وسایل مورد نیاز برای مسافرت یک هفته ای

منبع: پلازا

4

1402/6/9

11:53


وسایل مورد نیاز برای مسافرت یک هفته ای

آماده سازی وسایل مورد نیاز برای یک سفر چند روزه معمولا کار دشواری نیست و اغلب افراد بر سر این موضوع توافق دارند که برای این سفر فقط تعداد محدودی لباس و چند وسیله ضروری دیگر کفایت می‌کند در واقع ملاک اصلی این است که هرقدر چمدان سبک‌تر باشد بهتر است. با این حال در سفرهای طولانی‌تر مانند مسافرت یک هفته‌ای که بسیار هم رایج است این کار قدری مشکل است بطوری که بسیاری از مواقع وسیله‌ای از قلم می‌افتد. از این رو قصد داریم تا این بار به سراغ موضوع وسایل مورد نیاز برای مسافرت یک هفته‌ای برویم. پس اگر شما هم به زودی قرار است راهی چنین سفری شوید حتما ادامه مطلب را دنبال کنید.

مدارک مورد نیاز برای سفر خارجی و داخلی

اگر به اندازه کافی اهل سفر باشید حتما می‌دانید که برای تمامی سفرها اعم از سفر به مقاصد داخلی و مقاصد خارجی لازم است تا برخی مدارک به ویژه مدارک هویتی را همراه داشته باشیم. برای سفرهای داخلی این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، مدارک مالکیت خودرو و گواهینامه رانندگی است. برای سفرهای خارجی همراه داشتن گذرنامه و بیمه نامه سفر از اصلی‌ترین مدارکی است که مسافران باید همراه داشته باشند. علاوه بر آن بهتر است تاییدیه رزرو هتل را همراه داشته باشید و در صورتی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه کرده‌اید نیز یک نسخه چاپی از آن را به همراه داشته باشید. ممکن است در نگاه اول این موضوع بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد اما خوب است بدانید که این موضوع بسیار رایج است و این مدارک معمولا جزو مواردی هستند که همواره مسافران آنها را از قلم می‌اندازند. بنابراین پیش از هر چیز دیگر لازم است ابتدا این مدارک را در کیف دستی خود قرار دهید.

لباس هایی که باید در چمدان سفر گذاشت

مسلما کفش و لباس جزو اولین وسایلی است که هنگام جمع‌آوری وسایل مورد نیاز برای سفر مورد توجه قرار می‌گیرد. شاید با خودتان تصور کنید برای سفر یک هفته‌ای لازم است تا کوهی از لباس‌ها را در چمدان گذاشت. درست است که تعداد لباس‌ها در این سفر به نسبت سفرهای چند روزه بیشتر است اما از آنجا که حجم وسایل دیگری که در این سفر نیاز دارید زیاد است، لازم است تا هوشمندانه‌تر عمل کنید و از بردن چندین دست لباس مشابه یا غیر ضروری خودداری کنید. قبل از آنکه مشغول به جمع‌آوری لباس‌ها شوید بهتر است ابتدا درباره وضعیت آب و هوای مقصد سفر تحقیق کنید تا صرفا لباس‌های متناسب را در نظر بگیرید. در مورد کفش بهتر است صرفا یک نوع کفش راحت همراه داشته باشید به ویژه اگر قرار است به طبیعت‌گردی بروید حتما کفش پیاده‌روی و راحت همراه ببرید و ترجیحا رنگی انتخاب کنید که با اغلب لباس‌هایتان همخوانی داشته باشد.

 

وسایل مورد نیاز برای مسافرت یک هفته ای

لوازم الکترونیکی در سفر

زندگی در عصر تکنولوژی موجب شده است تا روز به روز نیاز بیشتری به استفاده مداوم از برخی گجت‌ها و گوشی موبایل پیدا کنیم. از این رو ابزارهای الکترونیکی مانند پاوربانک، سیم شارژر موبایل، کتابخوان الکترونیک، دوربین دیجیتال و هنزفری نیز از جمله وسایل ضروری در یک سفر یک هفته‌ای است. بعلاوه توصیه می‌کنیم حتما اپلیکیشن‌های مسیریابی آنلاین و محتوای سرگرم‌کننده صوتی و تصویری مناسبی را برای سفر در نظر بگیرید. زیرا فرقی ندارد که قرار است سفرتان از نوع هوایی باشد و یا با تهیه بلیط قطار به سفر می‌رود در هر صورت در طول مسیر و قبل از رسیدن به مقصد نیاز دارید تا کمی تفریح کنید.

لوازم بهداشتی ضروری در طول سفر

لوازم بهداشتی از جمله مسواک، خمیردندان، صابون و شامپو از جمله مواردی است که مسافران تمایل دارند تا حتما در چمدان سفر خود قرار دهند. با این حال لازم است به این نکته اشاره کنیم در صورتی که چمدانتان فضای کافی برای قرار دادن این اقلام ندارد بهتر است از برخی از رایج‌ترین اقلام مانند شامپو یا صابون حمام صرف نظر کنیم. زیرا در اکثر مواقع قرار است رد طول سفر در یک هتل یا مرکز اقامتی اسکان داشته باشیم و در این صورت نیز این اقلام در هتل قرار دارد و یا دست کم با مراجعه به اولین فروشگاه نزدیک در شهر مقصد می‌توان این اقلام را با قیمتی نسبتا کم خریداری کرد.

وسایل مورد نیاز برای مسافرت یک هفته ای

اقلام دارویی ضروری برای سفر

از میان وسایل مورد نیاز سفر، اقلام دارویی از جمله مواردی است که به دقت باید بررسی شود. در سفر با سالمندان، کودکان و یا افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بهتر است پیش از سفر با پزشک مربوطه در خصوص داروهایی که در طول سفر باید همراه مسافر باشد مشورت کرد. در صورتی که نیاز است مسافر همچنان در طول سفر از داروهای خاص استفاده کند بهتر است نسخه پزشکی آن را به همراه یاداشتی حاوی زمان و نحوه استفاده از داروها را در کیف دستی خود یا مسافر قرار دهید. از این گذشته هر قدر هم که از نظر جسمی سالم باشید لازم است با توجه به آنکه سفر هفت روزه زمان کمی نیست، برخی داروهای عمومی مانند مسکن‌های سردرد، قرص ضد تهوع، شربت گیاهی سوء هاضمه و مواردی از این قبیل را همراه داشته باشید. گفتنی است در خصوص همراه داشتن فرص‌ها و داروهای مسکن در سفرهای خارجی به ویژه سفر با بلیط هواپیما لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که احتمالا نیاز به همراه داشتن نسخه پزشکی دارید و در بسیاری از موارد نیز همراه داشتن داروها به ویژه مسکن‌ها ممنوعیت جدی دارد.

وسایل مورد نیاز در سفرهای طبیعت گردی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به سفرهای طبیعت‌گردی علاقمندند و قرار است به زودی برای اولین بار راهی این سفر شوید توصیه می‌کنیم علاوه بر وسایل ضروری برای سفر که در قسمت‌های قبل از آنها نام برده شد برخی تجهیزات ایمنی و وسایل مخصوص طبیعت‌گردی را همراه داشته باشید. مهم‌ترین این وسایل شامل چراغ قوه، چاقوی سفری، نقشه محلی، قطب نما، چادر یا کیسه خواب مسافرتی، کاور ضد آب برای وسایل، کوله پشتی، کفش مناسب پیاده روی، کبریت یا فندک، دربازکن، باربکیو سفری و ظروف یکبارمصرف مسافرتی می‌شوند. به خاطر داشته باشید که خوراکی‌های مخصوص برای این نوع سفرها را حتما از قبل تدارک ببینید. بطری آب معدنی، تنقلات شیرین و غذاهای کنسروی از جمله نمونه‌های این خوراکی‌ها هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو