طرز تهیه مرغ با سیر و خامه یک غذای ایتالیایی خوش طعم

طرز تهیه مرغ با سیر و خامه یک غذای ایتالیایی خوش طعم


منبع: آرگا

4

1402/7/6

08:08


ممکن است در آشپزخانه شما مواد و خوراکی های بسیاری وجود داشته باشد که تنها برای تهیه یک برنامه غذایی تکراری به کار می روند، اما با یادگیری دستور پخت غذاهای مختلف می توانید به این برنامه غذایی تنوع بخشیده و طعم های دلپذیر نویی را تجربه کنید.

مرغ با سیر و خامه غذایی ایتالیایی با طعم دوست داشتنی و البته رسپی نسبتا ساده است که هر یک از شما عزیزان می توانید به سادگی آن را در آشپزخانه منزل خود تهیه کنید. با نگاه انداختن به مواد این غذا به خوبی پی به طعم ناب و نیز غنی از ارزش غذایی بودن آن می گردید. در این مطلب طرز تهیه مرغ با سیر و خامه را آموزش می دهیم.

مرغ خامه ای از غذاهای خوش طعم بین المللی می باشد که در طعم های گوناگونی تهیه می گردد، این غذا از غذاهای خوش طعم و محبوب می باشد که اصالتش به ایتالیا باز می گردد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن سینه مرغ، قارچ و خامه است که به دو صورت ساندویچ و یا همراه سبزیجات پخته شده با بخار، پوره سیب زمینی و یا در کنار برنج میل می توان میل کرد. اگر از جمله کسانی هستید که گوشت قرمز برای شما منع شده است، این غذا انتخابی فوق العاده محسوب می شود.

روش تهیه مرغ با سیر و خامه در خانه به روشی ساده

مواد لازم

  • ۴۰۰ گرم قارچ
  • ۶۰۰ گرم سینه مرغ
  • ۲۰ گرم آرد
  • ۱۰۰ گرم کره
  • یک پیمانه خامه
  • ۲ پیمانه آب مرغ
  • ۱ عدد پیاز
  • ۴ حبه سیر
  • میزان نیاز فلفل سیاه
  • ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میزان نیاز نمک

طرز تهیه مرغ با خامه و سیر در چند مرحله ساده و اما طعمی دلچسب

در اولین مرحله پیاز و سیر را به شکل نگین خرد نمایید، داخل تابه ای مقداری روغن زیتون ریخته و بر روی شعله متوسط بگذارید تا داغ گردد. بعد پیاز و سیرهای خرد شده را تفت بدهید تا سبک شده و به رنگ طلایی درآید. سینه مرغ را به صورت نوار نازک ببرید و در تابه بریزید. حالا سینه مرغ را خوب تفت بدهید تا رنگش تغییر کرده و سرخ گردد.

قارچ را ورقه ورقه اسلایسی برش بزنید و در این مرحله به آن بیفزایید، در نهایت زمان دهید قارچ به خوبی سرخ گردیده و آب بین بافت هایش بخار گردد و بعد قابلمه ای را بر روی شعله بگذارید. کره را به قابلمه افزوده و زمان دهید کره ذوب گردد، بعد آرد را به کره افزوده و تفت بدهید تا طعم خامی آرد گرفته شود. در نهایت آب مرغ را به قابلمه افزوده و خوب با یکدیگر ترکیب نمایید.

وقتی آرد به خوبی با آب مرغ و سایر مواد ترکیب گردید، سس خردل و خامه را به قابلمه افزوده و سریعا قابلمه را از روی شعله بردارید و آنقدر بهم بزنید تا سس به طور کامل مخلوط و یکنواخت گردد و سس را به درون تابه بیفزایید. کمی فلفل سیاه و نمک را به تابه افزوده و با یکدیگر ترکیب نمایید، زمان دهید سینه مرغ داخل سس باقی مانده و به خوبی غلظت دار و پخته شود. وقتی که گوشن مرغ به طور کامل پخته گردید شعله زیر تابه را قطع کنید.

خوراک مرغ با سیر و خامه را داخل ظرفی مناسب ریخته و بعد بسته به ذائقه خود کمی سبزی جعفری خرد کرده برای تزیین بر روی این غذا بریزید، و در آخر هم غذا را با پوره سیب زمینی میل نمایید.

طرز تهیه مرغ با سیر و خامه با طعمی ناب

خواص خامه

کاهش استرس، تولید گلبول های قرمز، مفید برای بینایی و چشم، تشکیل و تحکیم استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز و مفید برای افسردگی از جمله خواص و مزایای خامه می باشد که علاوه بر حضور در وعده غذایی صبحانه از آن برای تهیه دسر و غذاها همچون پاستای خامه ای، سیب زمینی خامه ای و کیک خامه ای  و … استفاده می شود.

دستور پخت مرغ با سیر و خامه در چند مرحله

خواص سیر

و اما سیر بدبوی پرخاصیت که واقعا هم بهترین تعریف و معرفی آن است، هرچه از خواص ارزشمند سیر بگوییم باز هم کم گفته ایم، سیر مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مفید برای کم کردن فشارخون و کلسترول خون، جلوگیری از بیماری سرطان، جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر می باشد که کاربرد آن در تهیه انواع غذاها، میان وعده، ترشی بینظیر زیاد است که به عنوان نمونه می توان به سیر با ماست، سوپ سیر، سس سیر و .. را می توان نام برد.

روش تهیه مرغ با سیر و خامه خوشمزه

در این مطلب که با همراهی شما به پایان رسید، آموزش طرز تهیه مرغ با سیر و خامه را با شما به اشتراک گذاشتیم، امیدواریم از مطالعه این دستور پخت نهایت استفاده را برای تنوع بخشیدن به برنامه غذایی خود و چشیدن یک طعم دلچسب و ایده آل ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو