از قشم چطور بریم به جزیره هرمز؟

منبع: همگردی

1

1402/12/3

15:06


اگر در تعطیلات خود هوس بازدید از طبیعت زیبای جزایر جنوبی به سرتان زد و به جزیره قشم سفر کردید، میتوانید بخشی از زمان سفرتان را به بازدید از زیباییهای جزیره هرمز نیز اختصاص دهید. برای این منظور میتوانید از شناورهای دریایی که بین این دو جزیره درحال جابه جایی مسافر هستند، استفاده کنید. با سفر به جزیره هرمز می توانید از جاذبه های طبیعی جذابی نظیر قلعه پرتغالی ها، ساحل سرخ، دره مجسمه ها و فرش خاکی هرمز دیدن کنید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی راههای سفر به جزیره هرمز بپردازیم.

چگونه از قشم به هرمز برویم؟

جزیره قشم و هرمز از جمله جزایر جنوبی ایران به حساب می آیند. با این تفاوت که جزیره قشم در خلیج فارس و جزیره هرمز در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره هرمز بسیار کوچک تر از جزیره قشم است. این جزیره در شرق قشم قرار دارد.

برای سفر به جزیره هرمز شما می توانید از طریق بندرعباس و جزیره قشم اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ بلیط هواپیما قشم بروید و چند روزی را در طبیعت زیبای این جزیره سپری کنید و سپس راهی جزیره هرمز شوید.

راهی که از طریق آن می توانید از جزیره قشم به هرمز بروید، راه دریایی است. طی کردن مسافت بین جزیره قشم و هرمز با کشتی های مسافربری 45 دقیقه طول می کشد. بدین منظور شما باید به اسکله شهید ذاکری جزیره قشم بروید.

قشم به هرمز

روز و ساعات کاری شناورهای هرمز

شناورهایی که مسافران را از جزیره قشم به هرمز و بالعکس می برند، در تمام روزهای هفته فعال هستند. اگر در جزیره قشم هستید و می خواهید به سمت هرمز بروید در ساعت های زیر می توانید به اسکله شهید ذاکری بروید:

  • 7 صبح
  • 9 صبح
  • 2 بعدازظهر
  • 3 بعدازظهر

اگر هم در جزیره هرمز هستید و می خواهید به جزیره قشم بازگردید، می توانید در ساعت های زیر از این شناورهای دریایی استفاده کنید:

  • 8 صبح
  • 10 صبح
  • 3 بعدازظهر

بعد از آنکه به جزیره قشم رسیدید، می توانید به سراغ بلیط قشم به تهران بروید و در کمترین زمان ممکن یعنی حدوداً 1 ساعت و 45 دقیقه به شهر محل سکونت خود بازگردید.

نحوه تهیه بلیط برای سفر به هرمز

بهترین و مطمئن ترین راه برای تهیه بلیت شناورهای دریایی که از جزیره قشم به سمت هرمز حرکت می کنند، مراجعه حضوری به اسکله شهید ذاکری این جزیره است. برای تهیه بلیت باید کارت ملی خود را همراه داشته باشید. بعد از آن که بلیط خود را تهیه کردید به سمت گیت کنترل بلیط بروید و سپس وارد شناور شوید. کمی باید صبر کنید تا مسافران کامل سوار کشتی شوند. سپس کشتی شما را به سمت جزیره هرمز میبرد.

آیا می توان با خودروی شخصی به هرمز رفت؟

درصورتی که قصد دارید با خودروی شخصی به جزیره هرمز بروید ابتدا باید از محل سکونتتان تا بندرعباس را رانندگی کنید یا حتی به سراغ بلیت قطار برای خود و خودروی شخصیتان بروید تا به بندرعباس برسید. بعد از آنکه به این شهر رسیدید، به بندر پل بروید تا با استفاده از لندینگکرافتها یا همان شناورهای خودروبر، خودروتان را وارد جزیره هرمز کنید.

چند نکته درباره سفر از قشم به هرمز

  1. قبل از آنکه بخواهید از جزیره قشم به هرمز بروید، حتماً وضعیت آب وهوایی را چک کنید. چراکه شناورهای مسافربری این مسیر در زمانی که آب وهوا بارانی و طوفانی شود، اقدام به جابه جایی مسافر نمی کنند.
  2. حتماً در هنگامی که سوار شناورهای مسافربری می شوید، جلیقه خود را به تن کنید.
  3. حتماً زمان خود را طوری تنظیم کنید که در ساعت های گفته شده در اسکله شهید ذاکری در جزیره قشم حضور داشته باشید.
  4. در زمان های گذشته از قایق های موتوری به عنوان وسیله حمل ونقل برای جابه جایی مسافران بین جزیره قشم و هرمز استفاده می شد. استفاده از این وسایل به خصوص در شرایط بد جوی بسیار خطرناک است. پیشنهاد می کنیم که با پرداخت پول شناورهای مسافربری که خیلی هم زیاد نیست، سفر مطمئن تری برای رسیدن به جزیره هرمز داشته باشید.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز همانند شهرهای و جزایر جنوبی دیگر ایران آب وهوای گرم و مرطوبی دارد. به همین دلیل برای آنکه بتوانید از آب وهوای اینجا جزیره نهایت لذت را ببرید و امکان گشت وگذار در فضای آزاد این جزیره و بازدید از جاذبه های طبیعی آن برایتان فراهم شود، به شما توصیه می کنیم فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان را زمان سفر خود به این جزیره قرار دهید.

جاذبه های جزیره هرمز

سفر به جزیره هرمز به مسافرینی توصیه می شود که به دیدن جاذبه های طبیعی جزایر جنوبی کشور علاقه دارند. بهتر است در ابتدا به سراغ رزرو بلیط هواپیما قشم بروید و از جاذبه های دیدنی این جزیره بازدید کنید و سپس از طریق کشتیهای مسافربری به هرمز بروید. بدین شیوه در انتهای سفرتان از جاذبه های دیدنی هر دو جزیره بازدید کرده اید.

در سفرتان به این جزیره می توانید از سواحل زیبا، غارهای مرموز و دره های شگفت انگیز دیدن کنید. همچنین در این جزیره جاذبه های تاریخی نظیر قلعه پرتغالی ها، موزه دکتر نادعلیان، زیارتگاه خضر و مقام الیاس و همچنین قصر «بی بی گل» وجود دارد و علاقه مندان به آثار تاریخی نیز می توانند از سفرشان به این جزیره لذت ببرند. در ادامه جاذبه های طبیعی جزیره هرمز را نام میبریم:

  • دره مجسمه ها
  • دره رنگین کمان
  • غار الهه نمک
  • غارهای دریایی
  • ساحل سرخ هرمز
  • فرش خاکی هرمز
  • پرتگاه غروب
  • ساحل سنگ مرغان

سفر به قشم

در جزیره هرمز شب را کجا بمانیم؟

همان طور که در بخش های پیشین مقاله گفتیم، جزیره هرمز جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی دارد و وجود چنین جاذبه هایی مسافران اهل ماجراجویی و ماندن در طبیعت را به سمت این جزیره میکشاند. یکی از راه های اقامت در جزیره قشم برای این دسته از افراد چادر زدن است.

اگر شما هم وسایل طبیعت گردی تان کامل است، یعنی چادر، زیرانداز چادر، کیسه خواب، کفش و کوله مناسبی در اختیار دارید و اطلاعات اولیه در زمینه استقرار در طبیعت و چادر زنی را میدانید، می توانید یک مکان مناسب را برای برپایی کمپ در این جزیره انتخاب کنید. در غیر این صورت می توانید در اقامتگاه های بوم گردی این جزیره شب را به صبح برسانید.

با رزرو اتاق های این اقامتگاهها شما می توانید از غذاهای محلی جنوبی برای وعده های ناهار و شامتان استفاده کنید. همچنین با صحبت کردن با مردم محلی کمی با آداب ورسوم آن ها آشنا میشوید. در ادامه نامه اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز را مشاهده می کنید:

  • اقامتگاه بوم گردی ماجرا
  • اقامتگاه بوم گردی خندق
  • اقامتگاه بوم گردی دنج
  • خانه بومی دره سفید
  • اقامتگاه سنتی دنیای سوفی

ازجمله امکانات موجود در اقامتگاه بوم گردی جزیره هرمز می توان به آشپزخانه، سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام، سیستم سرمایشی، سرویس خواب سنتی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ، اینترنت رایگان و امکان سفارش غذاهای محلی اشاره کرد.

در اقامتگاه های دنیای سوفی، دنج و ماجرا می توانید اتاق هایی را پیدا کنید که دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند.

جمع بندی

جزیره هرمز یکی دیگر از جزایر بکر جنوبی ایران است که در آن جاذبه های طبیعی مختلفی برای طبیعت دوستان وجود دارد. برای سفر از قشم به هرمز می توانید به اسکله شهید ذاکری مراجعه کنید و در یک سفر دریایی 45 دقیقه ای به جزیره هرمز برسید. بلیط را نیز می توانید به صورت حضوری در این اسکله تهیه کنید. در جزیره هرمز جاذبه های طبیعی مختلفی برای بازدید وجود دارد که در این مقاله آنها را نام بردیم. برای اقامت نیز میتوانید چادر بزنید یا در اقامتگاههای بوم گردی این جزیره اتاق رزرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو