نگهداری گل لیندا و پرورش این گیاه در خانه

نگهداری گل لیندا و پرورش این گیاه در خانه


منبع: آرگا

277

1398/9/26

02:39


پرورش گل لیندا که امروزه اغلب افراد به دلیل سریع الرشد بودنش اقدام به کاشت آن می کنند و ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان شرایط محیطی لازم برای نگهداری از این گیاه و حتی آفاتی که ممکن است رشد او را مختل کند پرداخته ایم با ما همراه باشید.

نگهداری گل لیندا که امروزه اغلب افراد به کاشت آن اقدام کرده اند و این گیاه در دسته گیاهان آپارتمانی و بیرونی قرار دارد که دارای تنه ای چوبی و زیبا می باشد و شما می توانید از آن در هر شرایط و فضایی نگهداری کنید.

آشنایی با چگونگی نگهداری گل لیندا

لیندا از دسته گیاهان زیبای آپارتمانی است که البته نگهداری از آن نیز بدون هیچ زحمتی قابل انجام شدن می باشد. شما از این گیاه می توانید در ادارات و سازمان ها استفاده کنید و همچنین این گیاه برای افرادی که تاکنون سابقه پرورش و نگهداری از گیاهان را نداشته اند بسیار مناسب می باشد.

نحوه نگهداری گل لیندا

گل لیندا که به نخل دم اسبی و لیندا نیز مشهور است دارای برگ های مقاوم و کشیده،مجنون و فنری می باشد. برگ های این گیاه بری اینکه از هدر رفتن آب جلوگیری کنند دارای سطح مسطح کمی می باشند. انتهای ساقه این گیاه شکل عجیبی به خود می گیرد و بسیار ضخیم نیز می باشد و به همین خاطر در زبان انگلیسی آن را پای فیل می نامند و پای بسیار ورم کرده بزرگ آب را درون خود ذخیره می نماید. برگ های این گیاه آویزان،باریک،کشیده،فنری، ضخیم و البته مقاوم است که طولشان به  ۱.۸ متر می رسد ولی عرض آن ها کمتر از ۲.۵ سانتی متر می باشد.

شرایط مورد نیاز برای پرورش گل لیندا:

همانطور که می دانید تمامی گیاهان برای رشد کردن نیازمند شرایطی هستند که ما در ادامه به بیان چندی از این ملزومات رشد آن ها پرداخته ایم:

 آبیاری منظم:

بهتر است بدانید که میزان آبیاری این گیاه در تابستان به مراتب بیشتر از فصل زمستان می باشد و بایستی در طول هر رویش یعنی هر هفته یکبار و در فصل زمستان به اندازه ای آب دهید که گل ها پژمرده نشوند. توجه داشته باشید که بایستی خاک گیاه بین دو آبیاری کاملا خشک شده باشد زیرا آبیاری بسیار زیاد برای این گیاه بسیار خطرناک خواهد بود و امکان پوسیده شدن برگ های آن وجود دارد.

آبیاری منظم گیاه لیندا

دمای مناسب:

این گیاه دمای بالا را دوست می دارد ولی با دمای متوسط نیز سازگار خواهد بود. بهتر است بدانید که این گیاه در دمای ۱۲ الی ۲۱ درجه بهترین رشد خود را خواهد داشت اما در برابر سرما حساس می باشد و بهترین دما در فصول سرد سال برای گیاه لیندا ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد.

تعویض گلدان برای نگهداری گیاه لیندا:

بهتر است بدانید که این گیاه دوست ندارد که ریشه هایش پراکنده باشد و به همین خاطر توصیه می شود که تنها هر دو سال گلدان آن را عوض نمایید و در باقی روزها به تعویض کمی از خاک بستر آن کفایت کنید و البته زهکشی خاک را ینز بهتر است بازدید کنید. به طور کلی در مورد این گیاه می توان گفت که هر چه گلدان تنگ تر باشد گل لیندا رشد بهتری از خود نشان خواهد داد.

راه های نگهداری گل لیندا

نور کافی:

گیاه لیندا اغلب در فضایی خوب رشد خواهد کرد که نور خورشید به جز ماه های تیر و مرداد به صورت مستقیم بدان می تابد. توجه داشته باشید که پرورش این گیاه اگر با نور مصنوعی صورت بگیرد نبایستی بیش از هشتصد شمع و مدت تابش آن در روز کمتر از ۱۲ ساعت باشد.

هرس کردن گیاه لیندا:

گاهی بر روی ساقه های گیاه لیندا جوانه هایی رشد می کند که اگرچه هنگام تکثیر گیاه می توان از آن ها استفاده نمود اما با تداوم و رشد بیشتر جوانه ها گیاه مادر چند تنه خواهد شد به همین خاطر برای حفظ سلامت گیاه توصیه می شود که جوانه ها را از ساقه جدا نمایید.

چگونگی هرس کردن گیاه برای نگهداری گل لیندا

خاک مرغوب برای رشد بهتر لیندا:

بهتر است بدانید که بهترین خاک برای پرورش گل لیندا خاک کمپوست می باشد که شامل دو قسمت می باشد یکی پیت هوموس و دیگری ماسه و سنگریزه هایی که برای زهکشی خاک بسیار مناسب هستند.

تهیه خاک مرغوب و مناسب برای کاشت و پرورش گیاه لیندا

آفات و بیماری های گیاه لیندا:

اگر برگ های سطح خارجی گیاه زرد شده اند و به سرعت می افتند مربوط به آبیاری بیش از اندازه می باشد و بایستی اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله دو آبیاری کاملا خشک شود.

اگر برگ های گل لیندا خشک شده و در حال ریزش هستند بدانید که هوای محیط گیاه بسیار گرم است و لازم می باشد تا گیاه را به مکان خنک تری انتقال دهید و غبارپاشی را نیز از یاد نبرید.

اگر گیاه شروع به رشد نمی کند و دائما خسته است دلیل می تواند کمبود نور باشد و بایستی گلدان را به فضای روشن تری انتقال دهید.

اگر ساقه گیاه منقبض شده و دارای چروک هایی می باشد دلیل تشنه بودن گیاه است و بایستی گیاه را درون یک تشت آب قرار دهید و آبیاری را تنظیم کنید.

اگر لکه های قهوه ای بر روی گیاه مشاهده می شود بهتر است بدانید که عامل آن آفت می باشد و بایستی با سموم حشره کش گیاه را سمپاشی کنید تا علائم از بین بروند و همچنین می توانید مقداری پنبه آغشته به سم را نیز بر روی حشرات بزنید که از بین بروند.

بیماری های گیاه لیندا

ظاهر شدن لکه های قهوه ای بر روی گیاه که دلیل آن کمبود آبیاری گل می باشد و بهتر است تا گل را به مکانی با رطوبت منتقل نمایید. همچنین این رنگ قهوه ای از بین نخواهد رفت و گیاه به همان رنگ باقی می ماند ولی شما می توانید اقدامات لازم را برای افزایش رطوبت آن انجام دهید.

اگر با رشد نکردن گیاه مواجه شدید بهتر است تا سالم بودن آن را چک کنید و البته به عوامل محیطی نیز بایستی توجه داشته باشید و اگر در فضای کم نوری گیاه قرار دارد آن را به مکان دیگری انتقال دهید و همچنین آبیاری را به صورت درست انجام دهید. همچنین شما بایستی بر تغذیه گل لیندا نیز نظارت داشته باشید.

شپشک آرد آلود از دسته حشراتی است که شیره گیاه را می مکد و دارای پوششی نرم و پرز مانند است. شما می توانید برای از بین بردن این حشره در گیاه با پزشک مشورت کنید و یا هنگام خرید از فاقد حشره بودن گیاه اطمینان حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات ما در رابطه با نحوه تهیه خاک برگ و نیز نحوه پرورش نخل شامادورا را مشاهده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو