براق کردن مو با انواع روش های طبیعی و امتحان پس داده!

براق کردن مو با انواع روش های طبیعی و امتحان پس داده!


منبع: آرگا

140

1398/11/22

10:42


موی زیبا و درخشان چیزی است که هرخانمی آرزوی آن را دارد. اهمیت ندارد که موی شما کوتاه، بلند، فر و لخت باشد، نکته ای که بسیار قابل توجه می باشد نرمی و لطافت آن ها است. اگربه دنبال راه کار های خانگی کم هزینه برای براق کردن موی خود هستید، در این بخش از مجله آرگا با ما همراه باشید.

تمامی خانم ها به دنبال موهای زیبا و بلند می باشند تا به وسیله آن زنانگی خود را بیشتر به رخ بکشند. مو یکی از عوامل موثر در زیبایی می باشد که در جمع و میهمانی ها فرد را تبدیل به یک آدم منحصر به فرد می کند. برخی عوامل همچون؛ آلودگی های محیطی، استفاده از وسایل زیبایی مو، شستشوی مو با شامپوهای مملو از مواد شیمیایی بر زیبایی و کدر شدن مو بسیار تاثیر گذار است که باید به دنبال راهی برای از بین بردن این مشکل بود.

برای براق کردن مو چیکار کنیم

برای براق کردن مو و دست یابی به زیبایی نیاز به مراقبت پی در پی می باشد. اگر همواره از کرم مو های مرطوب کننده برای شانه زدن مو های خود استفاده کنید به هیچ گاه به وزی و زبری آن ها دچار نخواهید شد. همچنین عوامل بسیاری در سلامت مو نقش دارد که دوری از آن ها شما را پله ای به سلامت مو نزدیک می کند.

براق کردن مو با نکاتی که در ادامه گفته شده است

امروزه برای رهایی از مشکلات پوست مو راه کارهای بسیاری وجود دارد که رعایت هر یک از آن ها شما را گامی به سوی موهای نرم و زیبا هدایت می کند. همچنین رعایت نکاتی که در ادامه خواهید خواند باعث افزایش حجم مو، براق کردن مو، ضخیم شدن تارهای مو، سلامت موها، ترمیم موهای آسیب دیده و شفافیت و درخشانی آن ها می شود.

  • استفاده از شامپوهای نرم کننده و متناسب با مو

استفاده مداوم از برند مخصوص شامپو برای مو ها مسئله ای است که ذهن بسیاری از مردم را به خو درگیر کرده است. اگر می خواهید همراه با شامپوی خود از نرم کننده نیز استفاده کنید، سعی کنید از یک برند شامپو پیروی کنید. تمامی برند ها در ترکیبات شامپو و نرم کننده خود از ترکیباتی استفاده می کنند که مکمل یک دیگر هستند و تا حدودی از ریزش بیش از حد مو جلوگیری می کنند.

از ترکیب شامپوها با یک دیگر بپرهیزید و سعی نکنید قطرات باقی مانده از شامپوی دیگر را با شامپوی خود ترکیب کنید. حاصل این ترکیب شامپویی با اثر بخشی پایین و نرم کنندگی کمتر است و ممکن است اثر نامطلوبی بر موها بگذارد. بهترین استفاده از قطرات آخر شامپو شستشوی لباس های ظریف می باشد.

آشنایی با روش مناسب شستشو موها

  • اگر جنس موی منحصر به فرد دارید، برخی شامپو ها را با یک دیگر ترکیب کنید

گاهی  پیش می آید که مصرف یک شامپو از برند کارایی مورد نظر را ندارد. در این حال می توانید شامپوی مورد نظر خود را با شامپوی مورد نیاز دیگر میکس و به سر خود بزنید. برای مثال در زمان هایی که قسمتی از مو ها رنگ شده  است و نیاز به نرم کننده دارید می توانید شامپو را مقداری نرم کننده ترکیب و بعد استفاده کنید. همچنین قرار گرفتن مو ها در معرض حرارت موجب شکستگی و زبری مو می شود که نیاز به شامپوی تقویت کننده دارد، برای درمان این اتفاق می توانید در کنار شامپوی تقویت کننده از نرم کننده هم برای رفع وز شدگی مو استفاده کنید.

  • کمتر از شامپو استفاده کنید

همه  ما عادت داریم که با توجه به بلندی و تراکم حجم مو، از شامپوی بیشتری استفاده کنیم. باید این نکته را به یاد داشت که مصرف بیش از اندازه شامپو باعث خشکی پوست سر و موها می شود که به جای تاثیرات مثبت، زیبایی را هم از موها خواهد گرفت. برای عملکرد بهتر فرمولاسیون های مو باید به یاد داشته باشید که مو ها را به خوبی خیس و سپس از شامپو استفاده کنید. برای استفاده بهتر از عملکرد شامپو ها مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید؛

شستشوی مناسب موها چگونه است

  1. به طور کامل زیر دوش بایستید، و صبر کنید که تمامی موهای شما به طور  کامل خیس شود.
  2. قبل از شستن مو ها با حرکات دایره ای و دورانی تمامی پوست سر خود را ماساژ دهید.
  3. با ماساژ دادن عمل گردش خون را در پوست سر تسریع کنید و سپس شامپو را به خوبی در سراسر سر پخش کنید.
  4. قسمت های بلند مو را در دست بگیرید و آن ها را با ملایمت کفی کنید.
  5. اگر دارای موهای حساس و نازک هستید این اعمال را به آرامی انجام دهید.

حالا می توانید به شستشوی مو های خود در طول ۲ دقیقه بپردازید.

  • اگر موهای نرم و نازک دارید، باز هم از استفاده نرم کننده غافل نشوید

اگر مو های نرم و زیبا دارید و بقیه به شما می گویند که از نرم کننده استفاده نکنید، بهتر است به حرف آن ها گوش ندهید. در هنگام استفاده از اتو مو حتما باید از نرم کننده استفاده کنید تا از آنان در برابر حرارت محافظت کنید. نکته ای که در استفاده از نرم کننده باید رعایت کنید این است که از برخورد آن با پوست سر جلوگیری کنید.

برای براق کردن مو می توانید قسمت های آخری مو را با نرم کننده ماساژ دهید و بعد از خارج شدن از حمام با حوله میکرو فایبر آن ها را خشک کنید.

معرفی روغن های مناسب در براق کردن مو

معرفی انواع ماسک برای درخشش موها

برای زیبایی و درخشندگی مو روغن های بسیاری وجود دارد، که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

  • روغن بادام

روغن بادام برای رفع کدری و زبری مو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بادام سرشار از ویتامین های D و E، کلسیم، منیزیوم و چربی است که در هنگام استفاده، مواد مغذی را به خوبی جذب می کند. علاوه بر صافی و زیبایی مو، روغن بادام به تسریع رشد مو های شما می پردازد.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از ویتامین و عملکرد های مثبت برای زیبایی موی شما می باشد. این روغن به عنوان مرطوب کننده طبیعی عمل می کند که با دارا بودن ویتامین های A -K -C -E -D، باعث رسانایی فواید بسیار به موهای شما  می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل آنتی باکتریال قوی می باشد که از پوست سر شما در مقابل انواعی از عفونت ها جلوگیری می کند.

  • روغن زیتون

از دیر باز از روغن زیتون برای تغذیه مو ها استفاده می کردند. این روغن به طور عمیق بر پوست سر شما نفوذ و با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی از ریزش بی روی مو های شما جلوگیری می کند.

  • روغن آووکادو

این روغن نجات دهنده پوست و موی شما می باشد، همچنین مصرف مرتب آن به براق کردن مو شما منجر می شود. روغن آووکادو سرشار از اسید های چرب ضروری، مواد مغذی و انواع از ویتامین هاست که در مرطوب کردن پوست سر شما عملکردی مثبت دارد. همچنین روغن آووکادو موهای شما را به خوبی تقویت می کند و در نهایت موی زیبا و درخشنده به شما هدیه می دید.

  • روغن نعناع

این روغن اثر فوق العاده ای برای  رسانایی رطوبت به موی شما را دارد. این روغن با دارا بودن PH مناسب از خشکی پوست سر شما جلوگیری و از شوره زدن آن ها جلوگیری می کند. روغن نعناع به عنوان تغذیه و مکمل مناسب مو ها شناخته شده است.

مصرف روغن زیتون در براق کردن مو

معرفی بهترین ماسک مو های طبیعی

  • ترکیب آووکادو با روغن زیتون

برایز تهیه این نوع ماسک، آووکادو را به خوبی نرم کنید، سپس ۲ قاشق چایی خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. این ماسک را بر روی موهای خود بزنید و از ریشه تا ساقه مو را به این ماسک آغشته کنید. بعد از گذاشتن ماسک بر روی موهایتان، پوست سر را به خوبی ماساژ دهید تا مواد مغذی به خوبی جذب پوست و مو شود. در مرحله بعد با پوششی موهای خود را بپوشانید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را با شامپوی معمولی شستشو دهید.

  • سرکه سیب به همراه لیمو ترش

برای تهیه این نوع ماسک برای براق کردن مو، نسبت های مساوی از آب لیمو و سرکه سیب را با یک دیگر ترکیب کنید و به موهای خود بزنید. بعد از نیم ساعت مو های خود را شستشو دهید و سعی کنید، هفته ای یک مرتبه این ماسک را بر روی موهایتان تجدید کنید.

همچنین سرکه سیب را می توان به تنهایی به شامپوی خود اضافه کرد و از اثرات مثبت آن بر روی مو لذت برد.

تهیه ماسک های خانگی برای زیبایی مو

  • تخم مرغ به همراه ماست

برای تهیه این ماسک ابتدا، دو عدد تخم مرغ را در ظرف به خوبی هم بزنید. نصف فنجان ماست به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه کنید و تمامی سر خود را با این ترکیب بپوشانید. بعد از سی دقیقه این ترکیبات را با آب سرد از موهای خود شستشو دهید.

توجه کنید که آب داغ به سر برخورد نکند چون باعث چسبندگی تخم مرغ ها به سطح مو می شود. استفاده هفته ای یک بار از این ماسک برای تاثیر گذاری فوق العاده ای به شما توصیه می شود.

  • پودر کاری

این روش تهیه ماسک از دیگر ترکیبات بسیار آسان تر است. برای تهیه این نوع ماسک می توانید پودر کاری را بادو عدد تخم مرغ مخلوط کنید و سپس بر روی مو ها قرار دهید.

  • برگ کاری

این ماسک گزینه خوبی برای براق کردن مو و رفع خشکی پوست سر می باشد. برای تهیه این ماسک باید ۲ قاشق چایی خوری روغن نارگیل را به همراه چند برگ کاری حرارت دهید و سپس بر روی موهای خود بکشید. سپس پوششی بر روی موهای خود قرا دهید و بعد از گذشت نیم ساعت آن را با شامپو معمولی شستشو دهید.

  • ما الشعیر

ابتدا موهای خود را با شامپوی مخصوص شستشو دهید و بعد مقداری ما الشعیر به موهای خود بزنید. به صورت دایره ای پوست سر را ماساژ دهید و بعد از گذشت پنج دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید. این عمل را می توانید هفته ای دو مرتبه تکرار کنید.

استفاده از الوورا در براق کردن مو

  • آلوورا

برای تهیه این ماسک، ۴ قاشق چایی خوری ژل آلوورا را با ۳ قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید و بعد از آن ۲ قاشق چایی خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. خمیری که از این ترکیب به دست آمده را بر روی موهای خود بزنید و سپس با پوششی آن را بپوشانید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه ترکیبات را با آب ولرم و یا آب سرد شستشو دهید.

  • عسل

۲ قاشق چایی خوری عسل را به همراه ۲ لیوان آب گرم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را در بطری های اسپری بریزید و بعد از شستشوی موها، ترکیب را بر روی مو ها اسپری کنید و سپس به ماساژ آن بپردازید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه می توانید ترکیب را شستشو دهید و این عمل را هفته ای ۱ بار تکرار کنید تا هرچه زودتر به براق کردن مو شما بپردازد.

  • ژلاتین

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق چایی خوری ژلاتین را با ۱ فنجان آب گرم ترکیب کنید و سپس ۱ قاشق چایی خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. این محلول را به موهای خود بزنید و با کلاه حمام آن را بپوشانید. بعد از گذشت ۱۰دقیقه ترکیبات را با آب ولرم از روی مو بشویید . سپس از شامپو نرم کننده استفاده کنید. این ماسک را هفته ای یک بار بر روی موهای خود قرار دهید.

اثر ماسک ماست بر روی مو

  • ماست

برای استفاده از این ماسک، موهایتان را به طور کامل بشویید و سپس ماست را بر روی مو های خود قرار دهید. آن را ماساژ دهید و پوششی بر روی آن ها قرا دهید. بعد از ۳۰ دقیقه ترکیبات را با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک هفته ای یک بار به براق کردن مو شما منجر می شود.

  • آب لیمو به همراه چایی بابونه

برای درخشش و زیبایی موهایتان می توانید از ماسک آب لیمو و چایی بابونه استفاده کنید. استفاده از این محلول با تکرار روزانه سلامتی را به موهای شما هدیه می دهد.

برای داشتن موهای سالم و براق چیکار کنیم؟

برای براق کردن موها چه ماسک باید تهیه کنیم

  1. از مصرف ویتامین های آهن، C غافل نشوید و در رژیم غذایی خود انواعی از مکمل های مورد نیاز برای سلامتی مو را جای دهید.
  2. موهای خود را بیش از حد نیاز در معرض آفتاب و حرارت قرار ندهید.
  3. استرس زیاد زیبایی را از موهای شما سلب می کند و ریزش مو و شوره سر را جایگزین نرمی و لطافت موهای شما می کند. پس از استرس و اضطراب به دور باشید.
  4. نوشیدن زیاد آب و مایعات رطوبت بدن را افزایش و در نتیجه به زیبایی و براق کردن مو شما منجر می شود.
  5. از درمان و استفاده از ماسک های طبیعی برای احیای موهای آسیب دیده خود کمک بگیرید.
  6. نکاتی که در بالا گفته شده، طبق گفته های متخصصان پوست، مو و زیبایی می باشد که پیروی از آن ها به سلامتی و درخشندگی موهای شما کمک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو