برای تجربه ی آرامش مطلق در آغوش طبیعت باید  به سد میجران سفر کنید + ویدیو

برای تجربه ی آرامش مطلق در آغوش طبیعت باید به سد میجران سفر کنید + ویدیو


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/29

16:31


سد میجران، سدی خاکی با هسته آسفالتی است که در 20 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز این شهرستان واقع شده است. این سد در سال 1382 بر روی رودخانه نسارود احداث شده و با ایجاد دریاچه‌ای زیبا، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در رامسر تبدیل شده است. در ادامه با معرفی این سد با ساعد نیوز همراه باشید.

رامسر یکی از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد سفر در ایران است که آن را با نام عروس شهرهای شمال نیز می‌شناسند. این شهر که دیار شگفتی‌ها است، در استان مازندران قرار دارد. قرارگیری در دامنه جنگلی و سرسبز البرز و ساحل دریای خزر، دیدنی‌های متعدد مسحور‌کننده و چشم‌اندازهای طبیعی و افسانه‌ای زیادی در این شهر پدید آورده است. یکی از جاهای دیدنی رامسر که در 20 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر روی رودخانه زیبا و خروشان نسارود قرار دارد، سد میجران نامیده می‌شود.


معرفی سد میجران


سد میجران سدی خاکی با هسته قیری است که در دل کوه، مابین «اربه کله» و «دالخانی» قرار دارد و زیبایی خارق العاده‌ای به منطقه هدیه داده است. وقتی از فراز جاده این سد را تماشا کنید، درست به این می‌ماند که تکه‌ای از بهشت از آسمان، درست وسط جنگل‌های سرسبز و انبوه رامسر به زمین افتاده است. جاهای دیدنی استان مازندران در این منطقه آن‌قدر زیاد و خیره‌کننده است که هر طبیعت‌دوستی را به وجد می‌آورد.

سد میجران


سد میجران کجاست


سد میجران در استان مازندران، 20 کیلومتری رامسر، روی رودخانه‌ نسارود قرار دارد.

سد میجران


مسیر دسترسی به سد میجران


جاده جنت رودبار جاده فرعی زیبا و آسفالته‌ای است که مابین شهرهای رامسر و تنکابن قرار دارد و از دل جنگل‌های رویایی و چشم‌نواز دالخانی می‌گذرد و در امتداد رودخانه خروشان چالکرود تا روستای زیبای «نمک دره» پیش می‌رود. این جاده حدودا 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و جاده‌ایی فوق‌العاده تماشایی است.

سد میجران

پس از ورود به جاده جنت رودبار، پس از طی حدود 10 کیلومتر، در سمت راست جاده، جاده‌ای آسفالته به طرف جنوب مارکوه قرار دارد که به نزدیکی سد میجران منتهی می‌شود. پس از اینکه کمی از این جاده را طی کنید، چشم‌انداز زیبا و باورنکردنی دریاچه پشت سد در پیش چشمان شما ظاهر می‌شود. با ادامه مسیر به روستای طالش سرا خواهید رسید. در دوراهی طالش سرا دو گزینه خواهید داشت. یکی از مسیرها به‌سمت سد میجران می‌رود. البته امکان بازدید از سد تاج برای عموم وجود ندارد. همچنین نمی‌توانید به دریاچه سد دسترسی مستقیم داشته باشید و باید به چشم‌انداز آن اکتفا کنید.


بهترین زمان سفر به سد میجران


هر فصل بی‌شک زیبایی‌ها و جاذبه‌های خود را دارد، بهار با سرسبزی و طراوت، تابستان با خنکای سایه‌های درختان، پاییز با رنگ‌های رویایی و زمستان برف‌پوش. با این همه بهترین زمان سفر به سد میجران فصل بهار و اوایل پاییز است. در این بازه‌های زمانی هوا مطبوع است و از آفتاب تند و سوز سرما در امان خواهید بود.

سد میجران


جنگل‌پیمایی


در دوراهی طالش سرا اگر مسیر مستقیم را پیش بگیرید، به روستای کوچکی به نام کلاچکه می‌رسید. از روستای دیدنی کلاچکه می‌توانید جنگل‌پیمایی را آغاز و از رودخانه خروشان و دل‌انگیز نسارود بازدید کنید. این رود از ازاره جاری می‌شود و آب سد میجران را تامین می‌کند.

اگر از بالا به رودخانه نسارود نگاه کنید، ممکن است در نگاه اول آن را با رودخانه‌های «جنگل های آمازون» اشتباه بگیرید که همچون ماری از وسط جنگل‌های پرپشت می‌گذرد. اگر می‌خواهید از دریاچه وصف‌نشدنی و روح‌نواز پشت سد نیز دیدن کنید، در جهت آب رودخانه نسارود حرکت کنید تا به دریاچه برسید.

سد میجران


اقامت در نزدیکی سد میجران


اگر قصد دارید شب را در این منطقه بکر و رویایی بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم که مهمان ویلاهای اجاره‌ای اهالی میهمان‌نواز این منطقه باشید یا در اطراف دریاچه پشت سد کمپ بزنید. برای برپایی کمپ حتما وضعیت آب‌و‌هوا را پیش از حرکت بررسی کنید و وسایل لازم و تجهیزات کامل را با خود همراه داشته باشید.

سد میجران


جمع بندی


سد میجران با تلفیقی از طبیعت بکر و چشم‌نواز، مکانی رویایی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز به رامسر هستید، بازدید از سد میجران را در برنامه خود قرار دهید.از اینکه تا پایان این مقاله با ساعد نیوز همراه بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو