فعالیت موتیلال اوسوال پس از حادثه سایبری دست‌نخورده باقی ماند

منبع: پلازا

1

1402/11/30

23:38


فعالیت موتیلال اوسوال پس از حادثه سایبری دست‌نخورده باقی ماند

شرکت خدمات مالی موتیلال اوسوال (Motilal Oswal) هند در بیانیه‌ای که روز دوشنبه به رسانه‌ها ارسال شد، اعلام کرد که فعالیت آن پس از یک حادثه سایبری که هفته گذشته رخ داده بود، دچار اختلال نشده است. این شرکت توانسته است فعالیت‌های مخرب شناسایی شده روی کامپیوترهای برخی از کارمندان خود را ظرف مدت یک ساعت شناسایی و رفع کند. با این حال، جزئیات دقیقی از حمله ارائه نشده است.

موتیلال اوسوال، که خدمات خود را به حدود 6 میلیون مشتری ارائه می‌دهد و تا تاریخ 31 دسامبر دارایی‌هایی به ارزش 1.27 تریلیون روپیه (15.30 میلیارد دلار) تحت مدیریت دارایی و ثروت دارد، تأکید کرد که «این حادثه هیچ یک از عملیات کسب‌وکار و محیط IT ما را تحت تأثیر قرار نداده است. کسب‌وکار به روال عادی ادامه دارد.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط وب‌سایت خبری آمریکایی TechCrunch، گروه سایبری LockBit، که با دزدیدن و افشای داده‌ها از قربانیان خود اخاذی می‌کند مگر آنکه باجی پرداخت شود، مسئول این حمله به موتیلال اوسوال شناخته شده است. گفته می‌شود این گروه که اولین بار در انجمن‌های سایبری زبان روسی در سال 2020 دیده شده، در سراسر جهان فعالیت دارد و سازمان‌هایی در ایالات متحده، هند و برزیل از جمله هدف‌های رایج آن هستند.

با این وجود، شرکت موتیلال اوسوال با وجود این حمله و کاهش 4.5 درصدی سهام در روز دوشنبه، اطمینان دارد که می‌تواند از پس چالش‌های پیش آمده برآید و به فعالیت‌های خود به روال معمول ادامه دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو