قیمت هر کیلو اضافه بار هواپیما در فرودگاه امام خمینی

منبع: پلازا

4

1402/4/31

23:50


قیمت هر کیلو اضافه بار هواپیما در فرودگاه امام خمینی

هزینه اضافه بار دغدغه اصلی مسافران در سفرهای داخلی و خارجی است. افرادی که عازم سفر به خارج از کشور هستند؛ می‌توانند هزینه اضافه بار فرودگاه امام خمینی را از روی بلیط مشاهده کنند. اما راه بهتر و ارزان‌تر برای حمل اصافه بار در هواپیما چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین شیوه حمل اضافه بار و همچنین هزینه اضافه بار در ایرلاین‌ها آشنا شوید.

هزینه اضافه بار هواپیما در فرودگاه امام به چه عواملی بستگی دارد؟

برای محاسبه هزینه اضافه بار عوامل زیادی تاثیرگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ایرلاین
  • مدت زمان پرواز
  • هزینه رزرو بلیط هواپیما
  • پرواز داخلی یا خارجی
  • پرواز اکونومی (سیستمی)، بیزنس (کلاس تجاری) یا فرست کلاس

فریت بار مسافربری از فرودگاه امام خمینی

فریت بار مسافری اصطلاحا به ارسال بار یا اضافه بار مسافری به صورت هوایی و به وسیله بارنامه با شرکت‌هایی هوایی گفته می‌شود. فریت بار از طریق گمرک فرودگاه‌ها و به صورت غیر همراه و با هزینه بسیار کمتر از اضافه بار هواپیما به مقصد ارسال می‌گردد. هزینه فریت بار مسافربری به برخی موارد بستگی دارد که عبارتند از:

  1. مقصد مورد نظر
  2. وزن بار
  3. حجم بار
  4. ایرلاین حمل کننده

فریت بار مسافری ارزان‌ترین راه حمل کالا یا اضافه بار هواپیما از طریق خطوط هوایی است.

قیمت اضافه بار هواپیما در ایرلاین‌های مختلف

با توجه به اینکه قیمت اضافه بار در ایرلاین‌های مختلف کمی متفاوت است؛ در ادامه به بررسی قیمت اضافه بار توسط معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خواهیم پرداخت.

هزینه اضافه بار ایران ایر

مقدار بار مجاز و قیمت اضافه بار در شرکت هواپیمایی ایران ایر را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع پروازاکونومیبیزینس
پرواز خارجی30 کیلوگرم40 کیلوگرم
پرواز داخلی20 کیلوگرم30 کیلوگرم
هزینه اضافه بارهزینه اضافی پروازهای بین‌المللی ایران ایر به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. مسافر باید 1 درصد قیمت بلیط را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.

هزینه اضافی پروازهای بین‌المللی ایران ایر به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. مسافر باید 1 درصد قیمت بلیط را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.هزینه اضافه بار قشم ایر

مقدار بار مجاز و هزینه اضافه بار هواپیما در ایرلاین قشم ایر را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع پروازاکونومیبیزینس
پرواز خارجی30 کیلوگرم40 کیلوگرم
پرواز داخلی20 کیلوگرم20 کیلوگرم
هزینه اضافه بارهزینه اضافه بار قشم ایر با توجه ‌به مسیر سفر مشخص می‌شود و شما باید قبل از خرید بلیط هزینه اضافه بار مقصد موردنظر خود را بررسی کنید.

هزینه اضافه بار قشم ایر با توجه ‌به مسیر سفر مشخص می‌شود و شما باید قبل از خرید بلیط هزینه اضافه بار مقصد موردنظر خود را بررسی کنید.قیمت اضافه بار هواپیمایی آسمان

میزان بار مجاز در این شرکت هواپیمایی به دو صورت است:

  1. بر اساس تعداد بسته‌ها
  2. بر اساس محاسبه وزن

لازم به ذکر است که بر اساس قوانین این ایرلاین، علاوه بر اینکه بار حمل شده درون کابین هواپیما تنها می‌تواند یک بسته باشد؛ همچنین ابعاد بسته نیز باید از ( ۵۶*۴۵*۲۵) سانتی‌متر عبور نکند.

نوع پروازاکومونیبیزینس
پرواز خارجی30 کیلوگرم7 کیلوگرم ( 1 بسته )
پرواز داخلی20 الی 25 کیلوگرم5 کیلوگرم (1 بسته)
هزینه اضافه باربه طور کلی طبق قوانین حمل بار در هواپیما هزینه اضافه بار پرواز داخلی به ازای یک کیلوگرم، 1 درصد از مبلغ کل بلیط هواپیما محاسبه می‌شود.

به طور کلی طبق قوانین حمل بار در هواپیما هزینه اضافه بار پرواز داخلی به ازای یک کیلوگرم، 1 درصد از مبلغ کل بلیط هواپیما محاسبه می‌شود.هزینه اضافه بار ماهان

مقدار بار مجاز و هزینه اضافه بار هواپیما در ایرلاین ماهان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع پروازاکومونیبیزینس
پرواز خارجی30 کیلوگرم40 کیلوگرم
پرواز داخلی20 کیلوگرم30 کیلوگرم
هزینه اضافه بارهزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. مسافر باید 1 درصد از هزینه بلیط را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.

قیمت اضافه بار ماهان ایر

قیمت اضافه بار هواپیمایی ترکیش ایرلاین

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید برای حمل بار توسط این ایرلاین نباید چمدان‌ها وزن بیشتر از 32 کیلوگرم داشته باشند. در غیر این صورت باید به بسته‌های کوچک‌تری تقسیم کنید.

مقدار بار مجاز در کلاس معمولی20 کیلوگرم
مقدار بار مجاز در بیزینس کلاس30 کیلوگرم
هزینه اضافه بارهزینه اضافه بار به ازای یک بسته 23 تا 32 کیلوگرمی 80 دلار آمریکا

برای حمل بار در ترکیش ایرلاین چمدان‌ها نباید بیش از 32 کیلوگرم وزن داشته باشد.

هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات

نکته قابل توجه در ایرلاین امارات این است که محدودیت بسته و چمدان در این ایرلاین وجود ندارد. از این رو می‌توانید بار خود را در هر تعداد بسته و چمدان تا سقف مجاز که با توجه به نوع پرواز شما تعیین می‌شود؛ تحویل دهید.

نوع پروازاکونومیبیزینسفرست کلاس
مقدار بار مجاز30 کیلوگرم40کیلوگرم50 کیلوگرم
هزینه اضافه بارهزینه اضافه بار هواپیمایی امارات به ازای هر کیلوگرم و مسافت یا مقصد محاسبه می‌شود. این هزینه اضافه بار به ازای هر کیلوگرم از ۲۰ دلار آمریکا تا ۵۰ دلار آمریکا متفاوت. مسافران حتماً باید قبل از خرید بلیط هزینه اضافه بار پرواز و مقصد خود را بررسی کنند.

هزینه اضافه بار هواپیمایی کاسپین

مقدار بار مجاز پرواز داخلی20 کیلوگرم
مقدار بار مجاز پرواز خارجی30 کیلوگرم
هزینه اضافه باراضافه بار در مسیر داخلی و خارجی برابر با 1 % قیمت بلیط در همان مسیر است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر

در پروازهای قطر ایرلاین وزن بسته‌ها نباید بیشتر از 32 کیلوگرم باشد. علاوه بر این، مجموع طول و عرض و ارتفاع آن نباید بیشتر از 158سانتی‌متر باشد. مقدار بار مجاز و همچنین هزینه بار اضافی در هواپیمایی قطر ایرلاین در جدول زیر به خوبی نشان داده شده است.

مقدار بار مجاز و هزینه اضافه بار در شرکت هواپیمایی قطر

سوالات متداول در مورد هزینه اضافه بار در فرودگاه امام

  1. هزینه اضافه بار در فرودگاه امام به چه عواملی بستگی دارد؟ نوع ایرلاین، مدت زمان پرواز، قیمت بلیط، پرواز داخلی یا خارجی، پرواز اکونومی (سیستمی)، بیزنس (کلاس تجاری) یا فرست کلاس
  2. هزینه اضافه بار ماهان ایر چقدر است؟ هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. مسافر باید 1 درصد از هزینه بلیط را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.
  3. ارزان‌ترین راه برای جابه‌جایی اضافه بار از طریق خطوط هوایی چیست؟ فریت بار مسافربری از طریق خطوط هوایی، ارزان‌ترین راه برای جابه‌جایی اضافه بار یا کالاهای مختلف است.

جمع بندی

با توجه به اطلاعات این مطلب می‌توان گفت که هزینه بار در فرودگاه امام بر اساس نوع ایرلاین و مقصد شما تعیین می‌شود و قیمت ثابتی ندارد. اگر شما هم قصد سفر با هواپیما را دارید؛ می‌توانید با خرید بلیط چارتر هواپیما از سامانه‌های آنلاین نظیر قاصدک24 سفر مطمئنی را تجربه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو