و نظر خود را نسبت به این موضوع برایمان به اشتراک بگذارید که با انجام این اقدام به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو