طرز تهیه سوفله مرغ خوشمزه و لذیذ به سبک فرانسوی ها

منبع: آرگا

1

1402/9/11

08:04


سوفله مرغ یک غذای بسیار خوشمزه با ظاهری جذاب بوده که در تهیه آن از مواد های اولیه ای مانند مرغ، قارچ و پنیر پیتزا استفاده می شود. این غذا، غذایی فرانسوی بوده که حالتی مانند کیک دارد.

با استفاده از مرغ می توان انواع غذاهای فست فودی و دیگر غذاهای لذیذ را به راحتی تهیه کرد. سوفله مرغ یک غذای فرانسوی بوده که در فرانسه طرفداران بسیاری دارد. سوفله را معمولا با استفاده از مرغ، قارچ و دیگر مواد اولیه تهیه می کنند و به دلخواه می توان از مواد اولیه ای مانند فلفل دلمه ای استفاده کرد. طرز تهیه سوفله مرغ به روش فرانسوی در این مطلب قرار گرفته شده است.

غذاهای ملل انواع مختلفی از جمله فریتاتا اسفناج و لازانیا کلاسیک دارد. فریتاتا اسفناج بسیار مقوی بوده که برای تهیه این غذا با دستور پختی راحت کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید. سوفله مرغ یک غذای پف دار بوده که به همین دلیل نام آن سولفه می باشد. برای سرو می توان از انواع سس های مختلف مانندن سس کچاپ و دیگر سس های دلخواه و متنوع استفاده کرد

سوفله مرغ فرانسوی

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شیر ۱ پمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • آرد ۲ قاشق مرباخوری
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • برگ بو به مقدار لازم

سوفله مرغ خوشمزه

طرز تهیه سوفله مرغ به روش فرانسوی

مرغ را با مقدار آب جوش درون قابلمه ای بگذارید تا آب پز شود. پیاز را چهار قاچ کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و برگ بو به قابلمه اضافه کنید. در ادامه تابه ای را با مقداری روغن بر روی حرارت زیاد بگذارید و قارچ های حلقه ای ریز شده را در تابه تفت دهید.

پس از پخته شدن مرغ، مرغ ها را با استفاده از چنگال ریش ریش کنید و به قارچ ها بی افزایید. در حد مخلوط شدن هم بزنید. داخل تابه ای دیگر آرد را بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس کره را به تابه بی افزایید و طوری هم بزنید که گلوله نشود.

پس از مقداری هم زدن شیر، نمک و فلفل با هم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید. در حدی که مخلوط شوند هم بزنید. مخلوط مرغ و قارچ را درون سس بریزید و هم بزنید. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و هر کدام را مقداری با دور تند همزن هم بزنید تا زرده کرم رنگ و سفیده حجیم شود.

وقتی سفیده طوری شد که وقتی برگرداندید نریزد به زرده کرم رنگ شده اضافه کنید و با لیسک به یک سمت هم بزنید. این مخلوط را به مخلوط مرغ و قارچ اضافه کنید و هم بزنید. ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و مایع سوفله مرغ را بریزید. سپس بر روی آن پنیر پیتزا بریزید.

طرز تهیه سوفله مرغ لذیذ

پس از ریختن پنیر پیتزا، سوفله مرغ فرانسوی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید. دقت داشته باشید برای این که پف سولفه مرغ نخوابد در حین پختن نباید در فر را باز کنید و حداقل بعد از ۳۰ دقیقه می توان باز کرد. پس از پختن سوفله مرغ را سرو کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو