اسفنج ضد بارداری چیست؟ و چطور کار می کند؟

منبع: آرگا

1

1402/11/22

17:08


اسفنج ضد بارداری یکی از روش های غیر هورمونی جلوگیری از بارداری می باشد که امروزه این روش ها مورد توصیه پزشکان می باشند. برای آشنایی با این محصول با آرگا همراه باشید.

در سال های اخیر پزشکان روش های غیر هورمونی را برای جلوگیری از بارداری تاکید می کنند از این رو روش هایی مانند اسفنج ضد بارداری مجددا مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطلب با این محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

اسفنج ضد بارداری چیست؟

روش های مختلفی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. در سال های اخیر پزشکان این حوزه روش های غیر هورمونی را برای این امر توصیه می کنند از این رو روشی مانند اسفنج ضد بارداری مجددا رایج شده است. این اسفنج از جنس فوم پلی اورتان است و از بروز بارداری جلوگیری می کند.

برخی خانم ها به علل مختلف از جمله ابتلا به بعضی بیماری ها و شرایط نمی توانند از روش های هورمونی مانند قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری استفاده نمایند. از این رو روش های مبتنی بر عدم استفاده از مواد هورمونی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

بنابراین اسفنج ضد بارداری نوعی روش غیر هورمونی است که می تواند به این افراد کمک نماید. البته باید اشاره کرد این روش برای تمام افراد مناسب نسبت و قبل از استفاده از هر روش پیشگیری از بارداری بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمود. از جمله مواد منع مصرف این روش عبارت است از:

  • آلرژی به مواد پلی اورتان
  • عفونت های مکرر مجاری ادراری
  • سابقه سندرم شوک توکسیک
  • زایمان و یا سقط اخیر
  • ریسک بالای ابتلا به HIV و AIDS

به طور کلی روش های پیشگیری از بارداری غیر هورمونی می توانند به طور متناوب برای کنترل بارداری در خانم هایی مورد استفاده قرار گیرند که به علل پزشکی، شیردهی یا دیگر دلایل نمی توانند از فراورده های هورمونی نظیر قرص های ضد بارداری بهره بگیرند.

البته بهتر است پیش از خرید اسفنج ضد بارداری درباره سابقه پزشکی خود با متخصص مربوطه مشورت داشته باشید تا اطمینان یابید که برای شما مشکلی به وجود نمی آورد. در پایان مطلب همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با نکات بیشتر روی لینک کلیک کنید و از دیگر مقالات در این زمینه بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو