حساسیت اضطرابی و آنچه باید درباره آن بدانید

حساسیت اضطرابی و آنچه باید درباره آن بدانید


منبع: آرگا

122

1399/1/1

00:34


حساسیت اضطرابی یکی از انواع اختلالات روانی بسیار شایع در بین مردم است که بنا به دلیل مختلفی در فرد ایجاد می شود و با علائمی نیز همراه است در این مقاله شما را با این نوع اختلال بیشتر آشنا خواهیم کرد.

از شایع ترین اختلالات روانی روانپزشکی اختلالات اضطرابی است که بر روی عملکرد اجتماعی، روانی و کیفیت زندگی فرد تاثیر می گذارد و دارای علت های مختلفی است که این  نوع اختلال، نگرانی و دشواری در تنظیم هیجان تاثیرات قابل توجهی روی اختلالات اضطرابی دارد.

بررسی اختلال اضطرابی

آشنایی با حساسیت اضطرابی

حساسیت اضطراب می تواند به روش های مختلفی از جمله : ترس از دست دادن کنترل توانایی ذهنی، ترس از نشانه های بدنی و همچنین حساسیت نسبت به ارزیابی منفی دیگران در اختلال وسواسی – جبری نقش داشته باشد که از عوامل اختلال وسواسی – جبری این نوع اختلال روانی است که به ترس از حس های بدنی مرتبط با اضطراب اشاره دارد که هر یک از فنوتیپ­های این اختلال با وجوه مختلفی از سازه حساسیت اضطرابی ارتباط دارد که طبق بررسی های انجام شده این اختلال به عنوان یک عامل درمانی مهم در درمان اختلال وسواسی – جبری محسوب می شود.

از مولفه های مهم روانشناختی دخیل در اختلال اضطراب اجتماعی حساسیت اضطرابی، فرانگرانی و تنظیم هیجانی است که طبق نتایج انجام شده حساسیت اضطرابی، فرانگرانی و ارزیابی مجدد سازههایی روانشناختی هستند که نقش مهمی را در شکل گیری اختلالات اضطراب ایفا می کنند و باعث پایداری این اختلال می شوند.

آشنایی با حساسیت اضطراب

بررسی اختلال اضطرابی

این نوع اختلال یک بیماری روانی شایع است که در بین زنان و میانسالان و افراد سالمند بیشتر دیده می شود که دارای نشانه هایی از ترس و اضطراب هستند مانند : اضطراب ناشی از نگرانی در مورد آینده، ترس واکنشی به رویداد کنونی که اختلال اضطرابی می تواند دارای نشانه های فیزیکی نیز مانند : تپش قلب و لرز باشد.

اضطراب در زندگی امری طبیعی است که در برخی موارد ممکن است ترس از امتحان ریاضی فردا یا یک موقعت خطرناک داشته باشید اما اختلال اضطرابی زمانی رخ می دهد که سطح اضطراب با موقعیت ایجاد شده نامتناسب باشد و در نتیجه سبب مختل شدن فعالیت های عادی روزانه شود که بیماری های اضطراب شایع ترین گروه از اختلالات روانی در آمریکا است که به صورت تخمینی ۲۷ میلیون آمریکایی در طول زندگی خود دست کم به این اختلال اضطرابی مبتلا می شوند که در اکثر مواد ابتلا به عامل ترس از ویژگی های اختلال اضطرابی است.

آشنایی با نشانه های اختلال اضطرابی

انواع اختلالات اضطرابی

  • اختلال اضطراب فراگیر(GAD)
  • اختلال وحشت زدگی (PD)
  • آگورافوبیا (ترس مَرَضی از مکان های باز)
  • جمع هراسی(SP)
  • اختلالات تَنِشیِ پس از آسیب (PTSD)
  • اختلالات وسواس پنداری (OCD)

انواع اختلال اضطرابی

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید وقع شده باشد در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با روش های درمان سریع اضطراب، درمان قطعی اضطراب و غلبه بر اضطراب بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو