طرز تهیه پاکوره مرغ غذای هندی خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

1

1402/12/27

11:18


همانطور که پاکوره جزو غذاهای هندی تند و تیز می باشد که دارای انواع مختلف می باشد و پاکوره مرغ جزو پاکوره های خوشمزه می باشد به همین خاطر، در این مقاله شما را با طرز تهیه پاکوره مرغع آشنا خواهید شد.

پاکوره ها از سبزیجات مختلفی تهیه می شود و داخل روغن داغ سرخ می شوند و همراه با سس های مختلف می توانید نوش جان کنید  که جزو غذا های خیابانی در هند و آسیا می باشد  بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به غذا های پرادویه و تند و تیز دارید می توانید این غذا را در منزل تهیه کنید که دارای انواع مختلفی است و پاکوره مرغ نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده بنابراین، اگر شما نیز به دنبال طرز تهیه پاکوره مرغ هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه  همراه ما باشید.

آشنایی با طرز تهیه پاکوره مرغ

نحوه تهیه پاکوره مرغ  بسیار ساده و راحت است و به راحتی می توانید در منزل تهیه آن را تهیه و نوش جان کنید از این رو، در ادامه مطلب دستور تهیه پاکوره مرغ را در اختیارتان گذاشته ایم تا بتوانید با کمک آن بتوانید پاکوره بسیار خوشمزه ای تهیه کنید.

مواد لازم :

  • سینه مرغ : یک عدد
  • گشنیز خرد شده : سه قاشق غذا خوری
  • آرد : یک دوم پیمانه
  • آرد ذرت : دو قاشق غذا خوری
  • آب : به مقدار لازم
  • پیاز : یک عدد
  • بکینگ پودر : یک قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره، فلفل قرمز : به مقدار لازم

دستور پخت پاکوره مرغ

نحوه تهیه :

در طرز تهیه پاکوره مرغ ابتدا مرغ را همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و یک پیاز چهار قاچ شده و مقدار کمی آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید سینه مرغ پخته شود و پس از پخت، مرغ را از آب مرغ چدا کرده و با کمک چاقو تیز یا غذا ساز به شکل ساطوری ریز نمایید.

در مرحله بعدی سینه مرغ پودر شده را داخل کاسه مناسبی ریخته و آرد را همراه با بکینگ پودر مخلوط کرده و بر روی سینه مرغ الک نمایید و بعد پیاز را پوست گرفته و به صورت ریز رنده کرده و بعد از گرفتن آب پیاز آن را به مواد بیفزایید و هم بزنید.

حالا تخم مرغ ها را همراه با تمام ادویه های گفته شده و ادویه های دلخواه تان و گشنیز و یا سبزی کوهی معطر بیفزایید و آرد ذرت را نیز ریخته و هم بزنید و به مواد کمی آب بیفزایید به اندازه ای که مواد نه شل و نه خیلی سفت باشد.

حالا از مواد برداشته و به صورت گرد در آورده و داخل سینی قرار داده و اجازه دهید به مدت نبم ساعت داخل یخچال استراحت کند و بعد داخل یک شیرجوش روغن ریخته و بعد از داغ شدن دانه دانه پاکوره را داخل ریخته سرخ و طلایی نمایید و بر روی دستمال روغن گیر بگذارید و بعد از خنک شدن با سس دلخواه نوش جان نمایید.

نحوه تهیه پاکوره مرغ

نکات پایانی

۱. می توانید آب مرغ را برای تهیه سوپ یا عصاره نگهداری نمایید.

۲. می توانید به ای آرد ذرت از آرد نخود چی استفاده نمایید اما آرد ذرت باعث ترد شدن می شود.

۳. امکان دارد تا یک دوم پیمانه آب مصرف شود که این بسته به نوع آرد شما دارد و نباید به صورت یکباره بیفزایید.

شما همراهان عزیز با کلیک بر روی انواع غذا با مرغ می توانید دستور پخت غذا های مختلفی را مطالعه کنید و به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو