معجزه ماسک گوجه فرنگی برای پوست + آموزش ساخت ماسک

معجزه ماسک گوجه فرنگی برای پوست + آموزش ساخت ماسک


منبع: زیبامون

350

1399/1/30

23:23


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم روش هایی را که می‌توانید با کمک گوجه فرنگی از پیری پوست و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کنید به شما آموزش دهیم.

معجزه ماسک گوجه فرنگی برای پوست + آموزش ساخت ماسک

شاید شما از آن افرادی باشید که اگر گوجه‌ فرنگی به دستشان برسد ترجیح می‌دهند آن را تکه تکه کرده و با آن یک سالاد خوشمزه و یا املت درست کنند. اما امروز ما اینجا نیستیم تا به شما طرز تهیه یک املت جدید را آموزش بدهیم, بلکه می خواهیم از قابلیت های خاص گوجه فرنگی برای مراقبت از پوست صورتتان پرده برداری کنیم!

گوجه فرنگی یکی از آن سبزیجات خاصی است که در زمینه جلوگیری از پیری پوست بی نظیر عمل می کند و به سختی می توان سبزیجات و میوه دیگری را یافت که قابلیت‌ های خاص گوجه فرنگی را در خود جای داده باشد. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و همچنین صبور باشید می توانید با کمک گوجه فرنگی درمان های خانگی بی نظیری برای انواع و اقسام پوست ها, از پوست چرب و خشک گرفته ,تا پوست مستعد آکنه دست و پا کنید.

گوجه فرنگی قابلیت های بی نظیری دارد. شما می توانید لکه های پوستی را با آن برطرف کنید و از آنجایی که خواص مقابله با رادیکال های آزاد و اشعات مضر خورشید را نیز دارد می توانید با کمک آن از پوست در برابر نور خورشید هم محافظت کنید. با زیبا مون دات کام همراه شوید تا شما را با چندین ماسک بی نظیر با پایه گوجه فرنگی برای پوست صورت تان آشنا کنیم.به کمک این ماسک ها دیگر نیاز نیست نگران پیری زودرس پوست و سایر مشکلات رایج پوستی باشید.

خواص کلی گوجه برای پوست

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

 گوجه فرنگی یک ماده غذایی بی نظیر است که خواص سرشار آن می‌تواند باعث شود گوجه فرنگی در صدر هرم مواد غذایی قرار بگیرد. خوردن گوجه فرنگی می تواند به گوارش شما کمک کند و همچنین بدن شما را در برابر سموم زیادی مقاوم کند. همچنین گوجه فرنگی دارای یک ماده خاص به نام لیکوپین است. لیکوپین که یک آنتی اکسیدان بر پایه گیاه است قابلیت این را دارد که رادیکال های موجود در هوا را دفع کند و همچنین بدن را در مقابل سموم زیادی مقاوم کند.

با کمک خوردن گوجه فرنگی شما یک آنتی اکسیدان فعال را وارد بدنتان کرده‌اید که از پوستتان در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و همچنین قابلیت ضد پیری دارد و بدن شما را در مقابل سرطان نیز مقاوم می‌کند. همچنین با کمک گوجه فرنگی شما می توانید پوستتان را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید و با آن پوست آفتاب سوخته شده را نیز درمان کنید. اگر منافذ پوستی تان پر و یا گشاد شده است, می توانید با کمک گوجه فرنگی آنها را ضدعفونی کنید و همچنین برای پوست‌ های مستعد آکنه گوجه‌فرنگی قابلیت پاکسازی دارد و به کمک آن شما می توانید پوست خود را شاداب و جوان کنید و به آن تازگی و درخشندگی را تزریق کنید.

مواد غذایی ای که دارای SPF برای مقابله با نور خورشید هستند

خواص کلی گوجه فرنگی برای سلامت و بدن

ضد آفتاب

  1. گوجه فرنگی قابلیت اشتها آوری دارد، برطرف‌ کننده ضعف و خستگی و درد های عضلانی میباشد، سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون را تقویت میکند. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می ‌کنند.
  2. گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است و میتواند این مشکلات را در بدن حل کند. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است و برای پوست و چشم مفید میباشد.
  3. یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی این است که می‌تواند پوست را سفت و محکم کند. گوجه ‌فرنگی حاوی خواص منقبض کننده است که می‌تواند پوست را درخشان، جوان و سالم کنند. شما می‌توانید گوجه‌فرنگی را به طور مستقیم روی صورت ‌تان بگذارید. این فرایند لکه‌های پوست را پاک می‌کند و سبب می‌شود که پوست ‌تان درخشان‌ تر از قبل باشد. چربی طبیعی موجود در دانه‌های گوجه‌فرنگی همچنین سلول‌های مرده‌ی پوست را کاهش می‌دهد و پوست را به خوبی مرطوب می‌کند و پس از مدتی با کمک این روش پوست صورت شما سفت و محکم و جوان خواهد شد.

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و عسل برای شادابی صورت

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

مواد مورد نیاز برای ماسک گوجه فرنگی و عسل

  • یک دوم گوجه رسیده
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و عسل

احتمالا نمی دانستید که عسل یکی از مواد طبیعی ای است که به شدت خاصیت های ضد پیری دارد و با کمک عسل و گوجه فرنگی شما می توانید یک ماسک معجزه گر برای مراقبت از پوست تان تهیه کنید. برای تهیه این ماسک کافی است که گوجه فرنگی را تا حدی که تبدیل به پوره شده باشد , کاملا له کنید سپس عسل را به آن اضافه کنید و مخلوط شان کنید. مخلوط شما باید کاملاً یکدست شود. ماده به دست آمده را روی پوست صورت تان کاملاً پخش کنید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند, تا کاملاً به عمق پوستتان نفوذ کند. بعد از اینکه مدت زمان لازم گذشت , پوست صورتتان را با آب سرد بشویید و سپس با ضربات آرام حوله خشک کنید. برای اینکه تاثیر بهتری از این ماسک حاوی عسل بگیرید حداقل هفته ای یک بار آن را روی پوست صورت تان اعمال کنید.

اموزش بهترین ماسک های عسلی برای صورت

ماسک گوجه فرنگی و روغن جوجوبا و درخت چای برای درمان اکنه

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی یک گیاه سرشار از انرژی و خاصیت است. برای بعضی ها گوجه فرنگی از بین سبزیجات موجود میوه مورد علاقه‌شان میباشد. یک گوجه فرنگی متوسط ۲۲ کالری دارد و ویژگی بی‌نظیر آن این است که هیچکدام از این کالری ها دارای پایه چربی نمی باشد. در نتیجه این به این معناست که گوجه فرنگی هیچ گونه چربی ندارد و یک منبع بی نظیر از ویتامینC ، ویتامینK ، آهن، فولات , پتاسیم و مواد معدنی دیگر می باشد.

همچنین یک عدد گوجه فرنگی متوسط به شما ۵ گرم کربوهیدرات , یک گرم فیبر ,یک گرم پروتئین و ۵ گرم سدیم می دهد. در نتیجه همانطور که اشاره کردیم با وجود این مواد معدنی و این واقعیت که گوجه فرنگی حاوی لیکوپین هست و لیکوپین قابلیت سم زدایی بالایی دارد. گوجه فرنگی به یک ضد عفونی کننده طبیعی تبدیل شده است و به پوست صورت کمک می کند که منافذ باز آن ضد عفونی شود و بسته شوند. هرچه منافذ روی پوست کمتر باشند اکنه نیز کمتر می شود و احتمال اینکه جوش بزنید نیز کاهش پیدا می‌کند.

مواد مورد نیاز برای ماسک گوجه فرنگی ضد اکنه و پیری پوست

  • یک دوم گوجه فرنگی
  • یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا
  • سه تا پنج قطره روغن درخت چای

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای مقابله با آکنه و پیری پوست 

تمام مواد مورد نظرتان را با هم مخلوط کنید. فقط به این نکته توجه شود که گوجه فرنگی ای که انتخاب کرده اید, حتماً باید کاملاً رسیده و تازه باشد.پس از اینکه مواد را مخلوط کردید و یکدست شدند,  مخلوط را به پوست صورتتان اعمال کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان بماند و سپس با آب ولرم پوست تان را بشویید. شما در همان لحظه می توانید درخشش و نرمی پوستتان را پس از این ماسک احساس کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید و در طولانی مدت از شر آکنه ها خلاص شوید و پوستتان شاداب شود, برای ۲ تا ۳ هفته این روش را دنبال کنید.

اتفاقی که در هنگام اعمال این ماسک می‌افتد این است که , روغن جوجوبا خیلی سریع جذب پوست تان می شود و از ترشح روغن اضافه روی پوست تان جلوگیری می کند , زیرا قادر است که منافذ پوست را به‌خوبی ببندد و خاصیت آنتی اکسیدانی گوجه باعث می شود که منافذ باز پوست تان ضدعفونی شوند و با کمک روغن درخت چای پوستتان سفت تر و قوی تر می شود و در نتیجه در کنار اینکه از شر آکنه ها خلاص می شوید به پوستتان شادابی و درخشندگی می دهید.

ماسک گوجه فرنگی و شکر برای پیری زودرس

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک گوجه فرنگی و شکر برای جلوگیری از پیری زودرس :

  • یک قاشق شکر دانه ریز
  • یک عدد گوجه فرنگی

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و شکر :

 برای اینکه بتوانید از این ماسک استفاده کنید نیاز است که گوجه فرنگی تان را خیلی نازک ,برشهای نیم سانتیمتری بدهید.سپس برش های گوجه فرنگی را روی شکری که در یک بشقاب ریخته اید,  قرار داده تا به آن آغشته شوند. برش های گوجه فرنگی آغشته به شکر را روی پوست صورتتان بخوابانید. این برش ها باید حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست صورتتان بماند و سپس می توانید پوست صورتتان را بشویید. لیکوپین درون گوجه فرنگی با شکر یک ترکیب قوی تشکیل می دهد و به پوست صورتتان کمک می کند که شاداب تر قوی تر شود و دیرتر دچار پیری زود رس بگردد.

ماسک برطرف کردن لکه های تیره پوستی با گوجه فرنگی و آب لیمو

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

لکه های سیاهی که روی پوست تشکیل می شوند معمولا به علت تولید بیش از حد ملانین توسط غده های پوستی هستند. حتماً در کنار گوجه فرنگی از خاصیت‌ های ویژه لیمو و آب آن نیز آگاه هستید. در نتیجه مستقیم به سراغ این میرویم که به شما آموزش دهیم چگونه با کمک گوجه فرنگی و لیمو از شر لکه های سیاه و تیره روی پوست راحت شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک گوجه فرنگی و لیمو

  • دو قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی
  • ۳ تا ۴ قطره آب لیمو

 طرز تهیه ماسک لیمو و گوجه فرنگی برای مقابله با لکه های تیره پوستی

 آب گوجه فرنگی را با قطره های لیمو مخلوط کرده و سپس مخلوط به دست آمده را روی نقاطی از پوستتان که تیره شده است بمالید و بگذارید این مخلوط آنقدر روی پوستتان بماند که روی پوست شما خشک شود. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای اینکه این ماسک تاثیر بهتری برایتان داشته باشد حداقل هفته‌ ای دو بار باید آن را روی پوست صورت تان عمل کنید.

چگونه بهترین لایه بردار شیمیایی را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

ماسک لیمو ، گوجه فرنگی و خیار برای روشن کردن پوست

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک خیار و گوجه فرنگی :

  • اب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • اب خیار دو قاشق غذاخوری
  • یک قاشق چای خوری اب لیمو

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و خیار

برای تهیه این ماسک ابتدا آبلیمو و آب گوجه فرنگی و آب خیار را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا ماده چسبناک شود.

سپس این ماده چسبناک را به آرامی روی صورت و یا هر قسمت دیگری از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید.با این کار پوست شما روشن تر خواهد شد. دقت  کنید اگر به آب لیمو یا آب گوجه فرنگی حساسیت دارید آب خیار را به تنهایی استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه برای روشن کردن پوست

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

مواد مورد نیاز

  • نصف فنجان اب گوجه
  • نصف قاشق غذاخوری زردچوبه

طرز تهیه ماسک گوجه و زردچوبه :

این ماسک برای شفاف شدن پوست به کار برده می‌شود ولی نه تنها چهره شما را روشن خواهد کرد بلکه خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه با علائم پیری مانند چین و چروک صورت مقابله می‌کند.گوجه نیز از خاصیتی طبیعی برخوردار است که باکتری‌های جوش زا را خواهد کشت.آب گوجه را با کمی زردچوبه مخلوط کنید تا به شکل خمیر نازکی درآید و سپس روی صورتتان بگذارید. بگذارید برای ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو