۵ دلیل غذا خوردن احساسی

منبع: فرزند

135

1398/8/13

13:07


۵ دلیل غذا خوردن احساسی

غذا خوردن احساسی یکی از چالش های غیر منتظره انسان است که اغلب در شرایط روحی و روانی خاص، کسالت و یا سرگرمی، پرخوری های دوران کودکی و یا تحریک شدن برای همراهی با دیگران می باشد.

ممکن است همین خوردن احساسی در آینده دچار مشکلات فروانی را برای سلامتی شما به وجود بیاورد.

استرس، عامل اصلی غذا خوردن احساسی

بالا بودن استرس در زمان های طولانی باعث ایجاد هورمون های استرس یا کورتیزول می شود. همین کورتیزول باعث افزایش تمایل شما به خوردن فذا های شور، شیرین و چرب خواهد شد. در واقه هرچه استرس خود را کنترل نکنید و تبدیل به یک انسان استرسی شوید بیشتر امکان دارد که مواد غذایی را برای تسکین احساس خود استفاده کنید.

سرکوب احساسات

بسیاری از افراد در هنگام احساس ناراحتی مانند: خشم، ترس، غم و اندوه، اضطراب و تنهایی برای تسکین درد خود مواد غذایی استفاده می کنند که یک راه اشتباه و خاموش است، بنابراین بجای این که خودتان را با مواد غذایی مشغول کنید می توانید در کنترل این احساسات خودتان را تقویت کنید.

کسالت یا احساس پوچی

گاهی حوصله تان سر می رود و یا احساس کسالت می کنید و غذا خوردن را راهی برای مشغول کردن ذهن و وقتتان می یابید.

عادت‌های دوران کودکی

عادت های غذا خوردن احساسی معمولا از کودکی به بزرگسالی منتقل می شوند بنابراین قابل حل هستند.

همراهی با دیگران

همراه شدن با جمع در یک وعده غذایی یک راه عالی برای از بین بردن استرس است که عامل اصلی غذا خوردن احساسی است، اما ممکن است منجر به پرخوری شود چون مواد غذایی بیشتر از مواقع دیگر در دسترس است یا این که دیدن دیگران در حال خوردن اشتهای شما را برای خوردن بیشتر تحریک کند که اگر همین موضوع کنترل نشود منجر به خوردن احساسی می شود و در نتیجه چاقی را به همراه خواهد داشت.

منبع: میس مگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو