لکسس و تویوتا از پلتفرم و پیشرانه مزدا استفاده می کنند؟!

منبع: نوداد

107

1398/4/1

10:16


نسل بعدی چندین خودروی تویوتا و لکسس ظاهراً از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی مزدا استفاده خواهند کرد. این خبر را برخی منابع ناشناس به نشریه ی Best Car ژاپن داده اند. اولین خودروهای مجهز به این پلتفرم و پیشرانه در سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.

ظاهراً تویوتا برنامه هایی برای استفاده از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی مزدا در سدان لوکس مارک X دارد. لکسس هم به دنبال استفاده از این بخش های مهم در کوپه ی جدیدی است که در جایگاهی بین مدل های کنونی RC و LC قرار خواهد گرفت.

همچنین گفته شده لکسس در حال برنامه ریزی برای استفاده از این پلتفرم مزدا برای مدت زمان مناسبی است. در خبرها ادعا شده نسل بعدی لکسس IS و RC نیز از شاسی TGNA و پیشرانه ی ۶ سیلندر استفاده خواهند کرد اما پس از آن شاهد نصب پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی مزدا در دل این مدل ها خواهیم بود.

لکسس و تویوتا از پلتفرم و پیشرانه مزدا استفاده می کنند؟!

گزارش مزدا به سرمایه گذاران در مارس ۲۰۱۹ شامل برنامه ی کمپانی برای ساخت پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی با استفاده از تکنولوژی اسکای اکتیو ایکس بوده است. در همان گزارش برنامه های این برند برای ساخت معماری بزرگ جدیدی هم اعلام شده بود. این پلتفرم در مدل های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به کار خواهد رفت. مزدا به دنبال عرضه ی این قطعات جدید بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ است.

لکسس و تویوتا از پلتفرم و پیشرانه مزدا استفاده می کنند؟!

آنچه که باعث می شود این خبر و یا به عبارتی شایعات صحیح به نظر برسند همکاری نزدیک تویوتا و مزدا در سال های گذشته است. برای مثال یاریس هاچبک در آمریکا ارتباط بسیار نزدیکی با مزدا ۲ دارد. همچنین این دو خودروساز ژاپنی یک کارخانه ی ۱.۶ میلیارد دلاری در آمریکا برای ساخت تویوتا کرولا و کراس اوور مزدا می سازند. حتی خبرهای ادغام کامل تویوتا و مزدا به گوش رسیده بود اما مدیران هر دو خودروساز این خبر را رد کرده بودند.

لکسس و تویوتا از پلتفرم و پیشرانه مزدا استفاده می کنند؟!



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو